salade met gerookte kip

20-08-2010 17:48 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi, ik krijg dit weekend een vriendin te eten en op de vraag wat ze lekker vindt antwoordde ze dat ze dol is op salades met gerookte kip.

Dat eet ik dus nooit , wie weet een heerlijk recept??

Enne, waar ligt die gerookte kip in de supermarkt, bij de vleeswaren? ik ben het nooit tegen gekomen
www.saladesenzo.nl

Is een site van een forummer, geen idee meer wie, en staan veel soorten op. Vast ook wel 1 met gerookte kip

Zie dat ze nog een site heeft nu, www.pastasenzo.nl
http://www.saladesenzo.nl ... te-kipsalade-met-druiven/

Ik maak vaak wraps met gerookte kip. Net vanavond weer gegeten. Voor twee personen zou ik 6 tortillas nemen. Vlak voordat je gaat eten even opwarmen in de pan. En verder de tafel volzetten met bakjes lekkers; verschillende soorten sla, plakjes tomaat of gehalveerde cherrytomaatjes, zwarte en groene olijven, stukjes gedroogde tomaat, geroosterde pijnboompitjes, blokjes avocado, schijfjes komkommer en dus een bakje met gerookte kip, in blokjes gesneden. En voor erbij een zelfgemaakt joghurt-knoflooksausje.

Dan krijgt vriendin toch haar 'salade', maar dan net even anders.
Ook lekker: met mango!

Gerookte kipfilet, mango, bosui, rode peper, krop sla, vers limoensap, sesamolie, koriander, lekker husselen en smullen maar. Lekker brood erbij, of als je in de Aziatische stijl wilt blijven: lekkere opgebakken rijst of noodles erbij.
lekker zeg allemaal , bedankt. Dit gaat zeker lukken!!!

Ik kan de salade wel een dag van te voren maken toch?
Zou ik niet doen. Salade is het lekkerst als het vers gemaakt is. Een enkele salade is lekker als het een dag in de koelkast heeft gestaan zodat de smaken goed intrekken, maar als je verse sla gebruikt zeker niet doen.
gemengde salade

rode ui in dunne ringetjes

handvol pitloze druiven

reepjes gerookte kip

verbrokkelde geitenkaas (chevre de bellay)

handvol pecannoten

dressing; olie, azijn, honing, peterselie p&z

lekker!!
Ik maak regelmatig deze salade:

halve witte kool in dunne reepjes gesneden

stuk gerookte kipfilet, ook in reepjes

honing- mosterddressing (kant en klaar of zelfgemaakt)

eventueel wat partjes sinaasappel of grapefruit,alleen het vruchtvlees

wat olijfolie, zout en peper

Hussel alles door elkaar en smullen maar!

Dit is dus geen maaltijdsalade maar eigenlijk een bijgerecht.
Maak de salade NOOIT een dag van tevoren. NOOIT.

Eet smakelijk!

Je kunt wel alles voorbereiden. Dus alle zaken al snijden en dan in een schaal afdekken in de koelkast. De pijnboompitten al roosteren etc. Maar nooit de sla al mengen met de andere zaken en nooit de dressing er al door doen.

Het is overigens zo gemaakt hoor.
DTEEZ!
quote:Yvaatje schreef op 20 augustus 2010 @ 20:26:

lekker zeg allemaal , bedankt. Dit gaat zeker lukken!!!

Ik kan de salade wel een dag van te voren maken toch?Oei, nooit doen, wat Djoels en Blackdress ook al zeiden. Oh wat wordt dat zompig. Salade maken ben je zo klaar mee. Je kan als je wilt van te voren de dressing maken of de ingredienten snijden maar zo kort mogelijk van te voren pas door elkaar doen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven