Tjolk komt terug!

05-10-2009 18:45 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tjolk komt terug.

Weet u nog, die pakjes zuiveldrank met een aap, beer of konijn in vloekende kleuren erop?

Sinds de jaren ’80 zijn ze uit de supermarkt verdwenen. Maar Tjolk komt terug!

Verantwoordelijk voor de wederopstanding van Tjolk is ondernemer Sjoerd Stouten, meldt Zibb.nl. In 2008 kocht hij de merknaam over van Friesland Foods. In 2010 wil hij de pakjes samen met zijn partner Bas de Boer opnieuw lanceren. 'Bas de Boer en ik hebben een enorme passie voor merken. Friesland zelf wilde Tjolk niet herintroduceren. Wij merkten echter dat er nog heel veel mensen waarde hechten aan dat label.'

Veel volwassenen kennen Tjolk van de reclames in weekblad Donald Duck. 'Maar de herintroductie moet niet alleen maar appelleren aan nostalgische gevoelens,' zegt Stouten. 'We willen Tjolk ook onderscheidend maken, door het zo organisch mogelijk te produceren.'

Voor de echte fans!

Flashy, Tjolk werd in 1984 van de markt gehaald volgens Wiki, een jaar vóór jouw geboorte dus.
Ik ben in de 40, ken het dus zeker, maar heb het nog nooit gedronken.... Gek eigenlijk. Ook geen idee waarom niet.
Ik ben helemaal voor! Alleen al vanwege de avondvierdaagse-Tjolk-mee-nostalgie. En lekker vies is ook lekker.
In 84 van de markt gehaald? Ik ben van 81 maar kan me dit spul nog herinneren als de dag van gisteren. * Hmmm, wellicht was ik zo'n peuter in buggy met mierzoet drankje in mn handen gestopt waar ik me nu (soms) dood aan erger?*

Nee, ik denk toch echt dat ik dit goedje op een latere leeftijd dronk...
O, dat t-shirt wil ik ook!

Als ze nu al aangeven dat ze het zo organisch mogelijk willen produceren, dan wordt het natuurlijk never nooit niet de oude Tjolk. Maar toch ga ik het proberen als het er weer komt!
quote:Flashy schreef op 06 oktober 2009 @ 13:54:

Waneer is het uit de handel gehaald? die koe zegt mij wel wat geloof ik, maar ik ben van 85 dus misschien ben ik in de war met een andere koe.Bedoel je de Domo vla koe?

Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Boeboe Blabla

We maken Domo vla

Boeboe Blabla

Hopjes vanille en chocola

Aardbeien en Blanke vla

Heerlijk houdbare vla

Mhoewaaa

We maken Domo domo domo vla

In die makkelijke apkken

Mhoehaaaa
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
Dank, HPL, daar kom ik mooi vanmiddag niet meer vanaf dus he?!? *mhoehaaa't luid mee*

En bedankt HPL, dat deuntje zit nu dus voor de rest van de dag in mijn hoofd. in die makkelijke pakkeeeeeeen
Gatver!

Aldi-schud-je-eigen-vollemilk-shake-met-chemisch-smaakje-troep komt terug door sentiment?

Doomed.
quote::

Oh ja, wat vond ik dat apendrankje lekkerrrrrrrrrr!!Typisch geindoctrineerd door reclame.
Oh, waar kun je dat shirt kopen ? Wordt nu al een bestseller, zeker weten.

En bio-yokidrink is best wel lekker, dus Tjolk nu hopelijk ook. Mijn ouders kochten het niet, veel te duur, ik kreeg van die merkloze chocolademelk uit wit-doorschijnende plastic flessen.
Hé, er zijn sinds een vorig topic over "verdwenen" merken allemaal nieuwe dingen op YouTube gekomen.

yoghoyogho

duo penotti

domovla

tjolk

en klaar is Klara.
Ik weet vrijwel zeker dat het in 1988 uit de handel werd gehaald en niet in 1984.
De meeste nieuwsbronnen die melding maken van het jaar waarin Tjolk verdween, geven 1984 op. Ook de Wiki maakt van dat jaar melding (natuurlijk niet te verifiëren, maar toch).

Reden was dat één van de grondstoffen van Tjolk in dat jaar verboden werd. (Jaja, we wisten al dat het lekker chemisch was!).
Maar ik kan het me nog goed herinneren hoor. Wij kregen volgens mij in 85 of 86 een Donald Duck abonnnement en daar stond regelmatig Tjolk reclame in. in 84 was ik drie, en zoveel weet ik niet meer van toen ik drie was, wel dat ik wel eens Tjolk mee naar school kreeg, dus volgens mij moet het ook 88 zijn.
Chocomel was mijn favotiete reclame trouwens
quote:moppetoet schreef op 08 oktober 2009 @ 12:42:

ik kreeg van die merkloze chocolademelk uit wit-doorschijnende plastic flessen.Herkenning! Brrr. En dan zo'n laag dikke drap die onderin de fles bleef zitten. " Heerlijk" tussen de middag met een boterham met wit uitgeslagen hagelslag uit een plastic zakje.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 08 oktober 2009 @ 12:32:

[...]

Bedoel je de Domo vla koe?

[afbeelding]Nee het was een koe die op een pakje drinken stond.
Fleur waar ben je nou toch?
Ik heb ook een vage herinnering aan Tjolk. (ben van 79) maar ik denk niet dat mijn ouders dat kochten. Het reclamefilmpje kwam me heel bekend voor dus daar zal het wel door komen.
quote:Flashy schreef op 11 oktober 2009 @ 14:58:

[...]

Nee het was een koe die op een pakje drinken stond.

De Jumbo verkoopt Inex melk en chocolademelk, bedoel je die misschien ?

quote:moppetoet schreef op 14 oktober 2009 @ 21:46:

[...]

De Jumbo verkoopt Inex melk en chocolademelk, bedoel je die misschien ?

[afbeelding]

Nope!

Heb het aan mijn moeder gevraad en die weet zeker dat ik het ooit gedronken heb en de chocolademelk vies vond. Dus dan is het niet in 84 uit de handel gehaald!
Flashy ik ben van '83 en ik kan me die pakjes ook nog heel goed herinneren hoor! Ik vond die met de aap zó lekker, weet zelfs nog waar ze stonden in de supermarkt

Later uit de handel gehaald of hebben wij de left-overs gekregen?!
Eeeeuuwwww vond het altijd zulk zoet -op een vieze manier- spul.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven