Suggesties voor vanavond?
zondag 1 april 2012 om 11:00
Ik heb niet echt veel in huis. Nou ja best nog wat, maar hoe te combineren?
Kipgehakt
Als groente eigenlijk alleen nog maar worteltjes en komkommer
Ananas in blik
Sperzieboontjes in pot
Erwtjes in blik
Cream of mushroom
Boemboe rendang en een boel sauzen
Gegrilde paprika in pot
En... dat is het zowat.
Kipgehakt
Als groente eigenlijk alleen nog maar worteltjes en komkommer
Ananas in blik
Sperzieboontjes in pot
Erwtjes in blik
Cream of mushroom
Boemboe rendang en een boel sauzen
Gegrilde paprika in pot
En... dat is het zowat.
zondag 1 april 2012 om 11:09
Heb je niets van rijst/pasta/aardappels?
anders: snij de boontjes fijn en meng met wat van je sauzen met het kipgehakt. Even bakken. Gegrilde paprika uitleggen en kipgehakt in leggen, rolletjes van maken en in de oven.
komkommer en wortel julienne snijden en met wat azijn, olie en suiker aanmaken als salade
als toetje ananas bakken, evt beetje room erover als je dat hebt
vooraf zou je nog een soep kunnen maken van erwtjes of de paddestoelen creme (maar ik ken dat niet, weet niet of dat kan)
idee?
leuk topic trouwens! moeten we erin houden!
anders: snij de boontjes fijn en meng met wat van je sauzen met het kipgehakt. Even bakken. Gegrilde paprika uitleggen en kipgehakt in leggen, rolletjes van maken en in de oven.
komkommer en wortel julienne snijden en met wat azijn, olie en suiker aanmaken als salade
als toetje ananas bakken, evt beetje room erover als je dat hebt
vooraf zou je nog een soep kunnen maken van erwtjes of de paddestoelen creme (maar ik ken dat niet, weet niet of dat kan)
idee?
leuk topic trouwens! moeten we erin houden!
zondag 1 april 2012 om 11:18
Scheelschaapje, pasta en rijst hebt ik wel! Spaghetti dan. Hmm met rijst valt er natuurlijk meer mee te doen... Ik heb even moeite met hoe ik het kipgehakt kan combineren met de rest.
Mmm, ananas bakken... Room heb ik niet maar cassonade bruine suiker lijkt me hemels.
Komkommer en wortel salade doe ik, bedankt!
Mmm, ananas bakken... Room heb ik niet maar cassonade bruine suiker lijkt me hemels.
Komkommer en wortel salade doe ik, bedankt!
zondag 1 april 2012 om 13:22
Heb je bladerdeeg of hartige taart deeg en ei?
Dan kan je een quiche maken met het gehakt, erwtjes, gegrilde paprika en evt nog wat groente.
Cream of mushroom ken ik niet.
Of van het kipgehakt lekkere mini gehaktballetjes maken. Een salade met boontjes, erwtjes, gekookt ei end. Een saus en spaghetti erbij of rijst en klaar.
Dan kan je een quiche maken met het gehakt, erwtjes, gegrilde paprika en evt nog wat groente.
Cream of mushroom ken ik niet.
Of van het kipgehakt lekkere mini gehaktballetjes maken. Een salade met boontjes, erwtjes, gekookt ei end. Een saus en spaghetti erbij of rijst en klaar.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven