Snelkookpan kopen - waar op letten?

29-01-2022 15:08 25 berichten
Ik heb al vaker een snelkookpan gehad, maar na een tijdje gaan ze lekken en komen niet meer op druk.
Ik wil nu graag een goede kopen die de rest van mijn leven mee gaat.

- Ik wil dat alle onderdelen in de vaatwasser kunnen
- Ik wil hem makkelijk kunnen 'afblazen'
- Hij hoeft van mij niet zo'n lange handgreep te hebben, dat is onhandig in de kast
- ...

Waar moet ik op letten?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die van de Lidl al jaren.

Er zit een sleutel bij om het weer "strak" te krijgen. Heb je dat al geprobeerd?

Het deksel doe ik niet in de vaatwasser, alleen de pan en de ring. Dat mechanische systeem kan volgens mij niet echt tegen heel veel water. Gewoon heet afspoelen en een sponsje met zeep eroverheen.

Afbeelding
snoesje666 wijzigde dit bericht op 29-01-2022 16:39
54.46% gewijzigd
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Crockpot Express. Heel fijne pan. Ik was hem af met de hand, dat doe ik met al m’n pannen. Maar de binnenpan kan ook gewoon in de vaatwasser.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de crockpot express maar zou voor de instant pot kiezen. Zijn in principe hetzelfde.
Flashy schreef:
29-01-2022 16:24
Ik heb de crockpot express maar zou voor de instant pot kiezen. Zijn in principe hetzelfde.
En waarom zou je die andere kiezen?
Alle reacties Link kopieren
Florisante schreef:
29-01-2022 16:43
En waarom zou je die andere kiezen?
Omdat ik het idee heb dat deze solider zijn. Die van mij had al vrij snel keuren en mijn slowcooker van hetzelfde merk brak zomaar een stukje van de rand van de pan af(wel na een aantal jaar). Instant Pot is zeg maar "het echte merk" wat deze snelkookpannen betreft. Als je accessoires koopt zijn deze ook altijd voor de instant pot, echter passen ze dan ook op de crockpot express.

Via de Engelse Amazon zijn ze vaak goedkoper heb je alleen even een omzetstekkertje nodig.
Alle reacties Link kopieren
Als je je voedsel maar klein genoeg snijdt kan je met zeer korte kooktijden volstaan. Geen snelkookpan nodig.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
tvp, voor bonen is ie ontzettend handig. Lekkerder dan uit blik.
Florisante schreef:
29-01-2022 16:43
En waarom zou je die andere kiezen?
Ik heb een instant pot en die is ideaal. Gebruik hem om yoghurt te maken, soep, rijst, curry’s. Ik doe wel alleen het binnenste gedeelte in de vaatwasser. Volgens mij kan de deksel niet in de vaatwasser, maar die wordt ook niet zo vies.
retrostar schreef:
29-01-2022 18:26
Als je je voedsel maar klein genoeg snijdt kan je met zeer korte kooktijden volstaan. Geen snelkookpan nodig.
Stoofgerechten moeten nou eenmaal lang, hoe klein je iets ook snijdt.
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
29-01-2022 19:31
Stoofgerechten moeten nou eenmaal lang, hoe klein je iets ook snijdt.
Snert met runder riblappen in drie kwartier klaar én zonder aanbranden.

Blij met mijn snelkookpan.
Anders moet het drie uur op het gas én heb ik een aangekoekte bodem.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
?
anoniem_64ddd6153d5a5 wijzigde dit bericht op 29-01-2022 19:42
Reden: Hier gaat iets niet goed
98.91% gewijzigd
Snoesje666 schreef:
29-01-2022 16:01
Ik heb die van de Lidl al jaren.

Er zit een sleutel bij om het weer "strak" te krijgen. Heb je dat al geprobeerd?
Welk deel moet je dan aandraaien? Ik heb er nog 1 staan van de Lidl.
Ik had nog nooit gehoord van elektrische snelkookpannen. Die instant pot ziet er wel prima uit. Maar het is wel een joekel van een apparaat in je keuken, naast de airfryer...
Alle reacties Link kopieren
Vanaf blz. 77.
Mijn man heeft dit laatst gevonden, wonder boven wonder lag de "sleutel" in een rommellade.

https://handleidingkwijt.com/gsw-system ... elkookpan/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Snoesje666 schreef:
29-01-2022 20:05
Vanaf blz. 77.
Mijn man heeft dit laatst gevonden, wonder boven wonder lag de "sleutel" in een rommellade.

https://handleidingkwijt.com/gsw-system ... elkookpan/
Dank, ik ga eens kijken
Florisante schreef:
29-01-2022 19:53
Ik had nog nooit gehoord van elektrische snelkookpannen. Die instant pot ziet er wel prima uit. Maar het is wel een joekel van een apparaat in je keuken, naast de airfryer...
Ja klopt! Hij is groot. We gebruiken onze oven amper want die is op gas, dus gebruiken de airfryer en instant pot veel. Maar het past bij ons wel op het aanrecht.
Alle reacties Link kopieren
Florisante schreef:
29-01-2022 19:53
Ik had nog nooit gehoord van elektrische snelkookpannen. Die instant pot ziet er wel prima uit. Maar het is wel een joekel van een apparaat in je keuken, naast de airfryer...
Is een heel ander idee. Een snelkookpan gekruist met een airfryer. En nog wat meer programma-mogelijkheden.
Laatst eens wat reviews over gekeken. Best interessant en niet gek duur.

Het idee is ook niet gek: waarom zou je een snelkookpan op het vuur/inductie zetten als je hem ook van zijn eigen verwarming én timer én besturing kunt voorzien?

Als ik het goed heb begrepen kun je zo'n ding programmeren om bv 30 minuten in snelkook-modus te koken.
Jij hebt het over het aanrecht, maar dat is niet verplicht. In principe kan dat apparaat overal staan waar je stroom hebt. Wij zetten de airfryer wel eens buiten neer.
Als hij bezig is hoef je er namelijk niet aan te zitten. Je stelt hem in en hij doet het verder zelf. Hij hoeft zijn werk niet perse in de keuken te doen.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Lekker eten heeft tijd en liefde nodig, geen gehaast. Ik zou de snelkookpan lekker in de winkel laten staan.
Alle reacties Link kopieren
FransjeG schreef:
30-01-2022 10:35
Lekker eten heeft tijd en liefde nodig, geen gehaast. Ik zou de snelkookpan lekker in de winkel laten staan.
Mijn liefdevol bereide snert smaakt heerlijk, behoeft vier keer minder gas én koekt niet aan.

Plus er gaat twee liter in de diepvries, ik ben meteen voor vier dagen klaar.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Ik zet hem alleen neer als ik hem gebruik dus hij vult het aanrecht niet. De airfryer heb ik wel standaard staan.
FransjeG schreef:
30-01-2022 10:35
Lekker eten heeft tijd en liefde nodig, geen gehaast. Ik zou de snelkookpan lekker in de winkel laten staan.
Wat een flauwekul zeg. Dan moet je met een fulltime baan nu op zondag dus al je draadjesvlees enzo gaan braden. Niet dat ik zelf een snelkookpan heb, maar de tijden dat moeder de vrouw om 3 uur ‘s middags aan het eten begon zijn voorbij.
Alle reacties Link kopieren
cleo schreef:
30-01-2022 11:09
Wat een flauwekul zeg. Dan moet je met een fulltime baan nu op zondag dus al je draadjesvlees enzo gaan braden. Niet dat ik zelf een snelkookpan heb, maar de tijden dat moeder de vrouw om 3 uur ‘s middags aan het eten begon zijn voorbij.
Mannen kunnen ook de handen uit de mouwen steken.
Bovendien, als je 's avonds om 19 uur
thuis komt uit het werk, kan je stoofpotje nog drie uren pruttelen voor het slapen gaan.
Nou zit ik dus multicookers te kijken, terwijl ik eigenlijk een snelkookpan zocht :$
Deze is wat betaalbaarder en heeft een iets hoger vermogen, Tefal All-in-One CY505E.
Op Marktplaats staan ze ook, ongebruikt.

Keuzes, keuzes...
FransjeG schreef:
30-01-2022 12:18
Mannen kunnen ook de handen uit de mouwen steken.
Bovendien, als je 's avonds om 19 uur
thuis komt uit het werk, kan je stoofpotje nog drie uren pruttelen voor het slapen gaan.
Natuurlijk, ik kom zelf uit een gezin waarbij mijn vader doordeweeks altijd kookte. Maar mijn ouders hadden wel allebei een fulltime baan, dus er kon pas ‘s avonds worden gekookt. Niet iedereen heeft zin om ‘s avonds de hele avond in de braadluchten te zitten. En mensen gaan na 19u ook nog de deur uit. Begrijp gewoon niet zo goed wat er mis is met koken met een snelkookpan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven