supermarkt vlees

06-05-2010 16:10 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb hier gelezen dat het supermarkt vlees niet van goeie kwaliteit is en slecht voor de gezondheid. is het bij de slager dan veel lekkerder? en naar wat voor soort slager ga je dan..?

en hoeveel zou een kilotje rudergehakt of kipfilet daar kosten?

wie haalt er supermarkt vlees?
Vooral vleeswaar zit vol met van alles.

(ook die van de slager)
quote:queenie1 schreef op 13 mei 2010 @ 10:21:

Vlees van de slager is sowieso verser, beter bereid etc. Supermarktvlees is echt niet te eten, je proeft zoveel verschil met vlees van de slager.

Echt niet te eten is wat mij betreft behoorlijk overdreven hoor. Ik heb ook uit de supermarkt lekkere stukjes vlees gegeten. Vlees van de slager is wel weer lekkerder, daar ben ik het helemaal mee eens.

Ik denk dat als je alleen bent, de keuze makkelijker is. Maar als je voor een heel gezin kookt zal je waarschijnlijk op meer verzet stuiten als je minder tot geen vlees op tafel gaat zetten. Daarbij is het beste stukje vlees voor 4 personen echt flink aan de prijs. Goed en lekker vegetarisch eten is ook niet goedkoper dan vlees eten, dus kiezen voor biologisch is gewoon voor vveel mensen niet te bekostigen. Heel jammer, want ik hecht wel degelijk waarde aan dat soort dingen. Ik doe het dus nu in beperkte mate, met de meer betaalbare dingen als jam, honing, eieren, yoghurt. Omdat ik ze lekkerder vind en het verschil in prijs te verwaarlozen is.
...
Ik heb een nichtje met een eigen (biologische) scharrelslagerij. Daarvoor was het een 'gewone' slagerij. Of een dier gevoed is met hormonen is te zien aan o.a. de bespiering. Mijn oom ging altijd zelf naar het slachthuis om zijn dieren uit te zoeken, en hij pikte (vroeger, dat nog gebeurde) die dieren er zo uit. Nu komt het niet meer voor.

Supermarktvlees is niet per definitie beter of slechter dan 'slagersvlees'. Het ligt ook aan de slager en zijn deskundigheid. Het is echt niet zo, dat er dieren worden gefokt of geweid, waarop met grote letters 'slager' of 'supermarkt' staat. Het komt veelal van dezelfde boeren, tenzij je inderdaad biologisch vlees gaat aanschaffen. Ook 'halaldieren' worden niet speciaal gefokt.

Vaak wordt supermarktvlees (zoals gehakt en kip van Lidl) zelfs beter getest dan slagersvlees.

Ik moet altijd nog denken aan een programma, waarin mensen werd gevraagd wijn te proeven, de ene uit een pak, de andere uit een simpele fles, en de laatste uit een fles met prachtig etiket. Vrijwel iedereen vond de laatste absoluut het lekkerste. Was allemaal dezelfde.

Of de mensen die zweren bij een bepaald merk cola omdat dat het beste is, en vervolgens die cola niet uit een aantal colamerken kunnen herkennen.
Hier ook een gezin, en ik kook zeker 3 maaltijden in de week vegetarisch. Gewoon omdat vlees helemaal niet zo gezond is. En hier geen commentaar gelukkig, en je kunt ook met vegetarische maaltijden heel creatief zijn zodat je het vlees echt niet mist. Verder eten we 1 of 2 keer per week vis en dan nog 2 keer vlees. Ik koop verder ook heel veel biologisch en ik hoef gelukkig nergens op te bezuinigen, maar ik zou persoonlijk liever op andere dingen bezuinigen dan op mijn voedsel. Op voedsel weiger ik te bezuinigen. Gewoon omdat ik geen troep in mijn lijf wil.
...
Queenie, ik wil voor mijn gezin ook vaker zonder vlees koken. Ik denk dat dat beter is voor je gezondheid inderdaad, en met die overweging is het misschien een optie om op bio-vlees over te stappen. Ik wil er ook best kleinere porties voor eten hoor.

Vis vinden we hier ook erg lekker, maar daar kun je je weer hetzelfde bij afvragen: Ga je naar de visboer of haal je de vis uit de supermarkt?

Wat je zegt op bezuinigen op voedsel. Ik vind het soms een lastige keuze. Zo eet ik dus geen bio-vlees, maar heb wel altijd een zeer goed gevulde fruitschaal en eet vaak twee soorten groenten per warme maaltijd. Ik moet het nu eenmaal doen met het geld dat ik heb, en geef ook aan andere zaken niet erg veel geld uit. Hoefde ik er niet bij stil te stan, was de keuze voor biologisch snel gemaakt wat voedsel betreft.
...
Dat kan ik me voorstellen vlammetje, tegenwoordig is alles behoorlijk duur geworden. Het is gewoon jammer dat al dat fabrieksvlees zo ontzettend goedkoop is, en biologisch dus in verhouding erg duur. Logisch dat mensen dus gaan voor het goedkope vlees. Maar ik kies liever voor mijn gezondheid. Sowieso eten wij hier zelden een stuk vlees bij het eten. Het zit meestal ergens doorheen en dan kun je heel goed met wat minder per persoon doen.

Vis haal ik ook het liefst bij de visboer, alleen de laatste tijd haal ik dat voor het gemak maar bij de AH, omdat ik anders naar de andere kant van het dorp moet. Hoogzwanger enzo, dus de zalm bij de AH gaat nog wel, maar niets gaat boven vers van de visboer. Je proeft gewoon echt verschil met speciaalzaken. Net als kaas en noten bij de speciaalzaak. Noten van de supermarkt zijn zo droog, die vinden wij echt niet lekker. Dus halen we vers gebrandde. Stukken duurder, maar zo lekker!
...
Ik haal mijn vlees gewoon bij de supermarkt. Gehakt en shoarmavlees bij de Lidl, dat is daar gewoon het beste. Voor sommige dingen zoals rund- of lamsvlees ga ik altijd naar de Turkse slager.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
ik eet gewoon vlees van de supermaerkt hoor, behalve als we gaan gourmetten of fonduen met gasten, dan laat ik het wel eens bij de slager snijden, en ja dat proef je. Maar ik ga er echt niet zo veel geld aan uit geven, heb het niet op mn rug groeien. Nu moet ik zeggen dat ik het vlees hier in Oostenrijk van goede kwaliteit vind hebben, ook het gehakt en kip van de meeste supermarkten zijn echt prima.
quote:tbl1966 schreef op 13 mei 2010 @ 12:32:

Ik haal mijn vlees gewoon bij de supermarkt. Gehakt en shoarmavlees bij de Lidl, dat is daar gewoon het beste.

Voor sommige dingen zoals rund- of lamsvlees ga ik altijd naar de Turkse slager.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven