Stoofpeertjesvraag

23-12-2010 17:42 13 berichten
Ik heb vanmiddag stoofpeertjes gekookt. Ze zijn bedoeld voor eerste kerstdag. Ik weet dat je ze prima kunt bewaren, maar vraag me nu af of ik dat het beste in het kookvocht kan doen of droog?

(stom he, dacht dat ik best wat van koken wist, maar dit soort dingen vertelt niemand je)

BVD
In kookvocht, dan blijven ze lekker sappig.
Alle reacties Link kopieren
Lekker in een schaal in het kookvocht bewaren. Dan blijven ze echt lang lekker.

Ook lekker om het vocht als sap te gebruiken en door bijv. vla heen te doen.
Nat bewaren dus. Mooi bedankt voor de snelle antwoorden!
Je kan ze natuurlijk ook ff in een bakje doen met kookvocht, deksel er op en dan in de vriezer. Doe ik altijd. Maar ik koop dan ook altijd een paar kilo, alles schillen (pokkewerk) dan koken en de vriezer in.
Wanneer je de peertjes uit de vriezer haalt moet je ze volgens mijn groenteboer heel langszaam ontdooien. Dus vanuit de diepvries in de koelkast leggen.
Ik giet de peren af, het kookvocht maak ik aan met maizena en dan de peren er weer in, ik hou van drillerige peren
Wel zorgen dat ze helemaal onder staan, of regelmatig keren. Doe je dat niet dat krijg je kleurverschil
quote:Ratteke schreef op 23 december 2010 @ 18:20:

Je kan ze natuurlijk ook ff in een bakje doen met kookvocht, deksel er op en dan in de vriezer. Doe ik altijd. Maar ik koop dan ook altijd een paar kilo, alles schillen (pokkewerk) dan koken en de vriezer in.

Ratteke, zijn ze dan lekker als ze uit de diepvries komen ?

Ik heb er wel eens wat over en die gooit mijn man dan de volgende dag door de vla, het lijkt mij namelijk wel handig om eens wat achter de hand te hebben uit de diepvries.
Nee joh, gewoon met siroop (kookvocht) in de koelkast, dan zijn ze zeker nog 4/5 dagen lekker. Van vriezen worden ze niet lekker
Leek mij namelijk ook niet lekker Meds vandaar de vraag.

Als ik bijvoorbeeld macaroni of nasi maak houd ik een portie apart voor mijn oma en doe dat in de diepvries en als ik naar haar toe ga neem ik de "voedselpakketten"voor haar mee.

Ze is gek op peren maar sinds dat opa er niet meer is maakt ze die niet meer, ik dacht als het nu lekker is uit de diepvries dan kan ik een portie voor haar invriezen.
Hmm... ik krijg altijd een hele voorraad stoofperen (al gestoofd en wel) in diepvriesbakjes van mijn vader (wat een luxe he). Dus ik gooi mijn vriezer vol en haal af en toe een bakje eruit. En ze smaken dan echt nog prima hoor!
Ik doe dit al járen. Ik doe ze per portie in een bakje. Je kan dus éénpersoonsporties maken maar ook voor je gezin. Ik schep zoveel in een bakje dat dat genoeg is voor één persoon. Beetje kookvocht er bij zodat je vocht hebt om ze weer in op te warmen.

Met de smaak is niks mis. Wel van te voren laten ontdooien, niet bevroren en al in de pan gooien.

Ontdooide nasi lijkt mij dan weer afschuwelijk. Net als aardappels die bevroren zijn geweest. Dat kan niet meer lekker zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven