Tips bijgerecht broodje hamburger?
woensdag 2 december 2009 om 13:49
Hoi hoi,
Ja, pakjesavond vindt dit jaar bij mij plaats (voor de familie dan natuurlijk ) en dat betekend dat ik dus ook de keuken in moet.
Heb inmiddels besloten om zelf gemaakte broodjes hamburgen te gaan maken. Lekker en makkelijk, ook voor de kinderen. Heb daarvoor ookal wat tips van de index gehaald.(Waarvoor dank MV, heel handig!)
Maar wat ik jullie eigenlijk wil vragen: Hebben jullie tips voor gerechten bij de broodjes hamburgen? En om de 5-december-touch toe te voegen?!
Heel erg bedankt al vast!
Ja, pakjesavond vindt dit jaar bij mij plaats (voor de familie dan natuurlijk ) en dat betekend dat ik dus ook de keuken in moet.
Heb inmiddels besloten om zelf gemaakte broodjes hamburgen te gaan maken. Lekker en makkelijk, ook voor de kinderen. Heb daarvoor ookal wat tips van de index gehaald.(Waarvoor dank MV, heel handig!)
Maar wat ik jullie eigenlijk wil vragen: Hebben jullie tips voor gerechten bij de broodjes hamburgen? En om de 5-december-touch toe te voegen?!
Heel erg bedankt al vast!
woensdag 2 december 2009 om 14:09
quote:mylenevalerie schreef op 02 december 2009 @ 14:05:
Wat ik wel eens gezien heb op de reclame, soep met van die vermicelli-letters erin. Lijkt me leuk en lekker een soepje erbij.
Ik heb nog wel wat dingen maar dat kan ik pas vanavond inkijken.Ja dat is waar ook die hadden we vroeger ook (nadat we te oud werden vvor de smurfen!). Ga straks gelijk even zoeken of dat nog bestaat. Net als die aardappel letter dingen.
Wat ik wel eens gezien heb op de reclame, soep met van die vermicelli-letters erin. Lijkt me leuk en lekker een soepje erbij.
Ik heb nog wel wat dingen maar dat kan ik pas vanavond inkijken.Ja dat is waar ook die hadden we vroeger ook (nadat we te oud werden vvor de smurfen!). Ga straks gelijk even zoeken of dat nog bestaat. Net als die aardappel letter dingen.
woensdag 2 december 2009 om 14:13
Bij een aantal snackbars in onze stad verkopen ze zakken met het aardappelmeel wat voor raspatat wordt gebruikt. Ze verkopen het voornamelijk voor kinderfeestjes, zodat ze vormpjes ermee kunnen maken en dan kunnen bakken. Misschien een idee om zoeits te gebruiken en dan een aantal creatieve sint vormpjes er van te maken?
woensdag 2 december 2009 om 15:10
woensdag 2 december 2009 om 15:45
@ mv, zou het heel leuk vinden als je nog wat tips hebt vanavond.
@Jorina, bedankt voor de tip. Ik zal eens informeren of dat hier bij de snackbar ook kan. Heb gelijk dan nog meer crea-ideeen want daar kan je natuurlijk meer mee.
@Frutje, heb toevallig wel zo'n S-vormpje. Ik geloof een keer bij zo'n kookwinkeltje vandaan. Maar ga toch maar voor een alternatief in dit geval.
@Jorina, bedankt voor de tip. Ik zal eens informeren of dat hier bij de snackbar ook kan. Heb gelijk dan nog meer crea-ideeen want daar kan je natuurlijk meer mee.
@Frutje, heb toevallig wel zo'n S-vormpje. Ik geloof een keer bij zo'n kookwinkeltje vandaan. Maar ga toch maar voor een alternatief in dit geval.
woensdag 2 december 2009 om 15:51
Ik denk dat het menu er nu zo uitgaat zien.
Vooraf: een groentesoepje met lettervermacelli.
Hoofgerecht: broodje hamburger met van alles erop en eraan. Daarbij (hopelijk) raspatat in creatieve vormen. En een salade.
Toetje: een soort van MCflurry met speculaas. En een sinasappel likeurtje.
Heb met Caro-mini al prikkertjes geknutseld die we in de hamburgers kunnen prikken als decoratie. En dus ook nog een extra 5-dec-touch.
Maar tips blijven meer dan welkom natuurlijk!
Vooraf: een groentesoepje met lettervermacelli.
Hoofgerecht: broodje hamburger met van alles erop en eraan. Daarbij (hopelijk) raspatat in creatieve vormen. En een salade.
Toetje: een soort van MCflurry met speculaas. En een sinasappel likeurtje.
Heb met Caro-mini al prikkertjes geknutseld die we in de hamburgers kunnen prikken als decoratie. En dus ook nog een extra 5-dec-touch.
Maar tips blijven meer dan welkom natuurlijk!
woensdag 2 december 2009 om 21:27
He ik kan het even niet vinden. Het was echt een kinder gerecht hoor, niet voor volwassenen. Dan had je aan satestokjes een draadje met gare kip of vis figuurtjes die al gebakken waren. En dan moeten de kinderen ze dopen met hun hengeltje in het bakje met saus.
Voor kinderen van die mini tortilla's laten vullen naar eigen smaak is erg leuk.
Of zoals dit een eigen pitapizza;
Ik heb nog 2 dingen maar mijn camera is het aan het uploaden naar mijn pc, dus als het erop staat zet ik het hier nog neer als je wilt.
Dit is een geintje hoor;
Een pacman-diner.
Voor kinderen van die mini tortilla's laten vullen naar eigen smaak is erg leuk.
Of zoals dit een eigen pitapizza;
Ik heb nog 2 dingen maar mijn camera is het aan het uploaden naar mijn pc, dus als het erop staat zet ik het hier nog neer als je wilt.
Dit is een geintje hoor;
Een pacman-diner.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
woensdag 2 december 2009 om 21:46
woensdag 2 december 2009 om 22:11