Sapcentrifuge

16-11-2009 15:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik wil graag een sapcentrifuge aanschaffen. Lijkt me zo gemakkelijk: je gooit wat fruit / groente in dat ding even wachten en je hebt een heerlijk sapje. Maar, waar moet ik op letten? Ik dacht zelf dat het handig zou zijn om een anti lek dingetje te hebben op de centrifuge, zodat je niet je hele aanrecht onder de zooi hebt als je je glas weghaalt. En wat is een goed merk? Ik heb een hele mooie roestvrijstalen citruspers gezien van Solis, maar dat is dus alleen voor citrusvruchten.

Kortom: het is me nog niet duidelijk.
Fortis et liber
Hoi,

ik heb er een van Braun. Gekocht op marktplaats hij doet het perfect!

(20 euro voor betaald)
klik

Zelf heb ik de juicefountain van Solis. (premium versie)

Bevalt erg goed. Enige nadeel vind ik dat je zoveel afwas hebt (maar dat heb je met alle sapcentrifuges) . Alle onderdelen van deze kunnen wel gewoon in de vaatwasser. Ik stop er hele appels in enz. Het lekkerste vind ik wortelsap met sinaasappelsap. Evt. Een klein stukje venkel erdoor.

Ik heb er een van Philips. Doet het hartstikke goed, maar ik gebruik hem bijna nooit, maak veel meer sapjes in de blender.

Hij geeft trouwens geen zooi buiten het ding om, alles blijft binnen (afval) of in het kannetje (sap)
JA in de blender kan je beter smoothies maken enzo. Het sap van de sapcentrifuge is niet echt lekker stevig ofzo. Gewoon echt alleen maar sap.
Ik heb er ook een,in het begin deed ik er heel veel mee,nu dus niks,ik vind het te veel werk om eerst alles schoon te maken voor zover dat moet...maar ja.....ben in die dingen lui...
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
quote:hompeltjepompeltje schreef op 16 november 2009 @ 15:54:

JA in de blender kan je beter smoothies maken enzo. Het sap van de sapcentrifuge is niet echt lekker stevig ofzo. Gewoon echt alleen maar sap.

En daarbij gaan een hoop gezonde dingen verloren! (in de sapcentrifuge bedoel ik) Ik maak echter alleen fruit drankjes, groente in de blender werkt volgens mij niet zo

Het opruim werk achteraf bij de sapcentrifuge staat me ook altijd tegen, maar eigenlijk is het geen werk, vooral als je een vaatwasser hebt.
quote:runner84 schreef op 16 november 2009 @ 16:00:

[...]

En daarbij gaan een hoop gezonde dingen verloren! (in de sapcentrifuge bedoel ik) Ik maak echter alleen fruit drankjes, groente in de blender werkt volgens mij niet zo

Het opruim werk achteraf bij de sapcentrifuge staat me ook altijd tegen, maar eigenlijk is het geen werk, vooral als je een vaatwasser hebt.Herkenbaar. Ik zie ook altijd op tegen het opruimen. Al valt het inderdaad best mee. Het lijkt meer dan het is.
Ik heb een blender, maar ik dacht juist dat dat veel minder gezond was ivm 'stukslaan' van vitamines. Of heb ik me weer een broodje aap verhaal op de mouw laten spelden? Vast wel, haha.
Fortis et liber
Die van Solis vind ik erg mooi. Ik heb er inmiddels ook een van Philips gevonden. Ook een roestvrijstaal dingetje. Hmmm....
Fortis et liber
Uhm, geen idee of je een broodjeaapverhaal hebt laten opspelden. In elk geval heb je meer vezels met een blender. Alle vezels worden bij een sapcentrifuge verwijderd. En ik denk dat het allebei gewoon mega gezond is hoor.

En ja die van Solis vond ik destijds ook helemaal geweldig. Heeft me een paar cent gekost maar ben er nog steeds blij mee. Ondanks dat ik hem alleen in de zomer gebruik en het een half kastje ongeveer qua opbergruimte in beslag neemt wil ik hem toch niet kwijt hoor.
anoniem_94677 wijzigde dit bericht op 16-11-2009 17:39
Reden: spelfoutje
% gewijzigd
Ik heb er ook een van Philips en bevalt me prima!

Begon er met eentje van de trekpleister van 20 eu, maar al snel overgestapt naar een grotere. Het enige nadeel is dat deze is minder "fijn" sap geeft, de zeef is iets grover.

Ik vind het belangrijk dat de meeste onderdelen in de vaatwasser kunnen. En dat er hele appels in kunnen. Een ingebouwde saptank zou ik ook wel fijn vinden bij een eventuele volgende, ik vergeet geregeld om er een kannetje onder te zetten

Ik gooi er meestal alle fruit in die ik in huis heb en wat beetje bij elkaar past. Citrusvruchten kan je beter wel even van de schil ontdoen alvorens je deze er in doet, anders krijg je een erg bittere smaak.

Het was voor mij een huge impulsaankoop maar ben er nog steeds erg blij mee, al gebruik ik m niet maandelijks. Heerlijk zulk vers sap! En mn blender is voor de andere dingetjes
Misschien een hele rare tip, maar mocht je iemand kennen die een sapcentrifuge heeft, vraag dan eens of je het ding mag lenen.

Ik heb zelf ooit eens een sapcentrifuge aangeschaft en het leek me echt ideaal. Nadat ik mijn eerste sapje gemaakt had vond ik dat nog steeds. Uiteindelijk heb ik het ding wel 4 keer gebruikt. Vervolgens nam het alleen maar ruimte in beslag in mijn keukenkastje.

Ik heb het apparaat weggegeven aan een vriendin die er helemaal blij mee was. Wel drie hele weken.

Ook bij haar belandde het ding achter in de kast en ze heeft em ook weer weggegeven...

Hopelijk vindt mijn sapcentrifuge ooit nog eens een eigenaar die hem blijft waarderen.
Ja goede tip lokee... is inderdaad een idee.
Dank je HompeltjePompeltje. Ik ben dan ook kampioen in het aanschaffen van apparaten die uiteindelijk in de kast belanden. Niet alleen in de keuken, maar met alles.

Je zou die dingen eigenlijk gewoon allemaal eerst uit moeten kunnen proberen.

* ziet ineens een topic voor zich: "welke apparaten gebruik je na een maand nog steeds en welke sterven een eenzame dood in je keukenkastje?" *

Wie weet nog een ruilhandel in (bijna) niet gebruikte apparaten.

quote:lokee schreef op 16 november 2009 @ 23:29:

Dank je HompeltjePompeltje. Ik ben dan ook kampioen in het aanschaffen van apparaten die uiteindelijk in de kast belanden. Niet alleen in de keuken, maar met alles.

Je zou die dingen eigenlijk gewoon allemaal eerst uit moeten kunnen proberen.

* ziet ineens een topic voor zich: "welke apparaten gebruik je na een maand nog steeds en welke sterven een eenzame dood in je keukenkastje?" *

Wie weet nog een ruilhandel in (bijna) niet gebruikte apparaten.

Voor ruilhandel is er al een topic. Maar vind het een goed idee. Zonde, al die niet gebruikte apparaten toch ?
Dank voor de reacties. Ik ben niet zo bang dat ik het apparaat niet vaak / bijna nooit zal gebruiken. Nu pers ik iedere dag met de hand minimaal twee glazen sap, dus dat zal straks niet anders zijn. Ik twijfel heel erg tussen de solis en de philips....
Fortis et liber
Die goedkope blenders zijn niks waard. Weggegooid geld. Maken alleen maar schuim. De enige goede sapcentrifuge is een slowjuicer. hij is duur maar dan heb je ook wat. Dagelijks plezier van ipv ergenis of herrie aan je hoofd (van een blender).

Mijn advies : kijk eens op deze site Sapcentrifuge slowjuicer
Wat een goeie tip na 2 jaar! Heb je je daar speciaal voor aangemeld? Hulde hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven