rundvlees met cola recept ???
zaterdag 17 januari 2009 om 13:41
Gevonden: quote:absoluteEinstein schreef op 22 oktober 2008 @ 08:28:
Pas op, want ik ga hier flink vloeken in de kerk denk ik.
Maar ik maak mijn stoofvlees niet met wijn of azijn, maar met een glas cola erbij. Het vlees wordt heerlijk zacht en gaat echt niet raar zoet of zo smaken.
Verder doe ik het ook nog eens in de snelkookpan. Vind ik makkelijk en lekker snel.
Toen ik geen snelkookpan had ging de pan de hele dag in de oven op de laagste stand. Ideaal voor mensen zonder lage pitjes of petroleumstellen.
In de Allerhande las ik dat iemand i.p.v. koek, bastognekoeken bij het stoofvlees gooide. Niets voor mij, maar misschien vinden anderen het lekker.In dit topic: Vraagje over stoofvlees
Pas op, want ik ga hier flink vloeken in de kerk denk ik.
Maar ik maak mijn stoofvlees niet met wijn of azijn, maar met een glas cola erbij. Het vlees wordt heerlijk zacht en gaat echt niet raar zoet of zo smaken.
Verder doe ik het ook nog eens in de snelkookpan. Vind ik makkelijk en lekker snel.
Toen ik geen snelkookpan had ging de pan de hele dag in de oven op de laagste stand. Ideaal voor mensen zonder lage pitjes of petroleumstellen.
In de Allerhande las ik dat iemand i.p.v. koek, bastognekoeken bij het stoofvlees gooide. Niets voor mij, maar misschien vinden anderen het lekker.In dit topic: Vraagje over stoofvlees
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zaterdag 17 januari 2009 om 14:21
zaterdag 17 januari 2009 om 14:30
zaterdag 17 januari 2009 om 15:38
quote:Poezewoes schreef op 17 januari 2009 @ 13:41:
Gevonden:
[...]
In dit topic: Vraagje over stoofvlees
Jaaa deze was het...mijn dank is groot
Ik wilde dit recept graag omdat ik de laatste keer mn rundvlees niet mals kreeg en ik maar denken...wat moest er ook alweer in??...heb toch wat op de viva gelezen....waar werd het zo zacht van?? dacht toen van cola maar ik durfde het er niet bij te gooien..
Gevonden:
[...]
In dit topic: Vraagje over stoofvlees
Jaaa deze was het...mijn dank is groot
Ik wilde dit recept graag omdat ik de laatste keer mn rundvlees niet mals kreeg en ik maar denken...wat moest er ook alweer in??...heb toch wat op de viva gelezen....waar werd het zo zacht van?? dacht toen van cola maar ik durfde het er niet bij te gooien..
vrijdag 31 december 2010 om 02:11
cola mee koken of afblussen i.v.m. mals rund vlees zoals stoof potje enz maken heeft als doel als de horeca / kok niet meer voldoende gaar vlees heeft dit bevordert de kook tijd en het verschil is niet te proeven .
Probeer het maar eens met cola.
Ook leuk ik een klein stukje vlees in een glas doen en onder de cola zetten en de andere dag is het meestal allemaal weg..
Cola is ook prima te gebruiken al kruip olie als een moer niet los wil een oude lap om de moer en cola over de lap gieten.
Maar traditioneel koken is het mooiste natuurlijk.
Het is nog vroeg hahahha
Probeer het maar eens met cola.
Ook leuk ik een klein stukje vlees in een glas doen en onder de cola zetten en de andere dag is het meestal allemaal weg..
Cola is ook prima te gebruiken al kruip olie als een moer niet los wil een oude lap om de moer en cola over de lap gieten.
Maar traditioneel koken is het mooiste natuurlijk.
Het is nog vroeg hahahha