Sporen allergie

17-12-2008 14:54 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Mijn dochter is binnenkort jarig en mag trakteren op de peuterspeelzaal. Vandaag heb ik gevraagd of er ook kindjes met een voedsel allergie op de psz zijn, zodat ik daar rekening mee kan houden bij het kiezen van de traktatie. Er blijkt 1 kindje te zijn met een pinda- en notenallergie en een sporenallergie.



Pinda's en noten lijkt me duidelijk, maar wat moet ik me voorstellen bij sporen? Ken alleen sporen uit paddestoelen.



De psz heeft wel wat alternatieve traktaties liggen voor dit soort situaties, maar het is natuurlijk veel leuker als alle kindjes hetzelfde krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Het kan volgens mij twee dingen betekenen.



1. Dat het kindje werkelijk allergisch is voor paddenstoelen en de sporen daarvan.



2. Dat het kindje ook allergisch is voor sporen van noten, die bijna overal in kunnen zitten. (Zoals vaak op pakken staat vermeld: kan sporen van noten bevatten. Of: gemaakt in een fabriek waar ook noten worden verwerkt.)



Het lijkt me zinvol dit nog even na te vragen bij de ouders van het kindje. Zodat het kindje straks niet met een aanval komt te zitten als je het niet goed hebt begrepen.
Alle reacties Link kopieren
vraag het de ouders eens....
Alle reacties Link kopieren
Ik zal na de kerstvakantie inderdaad eens bij de ouders navragen, is nog op tijd want mijn dochter trakteert in de week daarna.
Alle reacties Link kopieren
En gewoon bij de appie halen want bij heel veel snoep van het huismerk hebben ze het met hele duidelijke tekens erop vermeld. Soms is het bij gewoon snoep echt die piepkleine kl*teletters lezen...
Alle reacties Link kopieren
Ouders vragen, dat heb ik bij mijn dochters kinderdagverblijf ook gedaan. Daar bleek het andere allergische kind meer te mogen hebben dan mijn dochter, dus uiteindelijk kon ik makkelijk iedereen hetzelfde geven.
Alle reacties Link kopieren
Er zijn ook ouders met serieus allergische kinderen die het geen probleem vinden om zelf voor een traktatie te zorgen zodat het kind toch veilig mee kan doen
Alle reacties Link kopieren
Sporen-allergie, een ziekte van de luchtwegen, komt voor bij personeel dat zich bezig houdt met de teelt en oogst van de oesterzwam en shiitake.



Lijkt mij dat dit kindje daar geen last van heeft...



Blijft over 'kan sporen van noten....bevatten'. Maar dan ben je niet allergisch voor de sporen maar voor de noten...



dusss...gewoon niets met pinda´s, noten of mogelijke sporen daarvan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven