Superlekker maar niet meer te koop

13-03-2008 09:14 1706 berichten
De titel zegt het al....wat vond je "vroeger" superlekker en is nu nergens meer te krijgen??

Ik at vroeger ladingen kaasijsjes....waren roomijsjes op een stokje, in de vorm van een kaasblokje met een muis op de verpakking. Echt zo lekker, en dus nergens meer te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
O das een mazzel want woon op zo'n 5km afstand van de Duitse grens :-) Uit een pak is gewoon niet hetzelfde....juist die fles met die grote dop deed het hem....:-) Ik zal een even terug lezen op dit topic.....thanx
quote:Lizsa schreef op 13 maart 2008 @ 22:19:

O das een mazzel want woon op zo'n 5km afstand van de Duitse grens :-) Uit een pak is gewoon niet hetzelfde....juist die fles met die grote dop deed het hem....:-) Ik zal een even terug lezen op dit topic.....thanxDat heb nou ook. Uit een pak kán het gewoon niet hetzelfde zijn als uit de fles... (the mind works in funny ways)
.
Lollies met aardbeienkauwgum erin en Jodenvet,kreeg je pijn aan je kaken van...
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
.
quote:verhuis schreef op 13 maart 2008 @ 15:14:

Ik vond een jaar of 20 geleden van die roze 2 cm brede dunnen repen lekker met wit poeder er in. Waren toen 25 cent of zo iets. Kocht ik destijds ook bij JaminsIk ook, maar dan niet met wit poeder erin, maar gewoon een lange reep snoep. Heette volgens mij iets van Lange Jannen?
Wat ik mis is de snickerspread en die popcorn kaas en zoute popcorn, van Smiths ofzo?

En voor twijfelmeid, en misschien anderen die snickerspread zoeken.. ik heb even geleden een mailtje gestuurd naar masterfoods en kreeg een mail terug van een medewerker van Brinkers Food BV dat de snickersspread niet meer wordt geproduceerd HELP!
quote:boschbolletje schreef op 13 maart 2008 @ 10:42:

Ja en kitkat chunky met pindakaas......

Nergens te vinden....Haha,bb! jawel hoor,bij mij in de kast.
Lachen! En (bijna) allemaal erg herkenbaar.

Kent iemand die ijsjes met chocola in het midden, dan een groen laagje mintijs en dan weer chocola? Mmmm...

Die beregoeie pasta dan vooral in de praline variant. En Milka Lila pause praline crisp (toen had ik echt een beetje overgewicht...)
Jaa die Lila pauzes! Daar had je ook van die kleintjes van, mmmm. En de crunchy! Jammm.......
En wat ik ook nergens meer kan vinden:

Brie in zo'n rond blikje. Weet iemand wat ik bedoel?? Is echt jeugdsentiment...
Jaaa calippo fizz, dat was het eerste waaraan ik dacht toen ik dit topic zag. Al had ik altijd de colavariant daarvan.

Die kaasijsjes vond ik oerigens ook heerlijk.
een aantal maanden geleden hadden ze bij AH van die bakjes met ananas en kokosroom , ik dacht van dole, super lekker, maar kan het nergens meer vinden!

O en de anijsmelk van nescafe geloof ik. Waren zakjes waar je heet water bij moest doen net zoals die zakjes voor capuccino
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
[quote]Dokkie schreef op 13 maart 2008 @ 22:57:

Lachen! En (bijna) allemaal erg herkenbaar.

Kent iemand die ijsjes met chocola in het midden, dan een groen laagje mintijs en dan weer chocola? Mmmm...

quote]

de hulk zo noemden we die ijsjes
quote:Bambsje schreef op 13 maart 2008 @ 22:39:

Wat ik mis is de snickerspread en die popcorn kaas en zoute popcorn, van Smiths ofzo?

En voor twijfelmeid, en misschien anderen die snickerspread zoeken.. ik heb even geleden een mailtje gestuurd naar masterfoods en kreeg een mail terug van een medewerker van Brinkers Food BV dat de snickersspread niet meer wordt geproduceerd HELP!Ik zou zweren dat ik het bij de jumbo heb zien staan. Ik ga morgen boodschappen doen, dus daarna zal ik hier komen vertellen of het er nou was of niet.
Wat ik vroeger vaak at waren van die pennywafels. Heerlijk waren die. Maar die zijn er al heel lang niet meer.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
pennywafels? Gewoon van euroshopper bij AH
quote:moppetoet schreef op 13 maart 2008 @ 09:37:

Massee / jodenvet / bokkenvet / borsthoning.

Het wordt al 25 jaar niet meer geproduceerd, we hebben het nagevraagd bij de Hoepmanfabriek. Banketbakkers gebruiken nog wel een vloeibare versie.

Zo heerlijk, een grote brok en dan maar knagen. Er is nog wel een nep-versie van maiszetmeel te koop, maar die is wat zurig en poederig en mist het "mondgevoel".

[afbeelding][afbeelding]Ik weet niet of het de nepversie is maar bij de Jamin vond ik laatst tot mijn stomme verbazing opeens die brokken weer. Gewoon bij het schepsnoep. En ik vond ze weer erg lekker. Echt jeugdsentiment....
De limlolly van Jamin. Dat is het allerlekkerste ijsje.
quote:LeoLeo schreef op 13 maart 2008 @ 22:18:

[...]

Opal Fruit was het volgens mij!

(of ben ik inmiddels mosterd?) Dat was het! Opal Fruits, later heette het Starburst.
quote:Brummetje schreef op 13 maart 2008 @ 22:01:

Ik weet niet hoe het heet, maar volgens mij zat het in een blauw zakje. Het was iig een soort van dikke soep. In dat zakje zat alleen het rode poeder met de pasta, en je moest er zelf warm water bij doen, dan werd het soep, maar dan dikker dan bijv tomatensoep.

Het was dus iets met een tomaat/paprika achtige saus (rood dus).

Volgens mij bedoel je Taste Break. Je had 2 varianten in een blauw bakje en een rood bakje. Mn broer die was er verslaafd aan!!!

Dat zat in zo'n wit plastic rond bakje met blauwe (of rode) etiket en dan met de pasta en poeder los verpakt en dan moest je er idd alleen kokend water bijgieten. Bedoel je dit?

*off-topic* Vette bak!!!

Yes, das pas lekker!
Wie kent nog

de sprundels (chocolade koeken met pinda's) of

de bloed-ijsjes (vanwege de rode kleur) en waar je een kwartier lang aan het punniken was om het zilveren papiertje te verwijderren.

De echte advokaat-repen van "de Heer" ow wat waren die lekker.
Niet alleen Lim lolly's van Jamin, maar ook dubbeldekkers en van dat witte poeder in een zakje waar je een drop in moest steken. En heel, heel vroeger heb ik eens getrakteerd op spijkerbroek ijsjes. Die waren blauw en het papiertje was van "spijkerstof".

Verder mis ik Milner smeerkaas en sinds kort verkoopt AH de kruidenmix voor Sajoerboontjes van het eigen merk niet meer en die waren lekkerder dan die van Conimex.

En uiteraard Fanta met veel te veel kleur- en smaakstoffen. Die lekkere oranje. In Spanje en Azië hebben ze het gelukkig nog wel.
Sky ijsjes! Dat was een bros reep, een laagje roomijs erom en dan weer een laagje melkchocolade. Die heb ik in de jaren '80/'90 heel wat gegeten. Yammie. Grote verrassing dus toen ik tijdens mijn vlucht naar Australië in ene van de stewardess een ijsje kreeg (van de schrik de naam vergeten) die erg dicht in de buurt kwam van die oude Sky. Helaas niet leverbaar in NL, boehoe.

En ik mis nog steeds de Lays sweet& spicy. Eerst mij lekker maken en ze dan uit de winkels halen, tsk.
vandaag ga ik van alles kunnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven