Tips bijgerecht broodje hamburger?

02-12-2009 13:49 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,

Ja, pakjesavond vindt dit jaar bij mij plaats (voor de familie dan natuurlijk ) en dat betekend dat ik dus ook de keuken in moet.

Heb inmiddels besloten om zelf gemaakte broodjes hamburgen te gaan maken. Lekker en makkelijk, ook voor de kinderen. Heb daarvoor ookal wat tips van de index gehaald.(Waarvoor dank MV, heel handig!)

Maar wat ik jullie eigenlijk wil vragen: Hebben jullie tips voor gerechten bij de broodjes hamburgen? En om de 5-december-touch toe te voegen?!

Heel erg bedankt al vast!
En om het af te maken ; een ballenbad in het midden van je huiskamer.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gewoon lekker frietjes erbij doen en een salade.
quote:mylenevalerie schreef op 02 december 2009 @ 14:05:

Wat ik wel eens gezien heb op de reclame, soep met van die vermicelli-letters erin. Lijkt me leuk en lekker een soepje erbij.

Ik heb nog wel wat dingen maar dat kan ik pas vanavond inkijken.Ja dat is waar ook die hadden we vroeger ook (nadat we te oud werden vvor de smurfen!). Ga straks gelijk even zoeken of dat nog bestaat. Net als die aardappel letter dingen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 december 2009 @ 14:06:

En om het af te maken ; een ballenbad in het midden van je huiskamer.Ja, dat is wel wat er dan nog aan ontbreekt
Bij een aantal snackbars in onze stad verkopen ze zakken met het aardappelmeel wat voor raspatat wordt gebruikt. Ze verkopen het voornamelijk voor kinderfeestjes, zodat ze vormpjes ermee kunnen maken en dan kunnen bakken. Misschien een idee om zoeits te gebruiken en dan een aantal creatieve sint vormpjes er van te maken?
Ik vind koolsla goed passen bij een hamburger.

Witte kool fijnsnijden, mengen met light-mayo (althans daar zou ik voor kiezen), citroensap, peper, zout en krentjes. Eventueel wat gerapste wortel er doorheen.
quote:ramiaatje schreef op 02 december 2009 @ 13:54:

Ben benieuwd hoe je dat voor elkaar gaat krijgen, frietjes in S-jes??Nou ben ik geen meesterkok, maar ik zou aardappels in plakken snijden en dan een S er uit snijden. Wel veel snijafval lijkt me, maar dat lijkt me dan de weg, toch?
Waarom in de godsnaam lees ik nou in mijn ooghoek:

Tips voor broodje bijbal????
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
@Samni

Dat kan zeker en levert idd veel afval op. Mijn vriend heeft op deze manier wel eens aardappel-champignons gemaakt. Leuk, maar wel héél veel werk.

Zijn er koekjesuitsteekvormpjes in de vorm van een S?
@ mv, zou het heel leuk vinden als je nog wat tips hebt vanavond.

@Jorina, bedankt voor de tip. Ik zal eens informeren of dat hier bij de snackbar ook kan. Heb gelijk dan nog meer crea-ideeen want daar kan je natuurlijk meer mee.

@Frutje, heb toevallig wel zo'n S-vormpje. Ik geloof een keer bij zo'n kookwinkeltje vandaan. Maar ga toch maar voor een alternatief in dit geval.
Ik denk dat het menu er nu zo uitgaat zien.

Vooraf: een groentesoepje met lettervermacelli.

Hoofgerecht: broodje hamburger met van alles erop en eraan. Daarbij (hopelijk) raspatat in creatieve vormen. En een salade.

Toetje: een soort van MCflurry met speculaas. En een sinasappel likeurtje.

Heb met Caro-mini al prikkertjes geknutseld die we in de hamburgers kunnen prikken als decoratie. En dus ook nog een extra 5-dec-touch.

Maar tips blijven meer dan welkom natuurlijk!
He ik kan het even niet vinden. Het was echt een kinder gerecht hoor, niet voor volwassenen. Dan had je aan satestokjes een draadje met gare kip of vis figuurtjes die al gebakken waren. En dan moeten de kinderen ze dopen met hun hengeltje in het bakje met saus.

Voor kinderen van die mini tortilla's laten vullen naar eigen smaak is erg leuk.

Of zoals dit een eigen pitapizza;

Ik heb nog 2 dingen maar mijn camera is het aan het uploaden naar mijn pc, dus als het erop staat zet ik het hier nog neer als je wilt.

Dit is een geintje hoor;

Een pacman-diner.

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Dit is niet de foto die ik heb, daar zijn de paddenstoeltjes in reepjes van ham en kaas maar hier lijkt het op. Leuk voor kinderen erbij.

Van een funfood kookboekje wat ik van Poez heb gehad;

Dank je MV!! Ziet er idd erg leuk uit. En dat hengelen ga ik ook zeker onthouden. Gaat helemaal goed komen op pakjesavond.
Oke, als je een recept van onderstaande wilt dan pak ik die er bij. Ik zoek nog even naar die foto van dat hengelen.
Oh sneller gevonden, Je hebt vis en kipfiguurtjes tegenwoordig in allerlei soorten zag ik bij ah. Ik vond het erg leuk en een vriendin met kids die ik dit doorgaf vond het ook erg leuk.

hengelen voor kids
Heel erg bedankt MV voor de leuke tips. Kan nu alleen niet kiezen tussen de pac-man en het hengelen.. Is allebei een erg leuk idee. Nogmaals bedankt. En ik wens jou ook een fijne pakjesavond!!
Anders doe je een paar s-en, en van de rest van de aardappel snij je vierkantjes en rechthoekjes: pakjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven