Thee!

14-05-2019 14:55 62 berichten
Hallo allemaal,


Mijn ervaring met thee is er eentje van een slappe hap, net warme limonade, terwijl ik van een donker pittig bakkie hou, maar dat lijkt nergens meer te koop, dus mijn vraag aan jullie is...
Waar kan ik terecht voor een theetje waar ik een lekker donker pittig bakkie van kan brouwen?
Sri-is-back-now schreef:
16-05-2019 00:13
Beide trouwens een geweldige combi met gevulde erwtjes!
Dat zal vast, thee is toch het beste bij dit gerecht.

:smooch:
Alle reacties Link kopieren
Als je in de buurt van Deventer woont of eens bent, ga dan eens naar Roemar in de Walstraat.
Hier hebben ze een 'theestraat' met ik-weet-niet-hoeveel losse melanges die je zelf kunt scheppen. Lekker uitproberen dus wat sterk en aromatisch genoeg voor je is.
Pu er thee? Als je het hebt over een thee die koffie kan vervangen... is een soort Chinese thee. Online en bij de natuurwinkel te vinden. Misschien ook wel bij Simon levert. Dat is een goeie plek om wat te vinden ja.

Ik ben zelf fan van veel thee soorten bij de natuurwinkel. Yogi thee is meestal wel lekker kruidig en sterk. Zeker de chai achtige. De ‘mannenthee’ is misschien wel wat voor je.
Alle reacties Link kopieren
Cateau, heb je al thee kunnen shoppen? En zo ja: wat is het geworden?
Nee, heb nog geen thee gehaald. Was te druk met andere dingen.
Komt goed. :)
Alle reacties Link kopieren
sammie500 schreef:
14-05-2019 15:07
De Theetosteron is een thee voor echte mannen!
Deze kruidige gerookte barbecue melange zet je in vuur en vlam.

De biologische thee wordt een tijdje geroosterd boven een knapperend houtvuurtje waardoor hij de subtiele rokerige smaak verkrijgt.

Word een man van staalbeton met deze bron van testosteron!


Klinkt een beetje hetzelfde als de thee die iemand hier al noemde!

Dan moeten ze wel darts kijken op RTL7 zeker, wanneer ze dat drinken? :sarcastic:

Verder had een vriendin het laatst over een goede zwarte, losse thee, die een andere vriendin altijd gebruikt en o zo lekker is. Ben alleen de naam kwijt, iets met een K. Hoop dat iemand anders deze weet?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Jaren geleden had ik een Indiase collega, die thee zette die zó straf was dat je vullingen automatisch in de houding sprongen. Volgens mij was het assam.
Ondanks de sterkte was het toch lekker, omdat ze in de (uiteraard voorverwarmde) pot eerst een suikerklontje deed. Dat maakte de thee niet zoet (dan had ik het nooit weggekregen), maar het gaf de thee net een iets rondere smaak, het ergste stroeve ging eraf.
Voordat mijn theepot aan diggelen ging, maakte ik het ook nog wel eens. Maar naar aanleiding van dit topic geloof ik dat ik toch maar weer eens achter een nieuwe pot aan ga.
If we winter this one out, we can summer anywhere - Seamus Healey.
Nou meiden, ik drink nu een tijdje thee en ik sterf van de honger. Zelfs als ik net gegeten heb en daarna een bakkie thee zet heb ik bij de laatste slok een knagende honger.
Denk dat ik toch maar terug ga naar mijn vertrouwde chiroreikoffie, want dit is geen doen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je wel die sterkte gevonden die je zocht? Vond je het wel lekker?
Jammer dat het voor jou niet werkt
Later is nu
Dreamer schreef:
17-06-2019 16:01
Heb je wel die sterkte gevonden die je zocht? Vond je het wel lekker?
Jammer dat het voor jou niet werkt
Ja, ik heb een heerlijke Darjeeling, maar vanaf nu bewaar ik deze voor bezoek. Mijn maag plakt aan mijn ruggegraat van die thee.
Ik gebruik zowel zakjes als losse thee. Mijn favorieten momenteel zijn:

Heksenthee van thee van de markt (soort winterthee)
blueberry muffin van de Aldi
En laatst Orange Jaipur van Lipton ontdekt, die heb ik ook heel erg graag.
Alle reacties Link kopieren
stippensokken schreef:
14-05-2019 15:35
Cateau, jij zit in de buurt van Rotterdam toch?
Bij Theemaas aan de Karel Doormanstraat hebben ze ook veel losse thee en ze kunnen je goed helpen met wat je zoekt.
+ 1, heerlijke winkel, ook voor koffie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven