Tips bijgerecht broodje hamburger?

02-12-2009 13:49 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ja, pakjesavond vindt dit jaar bij mij plaats (voor de familie dan natuurlijk ) en dat betekend dat ik dus ook de keuken in moet.

Heb inmiddels besloten om zelf gemaakte broodjes hamburgen te gaan maken. Lekker en makkelijk, ook voor de kinderen. Heb daarvoor ookal wat tips van de index gehaald.(Waarvoor dank MV, heel handig!)

Maar wat ik jullie eigenlijk wil vragen: Hebben jullie tips voor gerechten bij de broodjes hamburgen? En om de 5-december-touch toe te voegen?!

Heel erg bedankt al vast!
Eigengemaakte milkshakes
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Uhhh, patat (zelfgemaakt)?
Lekkere dikke frieten
salade
patatjes desnoods maak je ze zelf in de vorm van een S ;)
Patat
anoniem_67108 wijzigde dit bericht op 02-12-2009 13:51
Reden: 5 letters typen en dan nog mosterd zijn; prestatie!
% gewijzigd
lekker patatjes erbij! En een salade met tomaat ui en komkommer!

Een lekker toetje in de sinterklaas sfeer: speculaas ijs, of warme appeltjes met ijs,

Daarna een kop thee of warme choco (met slagroom) en natuurlijk een banketletter of pepernoten.
kipnuggets
McFlurry
je kunt ook nog een saucijzenletter kopen of zelf maken.
Donny maakt voor mij wel eens broodjes hamburger die dusdanig zijn dat er echt geen bijgerechten bij hoeven. Ik lust namelijk erg graag hamburgers, dus heeft hij zijn creativiteit erop losgelaten. Afbakciabatta bakken en dwars doorsnijden, 4 hamburgers erop en dan verder helemaal volstorten met verse groenten, alles wat je lekker vindt, tot gegrilde paprika aan toe, bovenste helft er weer op en dan doormidden. Hebben we allebei een 'broodje' waar echt niks meer bij hoeft.
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Wat een leuk idee friet in S-jes maken! En milkshakes ook erg goed idee.
Aardappelkroketjes, sla en ijs toe. Ik kom ook
Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar gaat krijgen, frietjes in S-jes??
quote:ramiaatje schreef op 02 december 2009 @ 13:54:

Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar gaat krijgen, frietjes in S-jes??Zou dat niet met zo'n koek-vormpje lukken om dat uit te drukken?
Dikke frieten of aardappelschijfjes/-partjes in de schil. Eventueel zelfgemaakte mayonaise erbij. En om het helemaal af te maken nog een frisse salade!
quote:Caro127 schreef op 02 december 2009 @ 13:55:

[...]

Zou dat niet met zo'n koek-vormpje lukken om dat uit te drukken?Da's wel heel veel werk om de hele familie van patat te voorzien. TO kan nu alvast beginnen met de voorbereiding.
quote:Caro127 schreef op 02 december 2009 @ 13:55:

[...]

Zou dat niet met zo'n koek-vormpje lukken om dat uit te drukken?Zou Appie die niet hebben dan?
quote:Thekla schreef op 02 december 2009 @ 13:58:

[...]

Zou Appie die niet hebben dan?

Als appie kant en klare sint frieten heeft; kopen!

Ik zou er niet aan beginnen hoor, zelfgemaakte frieten en dan ook nog in de vorm van een S, dat is veel te veel werk!!
Verse patat valt best mee hoor. Zoveel werk is dat niet en voorbakken kan je doen voordat iedereen er is, dan hoeft het nog maar een minuutje of 2 af te bakken wanneer je gaat eten.

Gepofte aardappelen kan ook best bij hamburgers.
quote:Starshine schreef op 02 december 2009 @ 13:58:

[...]

Da's wel heel veel werk om de hele familie van patat te voorzien. TO kan nu alvast beginnen met de voorbereiding.Ja je hebt gelijk.. Word een beetje overmoedig van mijn enthousiastme. Maar bedenk me net dat we vroeger wel eens van die letter-aardappel-kroket-dingetjes hadden misschien zijn die er nog?
quote:pomodori schreef op 02 december 2009 @ 14:02:

Verse patat valt best mee hoor. Zoveel werk is dat niet en voorbakken kan je doen voordat iedereen er is, dan hoeft het nog maar een minuutje of 2 af te bakken wanneer je gaat eten.

Gepofte aardappelen kan ook best bij hamburgers.verse patat valt dan nog wel mee, maar verse patat in de vorm van een S, dat gaat wat ver.
Wat ik wel eens gezien heb op de reclame, soep met van die vermicelli-letters erin. Lijkt me leuk en lekker een soepje erbij.

Ik heb nog wel wat dingen maar dat kan ik pas vanavond inkijken.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nee, die s-vorm zou ik ook niet aan beginnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven