Taartbodem monchou

26-01-2012 20:23 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik heb al gezocht, maar ik kon het antwoord niet zo snel vinden in de 100 topics over monchoutaart.

Mijn vraag is, ik maak altijd de bodem met verkade digistive in redelijk wat grote stukken en gesmolten boter. Lukt altijd prima, maar ik wilde de boter vervangen door halva kersenjam. (lijkt mij wat gezonder), maar lukt dit ook, wordt dit dan wel een stevige bodem?

Graag hoor ik ervaringen.

Alvast bedankt voor de reacties.
Lijkt me niet dat dat gaat werken...
Nee, de bodem wordt dan niet stevig.
Boter wordt weer hard, maar jam niet. Lijkt me dat het gewoon een kleverige, zachte koekjesmassa wordt.
Je kunt natuurlijk wel jam op de koekjesbodem doen ;)

Mmm..
Kijk even op de site van ah daar staat een monchoutaart met deels jam in de bodem. Weet niet meer precies goe hij heet maar het is monchoutaart van ...... Bovenop zit ook banaan en vlaaifruit
Monchou taart met een bodem van bastogne koeken, dát is pas lekker! Jam alleen werkt niet, wordt niet hard vrees ik..
Een taart maak je niet voor de gezond!

Die maak je voor de lekker!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:framboos1990 schreef op 26 januari 2012 @ 20:36:

Kijk even op de site van ah daar staat een monchoutaart met deels jam in de bodem. Weet niet meer precies goe hij heet maar het is monchoutaart van ...... Bovenop zit ook banaan en vlaaifruitHeb ik vorige week gehad bij een vriendin. Vond persoonlijk die banaan erin echt niet lekker.
Ik heb wel eens een taart gemaakt met een bodem van bokkepootjes met abrikozenjam. Dat werkte wel.
quote:Summerdance schreef op 26 januari 2012 @ 20:40:

Een taart maak je niet voor de gezond!

Die maak je voor de lekker!

Hear hear!

En dan vooral met bastognekoekjes en roomboter. Mén, wat lekker!
De reacties kloppen ten dele. Als je de helft van de boter vervangt door de (liefst abrikozen)jam, dan krijg je een prima bodem.

En bastognekoeken zijn echt het lekkerst! En de koeken dan niet tot minikruimels malen, maar een beetje brokkelig houden. Komt de structuur ook ten goede!
quote:Ratteke schreef op 26 januari 2012 @ 20:48:

[...]

Hear hear!

En dan vooral met bastognekoekjes en roomboter. Mén, wat lekker!Zo jammer dat ik geen monchou in huis heb, heb er ineens zo'n trek in!!
Waarom is iedereen toch zo bang voor boter???
quote:Summerdance schreef op 26 januari 2012 @ 20:50:

[...]

Zo jammer dat ik geen monchou in huis heb, heb er ineens zo'n trek in!!Ik ook. En in bokkepootjestaart met advocaat. Daar was een paar dagen geleden een topic over. Vreselijk zoiets, vooral als je niks in huis hebt of zo'n topic wordt na sluitingstijd van de winkels geplaatst. Heel vervelend.
quote:Blackdress schreef op 26 januari 2012 @ 20:52:

Snap ik ook niet hoor

Hoewel, ik zat gister op youtube een filmpje te kijken van Nigella waar 2!! pakjes boter in gingen, en toen dacht ik ook wel even...zo dan, das niet weinig!

Maar ik ga hem wel een keer maken
quote:Ratteke schreef op 26 januari 2012 @ 20:53:

[...]

Ik ook. En in bokkepootjestaart met advocaat. Daar was een paar dagen geleden een topic over. Vreselijk zoiets, vooral als je niks in huis hebt of zo'n topic wordt na sluitingstijd van de winkels geplaatst. Heel vervelend. Die is ook echt hemels!
Nou ik ben niet bang voor boter hoor, maar ik dacht als het nu ook met jam lukt, dan doe ik dat eens. En ik had juist kersenjam gekocht, want de topping is ook kersen. Dus dan lijkt me abrikozenjam weer niet zo. Ik vind juist de purechocolade digistive bodem juist zo lekker, ipv bastogne. Hmm zalig. Iedereen bedankt voor de reacties.

Waarom is iedereen toch zo bang voor boter??? Geen flauw idee. Zeker omdat er ook maar een prut beetje boter in die bodem gaat. Ik zou me eerder druk maken om de moddervette monchou die gebruikt wordt. (als je je uberhaupt al ergens druk over gaat maken).
quote:Ratteke schreef op 26 januari 2012 @ 20:53:

[...]

Ik ook. En in bokkepootjestaart met advocaat. Daar was een paar dagen geleden een topic over. Vreselijk zoiets, vooral als je niks in huis hebt of zo'n topic wordt na sluitingstijd van de winkels geplaatst. Heel vervelend. Dat was vandaag toch?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 26 januari 2012 @ 21:06:

[...]

Dat was vandaag toch?Ja, je hebt gelijk. Dacht echt dat ik dat eerder had gelezen... Niet dus. Maar daar ga ik morgen maar eens werk van maken. Na het werk de supermarkt maar eens in. Advocaat heb ik al. Altijd in huis. Dat is een geheimpje van me, maar oh wat vind ik dat lekker met slagroom.

Ik vraag me meer af wat iedereen toch met die zoete bastognemeuk wil/doet... en dan ook nog in grove stukken. Daar snijd je toch geen fatsoenlijke punten van??

Ik zei vorige week ook al in het andere monchoutaarttopic, ik zweer bij de kruimelbodem van Dr. Oetker. Maar goed ieder z'n smaak, dat dan weer wel hoor
Monchoutaart van Jacolien.... (recept op site van AH)

met bosbessenjam in de bodem!!! Heerlijk !!!!

Ik laat zelf de banaan uit het recept weg...

Ik weet niet of er minder boter in deze taart zit, maar hij is wel heel lekker. Zonder boter krijg je geen "vaste" bodem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven