spinazie-geitenkaas-taart-soepje

16-02-2010 19:02 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik nam; spanazie a la creme, 3 uitjes en 3 teentjes knoflook klein en fruiten, pijnboompitjes roosteren, alles door elkaar en bettine blanc verkruimelen.

Apart 2 grote eieren en een klein potje creme fraiche opkloppen en door mengsen roeren. In bakblik 30 minuten op 200 graden

Resultaat; overheerlijke soep in (bak-)blik.

Iemand een oplossing hiervoor?
geen spinazie a la creme nemen (of eerst uit laten lekken)
Als je creme fraich en kaas neemt, zou ik gewone spinazie nemen.
Wat sterretje zegt: geen spinazie a la creme gebruiken. Ik vind diepvriesspinazie sowieso waterig, ik vind het lekkerder om verse spinazie te roerbakken met wat peper, zout en nootmuskaat. En dat dus goed uit laten lekker en eventueel het water er nog uithalen met je handen of in een vergiet met een lepel. Verder klinkt je recept lekker.
Goed, geen spinzaie al la creme, en wel gewoon creme fraiche en 2 eieren, of misschien 3? Het was buiten dat nog zo lekker dat we het hebben op zitten lepelen. Maar ja, als ik het een keer gasten voor wil zetten heb ik liever een iets vastere vorm

Bedankt!
Ik zou verse spinazie nemen en die eerst even roerbakken en dan afgieten, zodat het meeste vocht eruit is... A-la-creme en creme fraiche is misschien ook een beetje dubbelop?
Paneermeel of verkruimelde beschuit op de bodem wil ook helpen...

Neemt vocht op, namelijk.
Je kan de spinazie de volgende keer na het opwarmen even in een zeef kieperen en met een opscheplepel of schoteltje erop zoveel mogelijk vocht eruit duwen.

Verder vind ik twee eieren aan de krappe kant. Ik zou er in elk geval 3, maar liever 4 nemen.

Ik zou een extra ei erdoor heen gooien.
3 eieren is genoeg als de spinazie goed uitgelekt is, is mijn ervaring. Maar dat wel goed doen. Bij de hele goedkope (Groko) pakken werkte het ook het hele pak 6 minuten in de magnetron te doen en dan het vocht uit de spinazie te knijpen (ja, exstudent). Met wat luxere merken hoeft er trouwens veel minder vocht uit (is ook gelijk een verklaring voor het prijsverschil). Grof gesneden is het best.
klinkt verder wel lekker hoor :D
Het kan wel met spinazie a la creme, dat gebruik ik ook wel eens voor spinazietaart, maar als je dat doet, dan moet je geen creme fraiche meer toevoegen, want de zit als het ware al door de spinazie.

Je kunt ook (diepvries)bladspinazie zonder a la creme gebruiken, die moet je dan goed uit laten lekken, en dan kun je wel de creme fraiche en eieren in die verhouding er door doen.

Ik doe meestal wat bloem op de bodem, dat neemt vocht op.
o ja, en inderdaad 3 eieren..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven