Tjolk komt terug!
maandag 5 oktober 2009 om 18:45
Tjolk komt terug.
Weet u nog, die pakjes zuiveldrank met een aap, beer of konijn in vloekende kleuren erop?
Sinds de jaren ’80 zijn ze uit de supermarkt verdwenen. Maar Tjolk komt terug!
Verantwoordelijk voor de wederopstanding van Tjolk is ondernemer Sjoerd Stouten, meldt Zibb.nl. In 2008 kocht hij de merknaam over van Friesland Foods. In 2010 wil hij de pakjes samen met zijn partner Bas de Boer opnieuw lanceren. 'Bas de Boer en ik hebben een enorme passie voor merken. Friesland zelf wilde Tjolk niet herintroduceren. Wij merkten echter dat er nog heel veel mensen waarde hechten aan dat label.'
Veel volwassenen kennen Tjolk van de reclames in weekblad Donald Duck. 'Maar de herintroductie moet niet alleen maar appelleren aan nostalgische gevoelens,' zegt Stouten. 'We willen Tjolk ook onderscheidend maken, door het zo organisch mogelijk te produceren.'
Weet u nog, die pakjes zuiveldrank met een aap, beer of konijn in vloekende kleuren erop?
Sinds de jaren ’80 zijn ze uit de supermarkt verdwenen. Maar Tjolk komt terug!
Verantwoordelijk voor de wederopstanding van Tjolk is ondernemer Sjoerd Stouten, meldt Zibb.nl. In 2008 kocht hij de merknaam over van Friesland Foods. In 2010 wil hij de pakjes samen met zijn partner Bas de Boer opnieuw lanceren. 'Bas de Boer en ik hebben een enorme passie voor merken. Friesland zelf wilde Tjolk niet herintroduceren. Wij merkten echter dat er nog heel veel mensen waarde hechten aan dat label.'
Veel volwassenen kennen Tjolk van de reclames in weekblad Donald Duck. 'Maar de herintroductie moet niet alleen maar appelleren aan nostalgische gevoelens,' zegt Stouten. 'We willen Tjolk ook onderscheidend maken, door het zo organisch mogelijk te produceren.'
dinsdag 6 oktober 2009 om 21:20
In 84 van de markt gehaald? Ik ben van 81 maar kan me dit spul nog herinneren als de dag van gisteren. * Hmmm, wellicht was ik zo'n peuter in buggy met mierzoet drankje in mn handen gestopt waar ik me nu (soms) dood aan erger?*
Nee, ik denk toch echt dat ik dit goedje op een latere leeftijd dronk...
Nee, ik denk toch echt dat ik dit goedje op een latere leeftijd dronk...
donderdag 8 oktober 2009 om 12:32
donderdag 8 oktober 2009 om 12:35

zaterdag 10 oktober 2009 om 09:09
De meeste nieuwsbronnen die melding maken van het jaar waarin Tjolk verdween, geven 1984 op. Ook de Wiki maakt van dat jaar melding (natuurlijk niet te verifiëren, maar toch).
Reden was dat één van de grondstoffen van Tjolk in dat jaar verboden werd. (Jaja, we wisten al dat het lekker chemisch was!).
Reden was dat één van de grondstoffen van Tjolk in dat jaar verboden werd. (Jaja, we wisten al dat het lekker chemisch was!).

zaterdag 10 oktober 2009 om 09:15
Maar ik kan het me nog goed herinneren hoor. Wij kregen volgens mij in 85 of 86 een Donald Duck abonnnement en daar stond regelmatig Tjolk reclame in. in 84 was ik drie, en zoveel weet ik niet meer van toen ik drie was, wel dat ik wel eens Tjolk mee naar school kreeg, dus volgens mij moet het ook 88 zijn.
zondag 11 oktober 2009 om 12:21
quote:moppetoet schreef op 08 oktober 2009 @ 12:42:
ik kreeg van die merkloze chocolademelk uit wit-doorschijnende plastic flessen.Herkenning! Brrr. En dan zo'n laag dikke drap die onderin de fles bleef zitten. " Heerlijk" tussen de middag met een boterham met wit uitgeslagen hagelslag uit een plastic zakje.
ik kreeg van die merkloze chocolademelk uit wit-doorschijnende plastic flessen.Herkenning! Brrr. En dan zo'n laag dikke drap die onderin de fles bleef zitten. " Heerlijk" tussen de middag met een boterham met wit uitgeslagen hagelslag uit een plastic zakje.

donderdag 15 oktober 2009 om 10:59
quote:moppetoet schreef op 14 oktober 2009 @ 21:46:
[...]
De Jumbo verkoopt Inex melk en chocolademelk, bedoel je die misschien ?
[afbeelding]
Nope!
Heb het aan mijn moeder gevraad en die weet zeker dat ik het ooit gedronken heb en de chocolademelk vies vond. Dus dan is het niet in 84 uit de handel gehaald!
[...]
De Jumbo verkoopt Inex melk en chocolademelk, bedoel je die misschien ?
[afbeelding]
Nope!
Heb het aan mijn moeder gevraad en die weet zeker dat ik het ooit gedronken heb en de chocolademelk vies vond. Dus dan is het niet in 84 uit de handel gehaald!