Spirelli schoonmaken

12-07-2017 22:18 7 berichten
Sinds kort heb ik een Spirelli (spiraalsnijder) om pasta van courgette etc. te maken. Ik ben heel blij met het ding, maar echt... dat schoonmaken! Ik heb geen afwasmachine, dus moet het met de hand doen. Maar om de een of andere reden lukt het me niet om het ding schoon te krijgen. Ook niet als ik m een uur laat weten in het water. Er moet toch een makkelijkere methode zijn dan alles er stuk voor stuk uitpulken?

Hoe doen jullie dat? Heeft iemand de perfecte tip?
Alle reacties Link kopieren
Ik rag er heel hard in met m'n afwas borstel op goed geluk. Wat een horror he! Ik gebruik m hierdoor ook vrijwel niet.. zo jammer
Internagelaktisch
Geen gouden tip helaas, maar deel je frustratie. Ik spoel hem GELIJK na gebruik af onder de koude kraan. En als nodig nog met een borstel of sponsje er nog tussen. Op zich werkt dat wel goed genoeg. Je zou er ook een tandenborstel voor kunnen gebruiken misschien.
Een dunne flesjesrager kopen. Die werkt perfect voor dat soort klusjes.
Echt meteen na gebruik onder een harde straal water afwassen. Ik heb nog nooit problemen ermee gehad.
"Boring conversation anyway"
Ik ben bang dat mijn waterstraal dan niet hard genoeg is:) vind een tandenborstel wel het proberen waard! En als dat niet werkt dan misschien zo'n ragding kopen.
Bedankt in elk geval!
Alsnog een afwasmachine kopen.

In de week zetten met soda?

Ik dacht trouwens eerst dat je spirelli-pasta wilde schoonmaken, heb puur uit nieuwsgierigheid naar het hoe en waarom daarvan dit topic geopend :mrgreen:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven