Superlekker maar niet meer te koop

13-03-2008 09:14 1706 berichten
De titel zegt het al....wat vond je "vroeger" superlekker en is nu nergens meer te krijgen??

Ik at vroeger ladingen kaasijsjes....waren roomijsjes op een stokje, in de vorm van een kaasblokje met een muis op de verpakking. Echt zo lekker, en dus nergens meer te krijgen.
quote:kaasfondue schreef op 16 mei 2008 @ 22:29:

Caramelco kan je nog gewoon bij de dekamarkt of de Ah kopen hoor. Zit alleen nu in een glazen pot.

Caramelco in glazen pot heet Bebogeen en is NIET hetzelfde als die van vroeger. Deze smaakt chemisch. Maar voor alle mensen die het missen, ik heb DE tip om het te maken Koop in de supermarkt een blikje gecondenseerde melk. Zet dit in een pan met water (het blikje moet onder water staan en blijven) en laat het 3-4 uur koken. Het moet echt aan de kook blijven en het blikje moet onder water blijven, anders kan het ontploffen. Hoe langer je het kookt, hoe steviger de carmaleco wordt. Het kan ook korter, dan wordt hij smeuïger. Laat het blikje daarna goed afkoelen en tadaaa, je hebt de echte, oude Carmaleco

En Lindt chocolade. Er zit in Aachen een fabriek waar je tegen inkoopprijs de chocolade kan kopen Plak er een dagje kerstmarkt aan vast of gewoon een dagje shoppen daar! Ik ben er 2 jaar terug geweest en de keus was echt geweldig! Ik wilde van alles wel iets meenemen, maar dat kon helaas niet. Maar goed, het is er dus een stuk goedkoper en ze hebben echt een heel groot assortiment.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet alle blz langs geweest hoor...

Ik vond de blauwe milky ways van vroeger erg lekker, die hadden een choco binnenkant. Ze waren van de 1 op de andere dag niet meer, toen hadden ze ineens een witte binnenkant.

Vroeger hadden ze ook bepaald merk pizza's met salami erop, nou die dingen waren heerlijk, totdat.... ze het recept hadden vernieuwd :(, niet te eten meer na die tijd!

Zowieso vind ik het niet echt vaak een verbetering als ze het recept van dingen gaan vernieuwen, het word er vaak niet lekkerder op.
quote:juniper8 schreef op 26 november 2009 @ 13:26:

Ik lees net dat Almdudler sinds 2008 bij Jumbo verkrijgbaar is! Jeeeh, ga van het weekend meteen even kijken.En? Hadden ze het? Ik hoop het zo! Dan ga ik echt ontzettend inslaan! Heerlijk drankje
Almdudler, JAWOHL! Wat een ultieme vorm van wintersport-jeugdsentiment. Bij het Googelen ontdekte ik zelfs een heuse Almdudler-site; Kitsch met een hoofdletter K.

https://www2.almdudler.com/
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Nog maar heel recent voor het eerst in de winkel en nu al niet meer te koop: de grapefruitmousse van de Albert Heijn. En die vond ik nu net zo lekker...
@Elninjoo...dat was het waarschijnlijk zo'n "probeerartikel" wat niet liep of iets in de trant van limited...zo ook de honingmosterd chips van Lays hmmmmmmmm

Waren ook limited

Tsja...lekkers duurt jammergenoeg nooit voor altijd.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
de framboos/aardbei variant is nog wel verkrijgbaar, helaas voor mij zijn er dus blijkbaar meer mensen die dat kopen dan grapefruit en ik ben ook 'n hele maand weg geweest dus kon ik de verkoop van de grapefruit mousse niet hoog houden
Ringetjes van Smiths!

Eigenlijk net zo als de ringetjes van Nibbit, maar dan in naturel- en paprikasmaak. Ringo´s heetten ze volgens mij. Ik mis ze nog steeds. Als ik dan eens een oude Donald Duck door lees, dan zie ik die reclame en loopt het water me in de mond!

Ook een gemis:

Smiths had een jaar of 10 geleden chips die met twee zakjes aan elkaar zaten. Daar zaten dan Nibbits in, maar ook karrewieltjes en andere lekkernijen. Nooit weer gezien.

Ja ik ben een chipsmonster...
Ik krijg er een punthoofd van!
Nou ja, Latta dus... Mijn ouders kochten die boter altijd, en naast dat 'ie gewoon lekker was heb ik me eindeloos vermaakt met het staren naar die vrolijke regenboogverpakking!

En ananasbanaansap van Chiquita... Nooit meer gevonden!
Grill groente van Iglo, zo'n zak uit de vriezer, ff in de pan mikken en je had een heerlijk (gezonde) maaltijd. Blijkbaar was deze vega variant niet populair want hij is niet meer te koop. Wel de andere met varkensvlees en kip maar die vind ik niets.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit en ik geloof ik wonderen.
Gesneden uien uit de vriezer bij de C1000, echt een super uitvinding maar blijkbaar was ik de enige want ook niet meer te koop.
Jaren geleden. pate in 'n rode tube. nergens meer te koop . weet 't merk ook niet meer. heerlijk op brood en crackers
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Ik heb gewoon 46 pagina’s door zitten lezen! Wat een leuk topic!!! (Huh nu zijn het ineens 38 pagina’s...)

Ben veel tegen gekomen wat ik ook mis:

De Winner Taco inderdaad

Ook de bakken met Jive yoghurt ijs mis ik, dat was zooo lekker. Ik werkte toen op zaterdag in een supermarkt en nam regelmatig zo’n halve liter pot mee naar hujis.

Japanse nootjes van Duyvis (ik ga ZEKER een mail sturen, goed idee!) Ik kan de smaak gewoon nog dromen

Sherbet; het roze gele ronde kartonnetje met een dropstaafje erin met een heeeerlijk poeder erin om te dippen. Er zijn wel andere varianten te koop maar er kan er geen een tippen aan de smaaksensatie van ‘toen’. God wat zou ik dat graag weer willen proeven. En wel NU!

Ja en Lila Pauze de aardbei-yoghurt variant. Hmmmmm

Een paar dingen ben ik nog niet tegengekomen:

Magnetron frikadellen van mora (2 grote in 1 verpakking)

Cola-spekken van belga (in een puntzak, te koop bij de vezo vroeger (al wel zeker 16 jaar geleden) daar was ik echt verslaafd aan! Ik ken echter niemand die deze uberhaupt nog kent..

De OUDE smaak van de Hema rookworsten. De huidige is helemaal niet bijzonder.

Platte salmiakjes. Ze waren nog een tijd te koop bij een marktkraam/winkel de Peperbol op de Albert Cuyp maar helaas... ook daar niet meer.

Ook van de hema... de zwarte vierkante muntdropjes met een kruis erop. Daar kon ik me altijd zo misselijk aan eten...

En tot slot de pakjes Russische stroganoff (van Honig geloof ik...) moest je maken met biefstuk... ik ben niet meer zo van de pakjes maar als dat nog zou bestaan (in de originele receptuur) dan zou ik dat minstens 1 x in de maand eten.

Ik heb zo’n vermoeden dat ik vannacht over alle bovenstaande dingen ga dromen
Appelsientje Frisfruit... ik en al mijn vrienden waren er verslaafd aan en nu heeft Appelsientje het uit de handel gehaald (heb ze een mail gestuurd.
groene doosjes van Wybert...( ik denk menthol-smaak?) als iemand nog een adresje kent waar ze te koop zijn, GRAAG!!!
choq chocolademelk!!!
quote:noukie995 schreef op 18 december 2009 @ 17:12:

groene doosjes van Wybert...( ik denk menthol-smaak?) als iemand nog een adresje kent waar ze te koop zijn, GRAAG!!!Weet geen verkoopadressen, maar Wybert is van Perfetti Van Melle. Misschien daar een mailtje naartoe sturen? Zitten in Breda.
quote:AnneDaisyMay schreef op 15 december 2009 @ 20:28:

Gesneden uien uit de vriezer bij de C1000, echt een super uitvinding maar blijkbaar was ik de enige want ook niet meer te koop.Hier wel hoor, liggen gewoon in de diepvries bij de C1000.
quote:leeuwedraak schreef op 22 december 2009 @ 21:17:

[...]

Weet geen verkoopadressen, maar Wybert is van Perfetti Van Melle. Misschien daar een mailtje naartoe sturen? Zitten in Breda.wist niet dat wybertjes uberhaupt nog te koop waren.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
ja, de blauwe doosjes

en een salmiak variant
Ook een honing variant is nog te koop

Was het hier iemand die chocolade-mint kauwgom miste (of was het op het Nieuw in de winkel topic?) maar die zag ik in ieder geval nog bij de etos liggen
quote:Ananya schreef op 04 januari 2010 @ 17:47:

Ook een honing variant is nog te koop

Was het hier iemand die chocolade-mint kauwgom miste (of was het op het Nieuw in de winkel topic?) maar die zag ik in ieder geval nog bij de etos liggen Voor zover ik weet wordt deze kauwgom recentelijk ook nog bij Kruidvat verkocht.
quote:hgjb schreef op 22 december 2009 @ 21:31:

[...]

Hier wel hoor, liggen gewoon in de diepvries bij de C1000.Echt? Nou bij ons in het dorp niet en ze gaven aan dat het ook niet meer kwam.... Ga toch nog maar eens navraag doen bij de bedrijfsleider, beetje chanteren dat ik ga overstappen naar de concurrent .... kijken of dat helpt
Weet iemand waar ik de nesquik aarbei/banaan nog kan kopen? Deze kan ik nergens meer vinden sinds een jaartje.

Bij ah/ super de boer/ c1000/ jumbo is deze uit het assortiment.

Wij dronken dat altijd.... smaakt het zelfde als de fruitmelk van campina, maar dat is duurder.....
We live in a free world
- Ham-kaas chips met pizza smaak

- Het kip-courgette pannetje van Maggi

- Mix voor een macaroni-ovenschotel met sperziebonen. Dat kwam ik eerst nog wel eens bij de Xenos tegen, maar tegenwoordig ook niet meer

- Bretonse Vonensoep met witte bonen

- Cream and chives chips van Lays

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven