Speklapjes
donderdag 6 oktober 2011 om 18:32
Zie je wel , ik ben niet de enige die van hardgebakken speklappen houdt en mijn vriend noemt ze altijd gecremeerde speklappen
Oh ja, wel bestrijk ik ook altijd 1 kant met mosterd en echt veel soorten kruiden.
Planning was om ze zo te bakken maar vind het altijd wel veel werk. Eerst nog even de deur uit en dan beslissen of ik ze vandaag of morgen eet.
En dan mijn vraag: wat eten jullie erbij?
Ik het liefst en kruimige aardappel, goede jus (niet zo moeilijk met lekkere speklappen) en rode kool of bruine bonen met mosterd en picalilly.
Oh ja, wel bestrijk ik ook altijd 1 kant met mosterd en echt veel soorten kruiden.
Planning was om ze zo te bakken maar vind het altijd wel veel werk. Eerst nog even de deur uit en dan beslissen of ik ze vandaag of morgen eet.
Ik het liefst en kruimige aardappel, goede jus (niet zo moeilijk met lekkere speklappen) en rode kool of bruine bonen met mosterd en picalilly.
donderdag 6 oktober 2011 om 18:40
quote:calvijn1 schreef op 06 oktober 2011 @ 18:16:
Grappig, ik heb ze het liefst zo zacht mogelijk, dus net aangebakken (en gemarineerd)
*en dan in stukjes gesneden door de kale spagetti*
Dat je alles in één keer naar binnen kan slurpen?
O, men; zachte, flubberige speklappen............. blëh.
Grappig, ik heb ze het liefst zo zacht mogelijk, dus net aangebakken (en gemarineerd)
*en dan in stukjes gesneden door de kale spagetti*
Dat je alles in één keer naar binnen kan slurpen?
O, men; zachte, flubberige speklappen............. blëh.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 6 oktober 2011 om 18:41
donderdag 6 oktober 2011 om 18:45
quote:thee schreef op 06 oktober 2011 @ 18:32:
Zie je wel , ik ben niet de enige die van hardgebakken speklappen houdt en mijn vriend noemt ze altijd gecremeerde speklappen
Ik het liefst en kruimige aardappel, goede jus (niet zo moeilijk met lekkere speklappen) en rode kool of bruine bonen met mosterd en picalilly.Ja, zo eet ik ze ook het liefst
Ik het liefst en kruimige aardappel, goede jus (niet zo moeilijk met lekkere speklappen) en rode kool of bruine bonen met mosterd en picalilly.Ja, zo eet ik ze ook het liefst
donderdag 6 oktober 2011 om 18:46
quote:emmetjebee schreef op 06 oktober 2011 @ 18:44:
[...]
Nee, die ken ik niet, ook van de Lidl?
Ja. Ze hebben ze volgens mij alleen in het BBQ seizoen.
http://www.lidl.be/cps/rd ... _be/hs.xsl/4182_21119.htm
[...]
Nee, die ken ik niet, ook van de Lidl?
Ja. Ze hebben ze volgens mij alleen in het BBQ seizoen.
http://www.lidl.be/cps/rd ... _be/hs.xsl/4182_21119.htm
donderdag 6 oktober 2011 om 18:47
donderdag 6 oktober 2011 om 18:49
ribstick
Deze kleine spiesjes van 80 gram zijn vervaardigd van het magere spek (varkensbuik) waar normaal gesproken speklappen van worden gesneden. De buiken zijn heel goed ontdaan van kraakbeen en overtollig vet en worden daarna gesneden. De dikte van de lapjes bedraagt maar een paar millimeter. De lapjes worden opgestapeld en op maat gesneden. De buitenkant van het spek is op smaak gebracht met een rode kruidenmix die bestaat uit: zout, peper, paprika en andere kruiden. Er wordt eveneens selderijblad en mosterd toegevoegd.
Die ziet er ook heerlijk uit.