Tonijn en brocolli?

16-01-2010 11:27 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op de AH-site heb ik een lekker recept gevonden voor een romige ovenschotel met tonijn. Eén minpuntje: ik lust geen tuinerwten. Nu ben ik niet de meest creatieve persoon op culinair gebied dus voordat ik iets combineer wat echt niet kan, wil ik hier eerst even mijn alternatieve eigen inbreng checken. Is het met deze ingrediënten geslaagd om de erwten te vervangen voor brocolli, gaat dat samen met de tonijn? Courgette had ik ook al aan zitten denken maar ik weet dat mijn gast-eters dat niet zo lekker vinden dus da's geen optie. En wat zou ik eventueel nog meer toe kunnen voegen om 'm nog lekkerder kunnen maken?
Winterpeen?
quote:vlinder72 schreef op 16 januari 2010 @ 11:27:

Winterpeen?Als vervanger van de erwten of als toevoeging bij de brocolli?
Qua bedreigde diersoort kan je tonijn ook beter weglaten
Volgens mij kun je het heel goed met brocoli maken hoor!
Perfectionisme is niet perfect...
Uhm, voor wanneer is het gerecht?

Waarom kies je niet een andere ovenschotel?

Ipv broccoli zou ik eerder mini doperwtjes en/of spercieboontjes nemen. Of harricoverts.

Maar he! dat is persoonlijke smaak he. Jammer dat courgette niet kan. Aubergine evt.?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Winterpeen ipv erwt, want dat lust je toch niet?
Ieuw, winterpeen is toch niet lekker bij tonijn?
Wij eten deze week tonijn met sperzieboontjes!
Ik vind het voor de keuze van de groente nogal afhangen of je tonijn uit blik hebt of overheerlijke verse steaks!
Mylenevalerie, ik lust juist geen erwten dus da's geen optie. Boontjes is inderdaad ook een goeie! Aubergine zijn m'n gasten ook niet echt van gecharmeerd.

Een ander recept kiezen kan natuurlijk ook, maar deze lijkt me juist zo lekker vanwege de tonijn. Ik ga het gewoon proberen met brocolli. Smaakt het niet, dan kunnen we altijd nog naar de snackbar
Moordwijf, het recept van TO geeft aan 2 blikjes tonijn.

Ja bij verse tonijn kunnen heel wat meer dingen. Maar dan kan je net zo goed een ander recept nemen.
Moordwijf, het is gewoon tonijn uit blik op oliebasis. Moet het mezelf niet te ingewikkeld maken bij m'n eerste ovenschotelprobeersel
Lion, ik heb nog een makkelijk recept met rijst en tonijn (zit ook paprika in, maar ook ananas) , wil je die evt zien?

Nou ja, kan het ook meteen posten; Ik doe alleen altijd rode paprika ipv groene

Ooo, dank je wel voor het recept Mylenevalerie! Ik ga m'n ovenschotelprojectje voor nu wel doorzetten maar deze staat nu in m'n digitaalreceptenboek. Jammie!
Brocoli en bliktonijn is een uitstekende combinatie. Wat heel lekker is: op het laatst wat blokjes komkommer er aan toevoegen. Niet mee koken, alleen warm maken.

In dit geval erop strooien, een paar minuutjes voor je de schotel uit de oven haalt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Klinkt inderdaad lekker Poezewoes. Helaas te laat, ik heb m'n boodschappen al in huis en de supermarkt is hier niet open op zaterdagavond en zondag. Ik ga 'm onthouden voor de volgende keer (als de ovenschotel überhaupt zonder komkommer een succes wordt ).

Nog even een andere vraag: MOET je een ovenschotel altijd invetten of kan het ook zonder? Ik heb namelijk geen spul waarmee ik dat kan doen... En tja, supermarkt is dus al dicht.
Heb je geen boter of (olijf)olie in huis? Even denken, ja ik vet mijn ovenschalen wel altijd een beetje in. Ja en anders pech, dan zal er misschien een klein deel aan je schaal vastkleven.
Boter niet maar wel olijfolie (wokolie??). Moet je dat dan gewoon inwrijven met een stukje keukenpapier ofzo??
Ja zou ik wel doen. Olijfolie is goed, beetje dun invetten. Kan met keukenpapier, kwastje, evt. met je hand, je hand blijft alleen lang vettig.
quote:mylenevalerie schreef op 16 januari 2010 @ 11:49:

Lion, ik heb nog een makkelijk recept met rijst en tonijn (zit ook paprika in, maar ook ananas) , wil je die evt zien?

Nou ja, kan het ook meteen posten; Ik doe alleen altijd rode paprika ipv groene

[afbeelding]

MV, ik zou wel eens een diepe, diepe buiging voor je willen maken.

Ik zou wel eens een enorme grote veer op je hoed willen steken.

Ik zou je wel eens willen zeggen, dat je de as van mijn keuken bent, de spil van mijn familiedineetjes, de kers op mijn kookkunst en behalve dat... zou ik ook wel eens willen zeggen, dat ik je een enorme lieverd vind. Gewoon omdat ik dat vind.

Ik heb al zoveel tricks en tips van je doorgevoerd, ik krijg de complimenten en bij deze stuur ik ze met de kussen die ik erbij krijg graag aan je door.
quote:morrigana schreef op 16 januari 2010 @ 19:51:

[...]

MV, ik zou wel eens een diepe, diepe buiging voor je willen maken.

Ik zou wel eens een enorme grote veer op je hoed willen steken.

Ik zou je wel eens willen zeggen, dat je de as van mijn keuken bent, de spil van mijn familiedineetjes, de kers op mijn kookkunst en behalve dat... zou ik ook wel eens willen zeggen, dat ik je een enorme lieverd vind. Gewoon omdat ik dat vind.

Ik heb al zoveel tricks en tips van je doorgevoerd, ik krijg de complimenten en bij deze stuur ik ze met de kussen die ik erbij krijg graag aan je door.

WOW, mag ik hier even van blozen?

Wat een geweldig compliment. Wat lief van je dat je het met mij wil delen. En bij deze doe ik het graag iemand "helpen" of lekkere recepten doorgeven. Maar zoiets horen daar moet ik wel even van glunderen hoor. Hihi. Ben er beduusd van.

Dank je. Hihi. Hoop dat ik nog vaak iets voor je kan betekenen. En wat ik altijd zeg, je mag me altijd mailen als je iets op kookgebied wilt weten (mocht ik hier op het forum niet zijn ofzo). Of hulp bij het samenstellen van gerechten end. Of wat dan ook.

Dank je voor het lieve compliment.
Mensen, die ovenschotel is écht een aanrader! Ik heb 'm uiteindelijk gemaakt met brocolli en voordat ie de oven in ging, heb ik er nog een zakje geraspte kaas overheen gegooid. Echt verrukkelijk was ie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven