salade met gerookte kip
vrijdag 20 augustus 2010 om 17:48

vrijdag 20 augustus 2010 om 17:52
vrijdag 20 augustus 2010 om 17:52
hoi,
gerookte kip kan je meestal gewoon bij de rauwe kipfilet etc vinden. Gerookte kip is inderdaad heerlijk in salades.
Je kan bijv. gemengde sla, kip, ananas, cherrytomaatjes, komkommer en gekookt ei in de salade doen.
Een lekkere dressing daarbij is mosterddressing aangelengd met ananassap.(gewoon het sap wat in het blikje ananas zit). Of je maakt het zelf met fritessaus, mosterd en ananassap.
gerookte kip kan je meestal gewoon bij de rauwe kipfilet etc vinden. Gerookte kip is inderdaad heerlijk in salades.
Je kan bijv. gemengde sla, kip, ananas, cherrytomaatjes, komkommer en gekookt ei in de salade doen.
Een lekkere dressing daarbij is mosterddressing aangelengd met ananassap.(gewoon het sap wat in het blikje ananas zit). Of je maakt het zelf met fritessaus, mosterd en ananassap.
vrijdag 20 augustus 2010 om 17:53
http://www.smulweb.nl/zoe ... lade&type-recepten=recept
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 20 augustus 2010 om 17:56
Wat is vaak maak is salade van veldsla of rucola (of zo'n slamix waar dit in zit), mozzarella, tomaatjes, gekookte pasta (lauw of koud), pijnboompitjes en balsamicoazijn. Soms doe ik gek en doe er nog een klein beetje honing door, of walnoten. Je kan er ook nog komkommer bij doen. En gerookte kipfilet uiteraard
Ik ben mijn eigen bananenschil
vrijdag 20 augustus 2010 om 17:57
vrijdag 20 augustus 2010 om 17:59
Ik maak regelmatig kipsalade. Ik heb 2 favoriete recepten. 1 is braaf en de ander pittig
Braaf: kipilet, augurk en appel, met mayo en wat kruiden evt. wat kappertjes. Nog lekkerder als je flinke tijd van te voren maakt dan zijn de smaken goed ingetrokken.
Pittig: kipfilet, avocado, cashewnoten, sla, wasabi mayonaise
(Hier kun je evt. ook nog tomaat en gele paprika bij doen)
I haal de kipfilet altijd bij de slager. Die maakt hem net iets lekkerder dan de supermarkt
Braaf: kipilet, augurk en appel, met mayo en wat kruiden evt. wat kappertjes. Nog lekkerder als je flinke tijd van te voren maakt dan zijn de smaken goed ingetrokken.
Pittig: kipfilet, avocado, cashewnoten, sla, wasabi mayonaise
(Hier kun je evt. ook nog tomaat en gele paprika bij doen)
I haal de kipfilet altijd bij de slager. Die maakt hem net iets lekkerder dan de supermarkt

vrijdag 20 augustus 2010 om 18:06
Ik zal je eens een tipje geven Ik eet namelijk iedere week wel een keer een maaltijdsalade. Gerookte kip is lekker, maar kipreepjes is ook lekker (vleeswaren afdeling).
Salade
Neem een lekkere zak gemengde sla, Rucola mix is mijn favoriet!
Gooi deze lekker op een bord, liefst groot bord!
Neem lekker cherry tomaatjes, een bosuitje, komkommer, een geel paprikaatje, en snijd deze en gooi ze over de salade heen.
Snijd de gerookte kip in stukjes en doe deze er ook overheen.
Rooster een flinke hand pijnboompitjes in de pan en gooi deze erover heen.
Daarover heen wat verse bieslook. Neem een stukje oude Parmezan kaas en rasp dunne schijfjes erover heen. Dit is heerlijk met een Ceasar dressing.
Warme tip:
Als je het nog iets 'warms' wil hebben is het lekker om kastanjepaddestoelen te snijden en even te roerbakken met wat olie en deze erover heen strooien en dan lauwwarm serveren. Dan wordt het een lauwwarme maaltijdsalade. En als je b.v. de kipreepjes versie neemt, is het lekker om deze heel even mee te roerbakken, lauwwarm dus.
Een zelfgemaakte dressing tip:
Een scheut olijfolie
Een scheut frambozen azijn (AH)
Een scheutje yoghurt
Een flinke strooisel oregano
Roeren
Het moet zuur zijn van de azijn, als het zuur overheerst,
een klein beetje zoetstof erdoor, dan komt het zuurzoete naar boven. Zo lekker.
Serveer dit met een lekker afbakbrood, in supermarkten heb je van die heerlijke soorten en maak zelf kruidenboter erbij. Of als je een broodmachine hebt, gewoon een pak kopen uit supermarkt en hier diverse dingen aan toevoegen. Ik gooi er altijd pitten in, tomaten, olijven in stukken gesneden, knoflook. Zulk heerlijk brood krijg je dan.
Zelf kruidenboter maken tip
Roomboter zacht laten worden buiten de koelkast. Knoflook erdoor en verse bieslook erdoor, goed roeren. Je kunt er wat zout aan toevoegen, dan heb je licht gezouten kruidenboter.
Nog een laatste honing-mosterd dressing tip:
Scheut olijfolie
Scheut Balsamico azijn
Flinke schep honing
Flinke schep mosterd
Scheutje citroensap
Klein scheutje worchestersaus
teentje knoflook
peper
zout
Roeren en een heerlijke dressing voor over salade. Deze dressing is overigens fantastisch bij een carpaccio of b.v. een carpaccio salade, maar ook door andere salades.
Eet smakelijk
Salade
Neem een lekkere zak gemengde sla, Rucola mix is mijn favoriet!
Gooi deze lekker op een bord, liefst groot bord!
Neem lekker cherry tomaatjes, een bosuitje, komkommer, een geel paprikaatje, en snijd deze en gooi ze over de salade heen.
Snijd de gerookte kip in stukjes en doe deze er ook overheen.
Rooster een flinke hand pijnboompitjes in de pan en gooi deze erover heen.
Daarover heen wat verse bieslook. Neem een stukje oude Parmezan kaas en rasp dunne schijfjes erover heen. Dit is heerlijk met een Ceasar dressing.
Warme tip:
Als je het nog iets 'warms' wil hebben is het lekker om kastanjepaddestoelen te snijden en even te roerbakken met wat olie en deze erover heen strooien en dan lauwwarm serveren. Dan wordt het een lauwwarme maaltijdsalade. En als je b.v. de kipreepjes versie neemt, is het lekker om deze heel even mee te roerbakken, lauwwarm dus.
Een zelfgemaakte dressing tip:
Een scheut olijfolie
Een scheut frambozen azijn (AH)
Een scheutje yoghurt
Een flinke strooisel oregano
Roeren
Het moet zuur zijn van de azijn, als het zuur overheerst,
een klein beetje zoetstof erdoor, dan komt het zuurzoete naar boven. Zo lekker.
Serveer dit met een lekker afbakbrood, in supermarkten heb je van die heerlijke soorten en maak zelf kruidenboter erbij. Of als je een broodmachine hebt, gewoon een pak kopen uit supermarkt en hier diverse dingen aan toevoegen. Ik gooi er altijd pitten in, tomaten, olijven in stukken gesneden, knoflook. Zulk heerlijk brood krijg je dan.
Zelf kruidenboter maken tip
Roomboter zacht laten worden buiten de koelkast. Knoflook erdoor en verse bieslook erdoor, goed roeren. Je kunt er wat zout aan toevoegen, dan heb je licht gezouten kruidenboter.
Nog een laatste honing-mosterd dressing tip:
Scheut olijfolie
Scheut Balsamico azijn
Flinke schep honing
Flinke schep mosterd
Scheutje citroensap
Klein scheutje worchestersaus
teentje knoflook
peper
zout
Roeren en een heerlijke dressing voor over salade. Deze dressing is overigens fantastisch bij een carpaccio of b.v. een carpaccio salade, maar ook door andere salades.
Eet smakelijk
DTEEZ!
vrijdag 20 augustus 2010 om 18:18
Toko: vellen rijstpapier,sojasaus light,sake
Supermarkt: gerookte kip (bij gewone kipfilets), ijsbergsla, verse munt
Vellen rijstpapier 1voor1 even weken in lauwwarm water. Op een vel: in stukjes gesneden kip,handje ijsbergsla en paar blaadjes munt. Zijkanten dichtvouwen en oprollen. Bij serveren: sausje van sojasaus light en scheutje sake.
Is heeeel lekker!
Supermarkt: gerookte kip (bij gewone kipfilets), ijsbergsla, verse munt
Vellen rijstpapier 1voor1 even weken in lauwwarm water. Op een vel: in stukjes gesneden kip,handje ijsbergsla en paar blaadjes munt. Zijkanten dichtvouwen en oprollen. Bij serveren: sausje van sojasaus light en scheutje sake.
Is heeeel lekker!

vrijdag 20 augustus 2010 om 18:23
ik doe altijd het volgende:
- zak gemengde ijsbergsla (of krulsla, of andere sla die je lekker vindt)
- 1 gerookte kipfilet, in stukjes gesneden
- komkommerschijfjes
- augurkplakjes
- mais
- 4 gekookte eieren
- croutons (knoflook/ui of wat je maar lekker vindt)
- spekblokjes (zelf uitgebakken, e uit laten lekken op keukenpapier)
Sla in kom doen, kip, komkommer, augurk, en mais bijvoegen. Mengen.
Eieren in 4-en snijden. Spekblokjes (als ze nog wat warm zijn) op sla doen, weer mengen. Eieren en croutons als laatste bijvoegen en weer onder elkaar mengen.
Lekker met olie en balsamico-azijn als dressing en een stokbroodje met kruidenboter misstaat er ook niet bij.
- zak gemengde ijsbergsla (of krulsla, of andere sla die je lekker vindt)
- 1 gerookte kipfilet, in stukjes gesneden
- komkommerschijfjes
- augurkplakjes
- mais
- 4 gekookte eieren
- croutons (knoflook/ui of wat je maar lekker vindt)
- spekblokjes (zelf uitgebakken, e uit laten lekken op keukenpapier)
Sla in kom doen, kip, komkommer, augurk, en mais bijvoegen. Mengen.
Eieren in 4-en snijden. Spekblokjes (als ze nog wat warm zijn) op sla doen, weer mengen. Eieren en croutons als laatste bijvoegen en weer onder elkaar mengen.
Lekker met olie en balsamico-azijn als dressing en een stokbroodje met kruidenboter misstaat er ook niet bij.
vrijdag 20 augustus 2010 om 18:24
Toevallig heb ik dat deze week gemaakt en het viel erg in de smaak!
Kook aardappels in de schil gaar, pel ze en snijd ze in plakjes. Maak een dressing van: 2 eetl. grove mosterd, 3 eetlepels olijfolie, 2 eetl. verse gesneden bieslook, 2 eetlepels vers gesneden peterselie.
Roer dit door de warme plakjes aardappel.
Snijd de gerookte kipfile in reepjes, meng dit door de salade, evenals 100 gr. veldsla. Stukjes augurk erdoor en serveren met stokboord!
Kook aardappels in de schil gaar, pel ze en snijd ze in plakjes. Maak een dressing van: 2 eetl. grove mosterd, 3 eetlepels olijfolie, 2 eetl. verse gesneden bieslook, 2 eetlepels vers gesneden peterselie.
Roer dit door de warme plakjes aardappel.
Snijd de gerookte kipfile in reepjes, meng dit door de salade, evenals 100 gr. veldsla. Stukjes augurk erdoor en serveren met stokboord!

vrijdag 20 augustus 2010 om 18:29
vrijdag 20 augustus 2010 om 18:33
Deze is ook lekker
1 stuk gerookte kip in stukjes snijden
1 zak ijsbergsla
3 lenteuitjes in stukjes
pijboompitten
Yogonaise
rijpe mango
van de halve mango en 2 eetlepels yogonaise maak je de dressing met een blender oid
De andere helft snij je in stukjes
Dan gooi je bovenstaande door elkaar, erg lekker
Doe er een gepofte aardappel bij of gebakken aardappeltjes.
1 stuk gerookte kip in stukjes snijden
1 zak ijsbergsla
3 lenteuitjes in stukjes
pijboompitten
Yogonaise
rijpe mango
van de halve mango en 2 eetlepels yogonaise maak je de dressing met een blender oid
De andere helft snij je in stukjes
Dan gooi je bovenstaande door elkaar, erg lekker
Doe er een gepofte aardappel bij of gebakken aardappeltjes.
Stressed is just desserts spelled backwards

vrijdag 20 augustus 2010 om 18:50
Salade met gerookte kip en geitenkaas of mozzarella
Dressing2 el walnootolie
1 tl witte balsamicoazijn
scheutje gembersiroop
klein beetje mosterd
zout en peper naar smaak
gerookte kip in stukjes snijden
sla naar keuze
mozzarella of geitenkaas met honing
pruimen (geweld)
fijngehakte bieslook
geroosterde pijnboompitjes
Lekker met grof bruinbrood en knoflookmayo!
Dressing2 el walnootolie
1 tl witte balsamicoazijn
scheutje gembersiroop
klein beetje mosterd
zout en peper naar smaak
gerookte kip in stukjes snijden
sla naar keuze
mozzarella of geitenkaas met honing
pruimen (geweld)
fijngehakte bieslook
geroosterde pijnboompitjes
Lekker met grof bruinbrood en knoflookmayo!

vrijdag 20 augustus 2010 om 18:52
Of 'salade met gerookte kip' in wrapvorm natuurlijk... 
Neem een gerookte kip (liefst een beetje een flinke en van een slager ofzo, die van super de boer gebruik ik ook graag, die van appie vind ik eigenlijk minder lekker). Snij in blokjes. Neem een paar worteltjes, snij in kleine stukje. Snij dan nog een rood uitje in stukjes en maak een mengsel van 2/3e mayo (lekkere... die van D&L liefst) en 1/3 griekse yoghurt, snufje zout, lading zwarte peper en heel veel munt (gedroogde mag, verse kan ook). Meng dat alles door elkaar. Avocado in plakjes snijden en met limoensap besprenkelen. Vier wraps verhitten in koekenpan en vullen met kip/wortel/ui/muntsaus mengsel en een laag avocado. Evt kun je bosui en/of sla toevoegen.
Yam!! Er is een periode geweest dat ik deze heeerlijke wraps bijna wel wekelijks at... ^.^
Met ongeveer dezelfde ingredienten (- wraps, + handje gekookte pasta en lading sla) maak ik ook weleens een pastasalade, trouwens

Neem een gerookte kip (liefst een beetje een flinke en van een slager ofzo, die van super de boer gebruik ik ook graag, die van appie vind ik eigenlijk minder lekker). Snij in blokjes. Neem een paar worteltjes, snij in kleine stukje. Snij dan nog een rood uitje in stukjes en maak een mengsel van 2/3e mayo (lekkere... die van D&L liefst) en 1/3 griekse yoghurt, snufje zout, lading zwarte peper en heel veel munt (gedroogde mag, verse kan ook). Meng dat alles door elkaar. Avocado in plakjes snijden en met limoensap besprenkelen. Vier wraps verhitten in koekenpan en vullen met kip/wortel/ui/muntsaus mengsel en een laag avocado. Evt kun je bosui en/of sla toevoegen.
Yam!! Er is een periode geweest dat ik deze heeerlijke wraps bijna wel wekelijks at... ^.^
Met ongeveer dezelfde ingredienten (- wraps, + handje gekookte pasta en lading sla) maak ik ook weleens een pastasalade, trouwens