stoomrijst/ sticky rijst

05-12-2009 11:51 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi

even een snel vraagje; hoe maak je ook al weer sticky rijst. ik heb een zakje maar weet de tijden niet meer.

het staat nu in de week. dit moest een tijd en daarna een paar uur stomen. wie kan het me vertellen want ik wil het vanavond graag eten bij de thaise curry die ik ga maken!

groetjes en bedankt alvast

groetjes lotte
Geen idee, ik vond dit wel grappig toen ik zat te googlen:

Sticky rijst heeft een reputatie voor zwelling in de maag en heeft de neiging om iedereen slaperig achteraf te maken..

Weet niet wat je van plan bent
hhaha

nou een goede nachtrust is altijd welkom, verders geen plannen vanavond en er komt toch niets leuks op tv!

niemand een idee hoe het te maken?

groetjes lotte
He Lotte,

Ik heb nog een boekje liggen van een kookcursus in Thailand en daar staat in dat je de rijst ongeveer 5 a 6 uur moet laten weken. De stoomtijd daarna is afhankelijk van de hoeveelheid rijst, maar is ongeveer 15 tot 20 minuten.

Hopelijk kan je hier iets mee.
Semper ubi sub ubi
Zo 5-6 uur, je moet wat over hebben voor je kostje
ahhh danke danke!

nou het weekt nu zon 4 uur dus laat het er nog maar even inzitten en dan zet ik het wel tijdig op.

dacht dat het ook een paar uur moest stomen maar dat zal ik wel fout hebben. dat is ook de reden dat ik het nooit maak want ik denk er altijd te laat aan.

nou ik heb er zin in!

groetjes lotte
Nou de rijst heeft 25 minuten gestoomd en ziet/voelt goed! dus bedankt voor het antwoord. ga nu lekker smullen.

groetjes
Lekker: sticky rijst met mango.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven