Slagroom

29-11-2010 09:44 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames,

Gisteren heb ik een receptje uitgeprobeerd. Het was een pasta ovenschotel, voordat deze de oven in ging moest er slagroom overheen gegoten worden.

Ik heb de slagroom er ongeklopt overheen gedaan..maar vraag me af of dit wel de bedoeling was.

Toen ik de porties uit de schaal schepte was het maar een waterige (slagroomerige) bedoeling.
Het is volgens mij niet de bedoeling dat je de slagroom klopt, want in mijn pasta doe ik ook vaak slagroom, en dan met spekjes. Door de warmte wordt het wat dikker.

Heb je wel de juiste hoeveelheid gebruikt?
Ik maak vaak een ovenschotel met pasta en slagroom en meng de ongeklopte slagroom altijd door de overige ingrediënten (bladspinazie, tomatenblokjes uit blik, knoflook, gebakken spekjes) en doe de "prut" inclusief slagroom over de voorgekookte pasta en zet alles dan in de oven.
Jorina, Misschien was ik wel iets te enthousiast met de hoeveelheid.

In het recept stond dat het een goudkleurig korstje moest vormen (samen met wat kaas) maar omdat alle slagroom naar de onderkant droop dacht ik dat ik het misschien moest opkloppen..

Bengal, ik zal het volgende keer eens mengen met de groenten..misschien dat het dan wat minder waterig is.

Bedankt voor de tips. Volgende keer beter!
meestal gebruik ik kookroom of creme fraiche soms in combinatie met ei, dit zorgt wel voor een goede binding.
Misschien te kort in de oven? Het is wel de bedoeling dat het er ongeklopt over gaat, dus dat heb je wel goed gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven