te moe om te koken

vrijdag 30 oktober 2009 om 20:51
niks mis met kant en klaar. Maaltijd salades van AH zijn ook nog goed te eten bijvoorbeeld. Je mag best even toegeven aan moeheid.
Anders misschien toch een keer voor meerdere dagen koken als dat je een beter gevoel geeft, ben je er toch weer vanaf (chili con carne leent zich daar prima voor, of erwtensoep ofzo...
Anders misschien toch een keer voor meerdere dagen koken als dat je een beter gevoel geeft, ben je er toch weer vanaf (chili con carne leent zich daar prima voor, of erwtensoep ofzo...
vrijdag 30 oktober 2009 om 20:51
Bak met slamix (waar een dressing en tomaatjes etc allemaal bij zitten), bakje gerookte kip erdoorheen. Krieltjes in de pan en binnen tien minuutjes klaar!
Aardappels in de magnetron koken: eenderde onder water in een magnetronschaal, deksel erop en 5 minuutjes, tadaaa vers gekookte aardappels! Zakje met rauwe andijvie, hoef je alleen maar open te maken en met wat melk door elkaar te stampen. (of zuurkool bv) Evt rookworstje in de magnetron opwarmen voor erbij.
Voor de extra vitamientjes: savonds voor de tv rauwe rode paprika of een zakje rauwe worteltjes wegknabbelen.
voor meer energie: iedere dag (tegenzin of niet) een stukje buiten lopen.
Succes en hopelijk krijg je snel meer energie!
Aardappels in de magnetron koken: eenderde onder water in een magnetronschaal, deksel erop en 5 minuutjes, tadaaa vers gekookte aardappels! Zakje met rauwe andijvie, hoef je alleen maar open te maken en met wat melk door elkaar te stampen. (of zuurkool bv) Evt rookworstje in de magnetron opwarmen voor erbij.
Voor de extra vitamientjes: savonds voor de tv rauwe rode paprika of een zakje rauwe worteltjes wegknabbelen.
voor meer energie: iedere dag (tegenzin of niet) een stukje buiten lopen.
Succes en hopelijk krijg je snel meer energie!
vrijdag 30 oktober 2009 om 20:59

vrijdag 30 oktober 2009 om 21:10
Aardappelschijfjes met ui, tomaat en Aardappel Anders in de oven; lekker met een (kant en klare) salade.
Gehakt rullen met tomaat en ui; lekker op een boterham.
Ragout opwarmen; lekker met geroosterd brood.
Zakje bamisoep en een zakje gesneden oosterse groente; water koken, bami erin, even laten wellen en groente erbij, even laten staan en smullen maar.
Tosti ham, kaas, salami en een plakje tomaat.
Een pak kip Tandoori van Knorr en een zakje gesneden groente met champignons: kun je zo 2 dagen van eten.
Ik vind de salades van AH heerlijk.
Een avondje Chinees eten bestellen.
Als je op je werk warm kunt eten, doe dat eens in je lunchpauze. Op zo'n manier heb je 's avonds niet het idee dat je een maaltijd mist.
Gehakt rullen met tomaat en ui; lekker op een boterham.
Ragout opwarmen; lekker met geroosterd brood.
Zakje bamisoep en een zakje gesneden oosterse groente; water koken, bami erin, even laten wellen en groente erbij, even laten staan en smullen maar.
Tosti ham, kaas, salami en een plakje tomaat.
Een pak kip Tandoori van Knorr en een zakje gesneden groente met champignons: kun je zo 2 dagen van eten.
Ik vind de salades van AH heerlijk.
Een avondje Chinees eten bestellen.
Als je op je werk warm kunt eten, doe dat eens in je lunchpauze. Op zo'n manier heb je 's avonds niet het idee dat je een maaltijd mist.

vrijdag 30 oktober 2009 om 21:10
ja dacht hetzelfde als apricot, laat even je bloed onderzoeken want mss heb je wel een ijzertekort ofzo, daar kan je heel moe van worden.
En als je dan ook nog niet zo goed/volledig eet, word het echt niet beter.
Maak lekker verse soep: winterwortel, courgette, prei en aardappel in de bouillon, tijdje laten koken en dan pureren met de staafmixer, makkelijk en voedzaam, kan je ook nog invriezen.
Denk overdag ook aan je vitamines , eet lekker fruit enzo
En als je dan ook nog niet zo goed/volledig eet, word het echt niet beter.
Maak lekker verse soep: winterwortel, courgette, prei en aardappel in de bouillon, tijdje laten koken en dan pureren met de staafmixer, makkelijk en voedzaam, kan je ook nog invriezen.
Denk overdag ook aan je vitamines , eet lekker fruit enzo
vrijdag 30 oktober 2009 om 21:14
Ik heb ook geen zin hoor, deze week....
Ik heb het vandaag als volgt opgelost: basmati rijst gekookt. Peulen, taugé en varkenshaas in de wok gegooid. Konimex flesje erdoor, kloar. Lekker, gezond en voedzaam.
De kinderen (kwee niet of je die hebt) rijst met een blikje ragout... helemaal blij... wat zoute pindaatjes erop!
Ik heb het vandaag als volgt opgelost: basmati rijst gekookt. Peulen, taugé en varkenshaas in de wok gegooid. Konimex flesje erdoor, kloar. Lekker, gezond en voedzaam.
De kinderen (kwee niet of je die hebt) rijst met een blikje ragout... helemaal blij... wat zoute pindaatjes erop!

vrijdag 30 oktober 2009 om 21:15
Precies wat kraaltje zegt, ook fruit is belangrijk. Neem ook wat extra vitamines, drink voldoende water en (groene) thee. Neem voldoende rust, bankje, probeer de gedachtenstroom in je hoofd te minimaliseren, ga naar de sauna, zorg goed voor jezelf, doe in het weekend eens helemaal niets of ga juist iets doen wat je al heel lang hebt willen doen maar nooit aan toe bent gekomen.
vrijdag 30 oktober 2009 om 21:21

vrijdag 30 oktober 2009 om 21:34
vrijdag 30 oktober 2009 om 23:03
Ik red me vaak een tijdje met bakjes rauwkost en fruitsalade van de groenteboer/traiteur naast brood en ook wel slechtere happen.
Of de 1.2.3 maaltijden bij de Albert Heijn (koken voor debielen: bak noedels in de magnetron, gemarineerd vlees in de pan, zak groenten erbij en een zakkie saus. In 6 minuten 2 maaltijden.
Vorige week heb ik een kilo rundvlees verwerkt tot hachee en een kilo gehakt tot een authentieke italiaanse ragu (pastasaus) en daar staat mijn vrieser nu vol mee.
Verder ben ik goede maatjes met een heerlijke Indonesische toko in mijn buurt, waarvan ik soms ook een maaltijd in de vriezer gooi.
Of de 1.2.3 maaltijden bij de Albert Heijn (koken voor debielen: bak noedels in de magnetron, gemarineerd vlees in de pan, zak groenten erbij en een zakkie saus. In 6 minuten 2 maaltijden.
Vorige week heb ik een kilo rundvlees verwerkt tot hachee en een kilo gehakt tot een authentieke italiaanse ragu (pastasaus) en daar staat mijn vrieser nu vol mee.
Verder ben ik goede maatjes met een heerlijke Indonesische toko in mijn buurt, waarvan ik soms ook een maaltijd in de vriezer gooi.
zaterdag 31 oktober 2009 om 00:39
Zeer herkenbaar.
Wat ik maak als ik echt geen energie meer heb maar toch "gezond" wil doen:
Koude wraps: Avocado prakken (heel fijn maken) hier peper+zout+verse knoflook doorheen, wrap ruim mee besmeren, rauwe ham of ander vleeswaren erop, sla erop en eten maar!
Zelf zorg ik als ik wat meer energie heb dat ik dan inderdaad wat invries voor dit soort momenten. Ideaal met al die stampotten.
Wat ik maak als ik echt geen energie meer heb maar toch "gezond" wil doen:
Koude wraps: Avocado prakken (heel fijn maken) hier peper+zout+verse knoflook doorheen, wrap ruim mee besmeren, rauwe ham of ander vleeswaren erop, sla erop en eten maar!
Zelf zorg ik als ik wat meer energie heb dat ik dan inderdaad wat invries voor dit soort momenten. Ideaal met al die stampotten.
zondag 1 november 2009 om 20:08