Thaise curry

15-10-2018 19:31 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een goede curry pasta voor een Thaise curry.
Uiteraard kan ik naar een toko gaan. Maar daar kan men mij van alles aansmeren omdat ik geen idee heb welke curry en welk merk ik moet hebben.
Welke curry liefhebber heeft een idee
Alle reacties Link kopieren
Gemini, ik vind ‘the curry guy’ een mooi boek, maar qua recepten best pittig (echt alles zelf maken). Ik zie dat er nu ook een curry guy easy variant is, maar die is (nog?) niet vertaald naar het Nederlands en mijn Engels is niet super. Ik hoop dat er snel een vertaling komt, dan begin ik daar eerst wel mee.
nina1966 schreef:
18-10-2018 00:06
Niemand bekend dus met thai kitchen? Ik vind 'm wel lekker.
Nee, ik vind m niet lekker. Heb alleen de groene geproefd. Niet pittig genoeg, te zout en te veel knoflook, naar mijn smaak.
Fragolisa schreef:
18-10-2018 12:02
Nee, ik vind m niet lekker. Heb alleen de groene geproefd. Niet pittig genoeg, te zout en te veel knoflook, naar mijn smaak.
De meeste currypasta's zijn grotendeels uien/knoflook met zout en een beetje kruiden.
Dus die smaken allemaal hetzelfde. (Niet lekker.)

De Thaise massaman currypasta
van onoffspices is wèl lekker.
Hier zit Rode peper, Citroengras, Gember, Laos, Zout, Korianderzaad, Komijnzaad, Witte peper.
Lekker pittig.

https://www.ekoplaza.nl/producten/produ ... currypasta

Oplossen in een blik kokos
Lekkere groenten erdoor, bijvoorbeeld gesneden paksoy, wortel, enz.
Alle reacties Link kopieren
Caitriona* schreef:
18-10-2018 12:24
De meeste currypasta's zijn grotendeels uien/knoflook met zout en een beetje kruiden.
Onzin. Niet bij Thaise groene en rode. Gele eet ik nooit dus geen idee.
impala wijzigde dit bericht op 18-10-2018 12:30
17.04% gewijzigd
.
Alle reacties Link kopieren
gemini2011 schreef:
18-10-2018 11:23
Ik heb meestal ook rode blue elefant pasta. Ben vaak te lui om zelf te maken, maar raak nu wel geïnspireerd en denk dat ik aanstaande zondag eens een flinke portie ga maken. Ik neem aan dat het in porties in te vriezen is?

Wat ik meestal doe is kipfilet of kippendijen aanbakken, knoflook erbij en dan groenten erbij. Dan de currypasta erbij (ik schuif meestal alles even aan de kant en bak de pasta in het midden heel even zachtjes aan) dan kokosmelk, vissaus en gula djawa (basterdsuiker kan ook), kefir erbij en evt een scheutje lichte sojasaus. Even laten pruttelen en tot slot wat limoensap erdoor. Dit serveer ik met jasmijnrijst.

Indiase currys maak ik niet vaak. Onlangs nog wel iets in de slowcooker gefabriceerd met massala kruiden, tomaat en yoghurt. Maar dit smaakte eerder naar roti dan naar de tikka masala wat ik eigenlijk wilde. En ik weet dat de surinaamse keuken vaak hindoestaanse invloeden heeft, maar dit was niet helemaal de bedoeling. Ik vond het mwoah, vriend vond het heerlijk, maar is ook gek op roti kip :-D

Heeft er iemand tips voor goede Indiase recepten? Mag online maar ook kookboeken zijn welkom.
Ik merk nu dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Zou ik even een apart topic voor openen, voor Indiase currys.
.
Bij de toko alles van Cock brand, nittaya en Mea ploy. (Alles in een witte pot is sowieso altijd goed). Die nittaya zit in een zak, en is de lekkerste. Dit zijn in Thailand ook veel gebruikte merken.

Ik vind de curries, vissaus etc van de gewone supermarkten echt niet smaken zoals het hoort. Zou ik zelf nooit neem koken. Heb het wel eens gedaan uit nood of om te proberen, maar dat is echt niet zoals het hoort te smaken hoor. Het is natuurlijk wel ‘lekker’, maar als we het over de bete hebben valt alles wat je bij de Ah, Lidl, Deen etc kan halen af. Tenzij ze een wit achtig bloempot potje verkopen (zal vast niet lang meer duren). Bij marqt hebben ze het wel, die zag ik langs komen.
Zo een: http://www.foodland.at/pastes-marinades ... rand-400g/

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven