Snel stoofvlees
zondag 12 februari 2017 om 15:57
Opeens super veel zin in stoofvlees gekregen, vanavond lekker een bord warm stoofvlees, aardappelpuree en boontjes oid. Hmmmm! Maar zie het niet zitten om te wachten tot een uur of 9 vanavond met eten.
Is er een manier om sneller stoofvlees te maken dan 3 á 4 uur pruttelen? Laten we zeggen hooguit 1,5u of 2u.
Heb al wel gegoogled maar daar worden vooral tips gegeven hoe je het beste stoofvlees kunt maken, maar dat weet ik al, wil nu gewoon snel(ler)
Is er een manier om sneller stoofvlees te maken dan 3 á 4 uur pruttelen? Laten we zeggen hooguit 1,5u of 2u.
Heb al wel gegoogled maar daar worden vooral tips gegeven hoe je het beste stoofvlees kunt maken, maar dat weet ik al, wil nu gewoon snel(ler)
zondag 12 februari 2017 om 16:45
zondag 12 februari 2017 om 17:04
Ik doe het wel eens in anderhalf uur: met vlees dat van zichzelf minder taai is (biefstuk, kip, varkenshaas) en dan in dunne plakjes, zodat het sneller uit elkaar valt. Zuur toevoegen helpt ook om het proces sneller te laten lopen, aangezien het vlees ontbindt.
Moet er wel bij 'waarschuwen' dat je zo niet het echte, boterzachte stoofvlees krijgt, eerder brokjes vlees in een sausje.
Moet er wel bij 'waarschuwen' dat je zo niet het echte, boterzachte stoofvlees krijgt, eerder brokjes vlees in een sausje.
zondag 12 februari 2017 om 17:46
quote:hanke321 schreef op 12 februari 2017 @ 17:29:
Met varkensvlees gaat het je wel lukken.
Hamlappen zijn na anderhalf tot 2 uur wel zacht. Zeker als je ze in stukjes snijdt.Dat kan ik beamen. Hachee bijvoorbeeld kan je prima van hamlappen maken. Het is dan caloriearmer en mist wel de typische rundvleessmaak, maar nog steeds een lekkere stoofpot.
Met varkensvlees gaat het je wel lukken.
Hamlappen zijn na anderhalf tot 2 uur wel zacht. Zeker als je ze in stukjes snijdt.Dat kan ik beamen. Hachee bijvoorbeeld kan je prima van hamlappen maken. Het is dan caloriearmer en mist wel de typische rundvleessmaak, maar nog steeds een lekkere stoofpot.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
dinsdag 14 februari 2017 om 10:18
Het kan wel in 1,5 uur met welk vlees dan ook maar dan moet je het hoog opzetten en erbij blijven staan om steeds vocht bij te voegen en te roeren, zodat het niet aanbrandt. Verder inderdaad vloeistoffen gebruiken die het vlees malser maken, denk aan mosterd, wijn, azijn, citroensap. Verder snij het vlees in niet al te grote stukken voor het aanbraden.