TIPS ... Verjaardag thuis vieren ...

12-08-2010 20:38 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag mijn verjaardag een keer thuis willen vieren. Ik heb dat nooit gedaan, omdat ik een raar gevoel kreeg bij het idee dat mijn kennissenkring bij elkaar zou komen en bij mij thuis zouden eten en drinken. Heel vaak dacht ik ook dat er misschien toch niemand zou komen of het niet leuk genoeg zou zijn.

Mijn aankomende verjaardag wil ik dus wel thuis vieren, maar ik heb geen enkel idee hoe ik de mensen moet uitnodigen, moet ik een buffet maken of alle mensen tegelijk laten eten, wat gaan ze eten? En wat gaan ze drinken?

Ik wil dat iedereen zich vermaakt en er iets van lekkere hapjes zullen zijn en cupcakes en dat het er vooral trendy en gezellig uitziet.



Tips anyone???
Alle reacties Link kopieren
Mijn verjaardagen vier ik altijd thuis.



Mijn laatste verjaardag (februari dit jaar) heb ik dus allerlei tapashapjes gemaakt! Ik heb de mensen die ik wilde uitnodigen een mail gestuurd en de aanvangstijd genoemd (14.00 uur) en erbij gezet: Thema dit jaar: Tapas.



Alle drank had ik op de keukentafel staan, evenals de glazen.

De Tapashapjes heb ik dus om de buert geserveerd, de é♪0n moest in de oven, de ander weer niet.



Het was een groot succes!



Tapasrecepten zijn overal te vinden.
Paprikachips én naturelchips...en toastjes met creme fraiche.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 12 augustus 2010 @ 20:50:

Paprikachips én naturelchips...en toastjes met creme fraiche.vergeet het plankje kaas en leverworst niet.
Alle reacties Link kopieren
Vind je het wel leuk om hapjes te maken? Anders zou ik zeggen, bestel bij een traiteur.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Omdat het je eerste verjaardag is die je thuis viert zou ik als ik jou was het rustig aan doen.

Waarom doe je het niet in de middag of avond met alleen hapjes en drankjes?

Dat is niet zo stressvol als ook nog een buffet regelen.



De uitnodiging zou ik ook per mail doen of sms.

Met daarin het tijdstip waarop ze welkom zijn.

En of ze het willen laten weten als ze wel/niet komen.

Daar kun je het aantal hapjes weer op aanpassen.
quote:misschicken schreef op 12 augustus 2010 @ 20:50:

Paprikachips én naturelchips...en toastjes met creme fraiche.Whoehahahahahahahahahahahahahaha
Uitnodigen zou ik gewoon via de mail doen, niet moeilijk over doen.

Hapjes zelf maken of maak er desnoods een American Party van.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 12 augustus 2010 @ 20:50:

Paprikachips én naturelchips...en toastjes met creme fraiche.Je vergeet de filet american!
...
Alle reacties Link kopieren
Je stuurt een mail met daarin de uitnodiging.



Je begint met koffie/thee en een lekker taartje/cupcake/petit four o.i.d. Of je begint gelijk met lekkere drankjes en lekkere hapjes. Wat jij wilt.



Persoonlijk zou ik geen buffet doen maar allemaal hapjes op tafel zetten.

Bijv. lekkere verse nootjes, stokbrood/ciabatta met lekkere smeerseltjes, schaal met kaas, worst e.d. (standaard maar gaat toch altijd het snelste op ), schaal met wat apartere hapjes naar smaak (geen idee wat jij lekker vindt en hoeveel werk je ervoor wilt doen), warme hapjes (kan uit de frituur, saucijzenbroodjes o.i.d.), schaal met vis bijv. haring, gerookte zalm, paling etc.
...
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net zo'n verjaardagsfeestje achter de rug. Wat een klus en ook: wat ontzettend gezellig. Ik heb bijna iedereen in mijn e-mailadresboek uitgenodigd (doe dat in een bcc, anders krijg je boze reacties). Ik heb twee dagen hapjes staan maken - gelukkig hou ik van koken - en mijn koelkast zal vol met wijn en bier. Vanaf drie uur 's middags tot 3 uur 's nachts zat het huis propvol, mensen zaten op de trap en in de gang omdat er geen plek meer was, iedereen kletste met iedereen, ook mensen die elkaar nog nooit hadden gesproken, vriendinnen hielpen met die hapjes opwarmen en ronddelen en op een gegeven moment was iedereen aan het dansen. Achteraf leek het alsof we een aardbeving hadden gehad.



Oja, zeg van tevoren even tegen je buren dat je een feestje hebt. Ik had ze ook maar uitgenodigd, vonden ze leuk dus ze kwamen ook even langs.
Alle reacties Link kopieren
High tea!
Poelepoelepoelepoes!
Alle reacties Link kopieren
Eh... tips dus:



- Vraag de buren ook of vertel ze in ieder geval dat je een feestje hebt.

- Leg je genante cd's uit het zicht (16 Hollandse Hits, Wham en Herman van Veen) en zoek alvast wat leuke muziek uit.

- Bestel hapjes bij visboer of snackbar of cateraar of ga zelf lekker aan de slag. Die ouderwetse hapjes zijn het eerste op (jammer van je culinaire bedoelingen): gevulde eieren, blokjes kaas, osseworst... iedereen graast juist die schalen af.

- Regel wat extra stoelen, maar niet teveel.

- Zorg voor voldoende bestek, borden, glazen of haal plastic spul.

- Bij Gall & Gall kun je afspreken dat alle fris en bier die niet opengaat, kan worden teruggebracht (als je dat wilt tenminste).

- Zorg voor een plek voor rokers (balkon, tuin). Als je zelf niet rookt: een emmertje gevuld met zandbakzand of strandzand is een goeie asbak die niet stinkt.

- Krijg je cadeautjes? Probeer te onthouden van wie je wat krijgt. Als het heel druk is, heb je bijna geen tijd om iedereen uitgebreid te bedanken, dus dan kun je later een mailtje sturen: bedankt voor de leuke bloemenbon/wasmand/frituurpan, wat gezellig dat je er was.

- En vooral: relaaaaaxxxxx: iedereen komt omdat ze het gezellig vinden, niet omdat ze een perfect verzorgde avond/middag verwachten.

- Drinken mensen koffie? Misschien handig om een ouderwetse koffiepot te lenen, onze Nespresso kon het niet bijbenen.



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
wat bij mij altijd een aanrader is (ik ben bijna jarig, dus in de zomer) is een pannenkoekenbuffet met zoet en hartig..zoet is heel veel fruit en hartikg is kip met losse rauwkost/groente



kan iedereen zijn eigen pannenkoekjes maken...makkelijk omdat ik alle voorbereidingen de dag vantevoren kan doen...



aangezien veel mensen op vakantie zijn, nodig ik iedereen tegelijk uit..familie/collegae/vrienden/kennissen (anders had ik vaak een paar keer een paar mensen op bezoek...)
Alle reacties Link kopieren
Mijn aanrader; leg juist alle CD's van Herman van Veen op een rijtje en laat mensen kiezen uit die 150 CD's... heb je steeds iets anders en toch mooie muziek



Maar ja, wij hebben dan ook ook verkering gekregen dankzij herman en hebben alle CD's nu dubbel...
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de handige tips!

Is het ook aan te raden om antiek en fotolijstjes etc. weg te zetten ivm dronkelappen?
Dronkelappen? Tja, jij kent je vrienden zelf het best. Hoe veel mensen wil je/ga je uitnodigen? Mijn vriend nodigt altijd een man of twintig uit, daarvan komen er dan 10-15. 's Avonds vanaf een uur of acht, dus vaak eerst koffie/taart en later fris, bier en zoutjes uit een zak.

Ik vind het leuker als er meer mensen, verspreid over de dag komen. Dus ik begin altijd vanaf een uur of 2, 3 met taart (als ik geen zin heb om te bakken ook wel eens koekjes). Vanaf een uur of half 6 gooi ik dan de tafel vol met soep, brood, salades, pizza's, waar ik maar in in had om de dag ervoor te maken. 's Avonds dan de lekkere hapjes.

Ik krijg meestal een man of 30 op mijn verjaardag.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet eigenlijk niet zo goed wie ik uit moet nodigen. Er zijn 2 "vriendinnen" waar ik dagelijks contact mee heb. Ik heb geen contact met mijn familie. Een aantal collega's, maar ik heb nu een andere baan, dus ik weet niet hoe ik met m'n nieuwe collega's zal opschieten en ik heb een stuk of 6 kennissen die ik amper spreek.

Dus dat lijkt me zo saai met zo weinig mensen ik dacht eraan om aan de mensen te vragen of die weer mensen mee willen nemen, maar die ken ik amper en om die nou in m'n huis te laten komen...
Zal me een ruig feest worden met die dronkelappen
Alle reacties Link kopieren
tsjah je weet maar nooit en ik ben student mijn kennissenkring ook...
Ik zou uitnodigingen per mail doen of per sms, en ik zou een grote tafel neerzetten met allerlei lekkere hapjes. Glazen en drinken in de keuken, zelfbediening! Stabarretjes, ook één buiten voor de rokers. Gezellige (warme) verlichting, lekker muziekje op, komt wel goed toch? (en zo niet, dan doe je het niet weer zo )



Qua eterij:



- verschillende salades

- verschillende quiches

- vers afgebakken stokbrood met verschillende smeerseltjes: gerookte zalm, filet, salades (vlees/vis/vegetarisch), verschillende kaasjes (brie, gorgonzola, roomkaas)

- gehaktballetjes met satésaus

- gevulde bladerdeeghapjes

- de geijkte olijfjes, komkommer, blokjes (oude)kaas, paprika, cherrytomaatjes
Wat wil je nu eigenlijk? Wil je je gezellig je verjaardag vieren, wil je een zo groot mogelijk feest geven, wil je nieuwe mensen leren kennen?



In het eerste geval zou ik het klein en gezellig houden met je vriendinnen. In het tweede geval laat je inderdaad iedereen iedereen meenemen (maar daar zou ík niet blij van worden in mijn huis...) en in het derde geval nodig je naast je vriendinnen ook je nieuwe collega's uit en die wat vagere kennissen en zie je wel hoe het gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven