Stamppot prei

27-04-2012 18:32 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil vanavond graag een stamppot met prei maken. Maar ik weet niet zo goed of ik de prei moet koken of bakken. Op recepten op het internet is het heel wisselend. Iemand de gouden tip?
Ik zou het lekker een beetje gaarstoven met wat witte wijn en tomaatjes. Niet te lang. En dan nog wat rauwe groene fijngesneden prei erdoor op het laatst.

Volgens mij lekker met een kwakje boursin of creme fraiche ipv boter en melk.

En spekjes erdoor.
Ik kook de mijne altijd. Spekjes door de stamppot en een rundervink erbij. Heerlijk retro
rauwe prei is al heel gauw te veel. Doe voor de hardcore prei lover anders een schaaltje met heel dungesneden ringetjes, dan is het zelf te kiezen.
Ik kook de prei ook altijd even, afgieten kerry erover. Aardappelen aanmaken met creme-fraiche. Dan lekker stampen.
De prei in hele fijne ringetjes snijden, als je het door de aardappels hebt geroerd het nog heel even, al roerend, verwarmen. dan is dat hele rauwe er af, maar blijft het toch wat stevig.
Ik gooi de piepers en de prei samen in een pan, met een bouillionblokje. Gaarkoken, afgieten en dan erdoor:

1. Uitgebakken spek en ui

2. fetablokjes

3 walnoten en tijm.

Lekker!
Ik vind het lekker om de prei te stoven, en dan met tomaatjes en gebakken chorizo.
Ik heb het toch maar gebakken, samen met een paprika die ik nog had liggen.

Domme vraag misschien, maar wat is stoven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven