speculaas bakken

10-11-2010 18:44 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Nou wil ik binnenkort speculaas bakken op mijn werk en kom verschillende recepten tegen. Bij sommige staan een paar uur in de ijskast leggen bij andere een hele nacht.

Wat is het nu?

Kan ik het deeg ook gelijk gebruiken of gaat het dan mis.

Want heb niet echt de tijd om uren te wachten eer we verder kunnen.

En als ik al thuis alles voorbereid is de grootste lol er al af.

Tipsssss?! Of ervaringen.

Hoe maak ik snel lekkere speculaas??
Ik leg speculaasdeeg nooit in de koelkast, en het gaat altijd goed, maar ik weet natuurlijk niet of het béter gaat als het wel uit de koelkast komt....

Misschien is het gemakkelijker te verwerken? Minder plakkerig ofzo?
Niet snel, het deeg voor speculaas moet 1 tot 3 dagen in de koelkast liggen voor je het gaat bakken. Dit is om de kruiden goed te laten intrekken en omdat koud deeg makkelijker te verwerken is.
ohhh wat heerlijk! ik ga binnenkort maar weer is ouderwetse kruidnoten bakken.

ik doe het trouwens nooit in de koelkast ofzo hoor.
Je kan tegenwoordig kant en klaar deeg kopen bij de supermarkt. Is dat een idee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
Ik heb een paar dagen geleden speculaas gebakken, maar dan met zo'n pak (ja ja uit een pak ) voor gevuld speculaas, dat kun je ook gebruiken om gewoon speculaas te bakken. Ik heb het deeg een half uurtje in de koelkast gezet, ging prima, echt heel lekker geworden.
Hee leuk, ik dacht al niemand bakt meer speculaasies!

Wist niet dat ze het ook in pak hadden, daar ga ik eens naar op zoek!

Goede tip!!

@ambrosia, dus de jouwe waren gelukt? Lekker he.

Denk dat ik deze week even zelf thuis ga proberen en dan weet ik hoe en wat.

Heb het nog niet eerder gemaakt.

Lekker mutserig doen haha.

Over de koelkast is dus zeer wisselend, mhja ga het toch zonder doen dan, of althans maar even.

Bedankt!
Ik heb twee recepten voor speculaas, bij de een hoefde het niet en die was altijd hele geslaagd

BIj de andere, van de Allerhande, moet het wel en die is bij mij echt compleet mislukt.. Maar dat komt denk ik omdat er naar mijn idee ook wat weinig kruiden en veel bloem/meel (weet het zo snel niet meer) in zat.
Nou de koekjes zijn goed gelukt!!

Heb inderdaad een pak kant en klaar gekocht waar alleen water bij moest. Dan nog een kwartier in de oven en klaaar was het!

En ze smaken goed.

Zonder gedoe met een nacht in de koelkast etc. En voor mijn werk is dit prima, niet te lang prutten en snel resultaat om te eten.

Bedankt voor de tip!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven