Thee!

14-05-2019 14:55 62 berichten
Hallo allemaal,


Mijn ervaring met thee is er eentje van een slappe hap, net warme limonade, terwijl ik van een donker pittig bakkie hou, maar dat lijkt nergens meer te koop, dus mijn vraag aan jullie is...
Waar kan ik terecht voor een theetje waar ik een lekker donker pittig bakkie van kan brouwen?
AskWendy schreef:
14-05-2019 15:26
Heb je al eens echte Ierse of Britse thee gehad? Die zijn vaak erg sterk ik hou ook van een heel donker bakkie. Ze heb en dan alleen geen touwtje aan het zakje. Maar wel erg lekker.
Waar koop ik dat?
Alle reacties Link kopieren
Wij kopen het altijd in Amsterdam, bij zo een Engeland winkel of in engeland zelf. Denk dat online ook wel te halen valt.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-05-2019 15:31
Waar koop ik dat?
Ik bestel online:
Yorkshire tea, google eens
Alle reacties Link kopieren
Ik kocht vroeger altijd van Yumchaa in Londen, spicy nog wat, met rode pepertjes. De spicy rooibos vond ik erg lekker. Je kunt ook bij ze bestellen op de site.

Piramide (ook een zijig merk) heeft ook een spicy thee, die was heel vroeger erg lekker, maar de laatste keer dat ik hem dronk vond ik hem niet zoals in mijn herinnering, maar misschien vind jij het wel wat.

Je kunt ook Chinese gemberthee nemen, die heeft ook meer bite dan de huidige schijfjes gember in een kopje heet water trend.
Alle reacties Link kopieren
Cateau, jij zit in de buurt van Rotterdam toch?
Bij Theemaas aan de Karel Doormanstraat hebben ze ook veel losse thee en ze kunnen je goed helpen met wat je zoekt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.hartleysarnhem.nl/webshop/t ... el-arnhem/

Heel sterk.

Pg thee is wel erg Brits en lekker, niet extreem streek.
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Lapsang souchong is wel een heel specifieke smaak, is niet 'gewoon sterke thee'. Als je er van houdt (ik niet), is het misschien wel wat, maar wat Lilalinda zegt, de echte zwarte Engelse thee is Yorkshire tea. Eigenlijk alleen te drinken met een scheut melk er in. Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
https://www.hartleysarnhem.nl/webshop/z ... =yorkshire
Alle reacties Link kopieren
AskWendy schreef:
14-05-2019 15:35


Pg thee is wel erg Brits en lekker, niet extreem streek.
PG is toch wel te slap voor TO, gok ik
Alle reacties Link kopieren
https://www.vanbruggenthee.nl/blogs/blo ... at-is-het/

Hier wordt de sterkte tussen Engelse en Ierse en Schotse thee uitgelegd. Schots is het sterkst
Say it like you mean it.
Alle reacties Link kopieren
Genoeggedronken schreef:
14-05-2019 15:37
Als je er van houdt (ik niet), is het misschien wel wat, maar wat Lilalinda zegt, de echte zwarte Engelse thee is Yorkshire tea. Eigenlijk alleen te drinken met een scheut melk er in. Afbeelding
Mijn Engelse grootmoeder draait zich om in haar graf... maar wij drinken hem thuis zonder melk

Alternatief kan ook zijn, thee gekocht bij de Turkse winkel. Dat is mijn noodsprong, als mijn levering Yorkshire op zich laat wachten
Alle reacties Link kopieren
En dan lekker met een gemberbiscuitje, heerlijk!
Afbeelding
AskWendy schreef:
14-05-2019 15:35
https://www.hartleysarnhem.nl/webshop/t ... el-arnhem/

Heel sterk.

Pg thee is wel erg Brits en lekker, niet extreem streek.
Daar zijn de verzendkosten een stuk hoger dan het te bestellen artikel en daar begin ik niet aan.
Het moet wel leuk blijven.

Zag daar ook Yorkshire tea.
stippensokken schreef:
14-05-2019 15:35
Cateau, jij zit in de buurt van Rotterdam toch?
Bij Theemaas aan de Karel Doormanstraat hebben ze ook veel losse thee en ze kunnen je goed helpen met wat je zoekt.
Ja, inderdaad! Die was ik ook helemaal vergeten, daar kan ik ook langs.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
14-05-2019 15:41
Daar zijn de verzendkosten een stuk hoger dan het te bestellen artikel en daar begin ik niet aan.
Het moet wel leuk blijven.

Zag daar ook Yorkshire tea.
Ik weet niet waar je woont, maar elke Britse expatwinkel heeft prima thee
AskWendy schreef:
14-05-2019 15:38
https://www.vanbruggenthee.nl/blogs/blo ... at-is-het/

Hier wordt de sterkte tussen Engelse en Ierse en Schotse thee uitgelegd. Schots is het sterkst
Weer wat geleerd. Dank je.
lilalinda schreef:
14-05-2019 15:44
Ik weet niet waar je woont, maar elke Britse expatwinkel heeft prima thee
Moet ik dan maar eens naar op zoek.
Alle reacties Link kopieren
Darjeeling, gewoon los kopen, dan maak je het zo sterk je wilt. Darjeeling wordt niet te bitter, maar is wél lekker aromatisch (niet naar de prijs van de Royal First Flush kijken ;-) )
nounou
Alle reacties Link kopieren
Een assam nemen.

Assam thee is zware thee, waardoor je een lekker straf bakje krijgt. Te koop bij oa Simon Levelt.

Ook een optie is thee van het merk dilmah. Ga voor de vierkante doosjes of blikjes, daar zet je lekker sterke thee van. Online te koop.
Morgen ga ik naar Levelt en dan laat ik me informeren en adviseren voor het zwaarste bakkie, een theetje dat koffie kan vervangen.
Alle reacties Link kopieren
Assam en Darjeeling vind ik ook heel lekker. En dan de losse variant.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
15-05-2019 22:59
Assam en Darjeeling vind ik ook heel lekker. En dan de losse variant.
Deze dus. Echt proberen, Teau!
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Alle reacties Link kopieren
Twinings heeft ook prima thee in het assortiment. Zoals de Ceylon Scotland bijvoorbeeld.
We used to be friends...
Sri-is-back-now schreef:
15-05-2019 23:09
Deze dus. Echt proberen, Teau!
Misschien neem ik van van alles wat een onsje. :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-05-2019 23:24
Misschien neem ik van van alles wat een onsje. :)
Beide trouwens een geweldige combi met gevulde erwtjes! :proud: :proud:
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven