Eten
alle pijlers
Too good to go
zondag 22 september 2024 19:14
Ik gooi hem even omhoog.
Ik heb me onlangs als aanbieder aangemeld bij TGTG.
Heb wel het idee dat de insteek van veel 'klanten' vooral 'zoveel mogelijk luxe voor zo min mogelijk geld' is geworden, ook als ik de facebookgroep lees.
Toen TGTG begon was het echt veel meer goed doen/tegen verspilling als uitgangspunt heb ik het idee.
Komen jullie buiten de pakketten ook bij de winkels waar je een pakket aanschaft of is het puur voor TGTG?
Heb wel het idee dat de insteek van veel 'klanten' vooral 'zoveel mogelijk luxe voor zo min mogelijk geld' is geworden, ook als ik de facebookgroep lees.
Toen TGTG begon was het echt veel meer goed doen/tegen verspilling als uitgangspunt heb ik het idee.
Komen jullie buiten de pakketten ook bij de winkels waar je een pakket aanschaft of is het puur voor TGTG?
zondag 22 september 2024 19:24
Ligt aan de winkel/aanbieder. Eerder haalde ik vaak de groente/fruit pakketten van de lidl, naast de pakketten kocht ik ook gewoon bij de lidl. Helaas zijn ze gestopt met TGTG, maar ik kom daar nog steeds.
Ik haal ook wel eens een pakket bij een restaurant dat is vaak gewoon een hele avond maaltijd voor een paar euro. Zonder die pakketten kom ik niet bij dat restaurant. Voor mij is TGTG een manier om geld te besparen of om soms voor een klein bedrag iets luxers te eten van een restaurant. Ik heb het ook niet super breed.
Ik haal ook wel eens een pakket bij een restaurant dat is vaak gewoon een hele avond maaltijd voor een paar euro. Zonder die pakketten kom ik niet bij dat restaurant. Voor mij is TGTG een manier om geld te besparen of om soms voor een klein bedrag iets luxers te eten van een restaurant. Ik heb het ook niet super breed.
zondag 22 september 2024 19:43
Ik vind die facebookgroepen echt een inblik in de duisterste kant van de mensheid. Ik maak nog steeds gebruik van TGTG en ik kom ook als normale klant in die winkels.Kuzu schreef: ↑22-09-2024 19:14Ik gooi hem even omhoog.
Ik blijf erbij dat TGTG heel handig kan zijn voor mensen die niet veel inkomen hebben, maar als je pech hebt ook echt gewoon niet zo handig. Dat je naar de bakker gaat, hoopt op brood voor je puberkinderen en twee slagroomtaarten krijgt, bijvoorbeeld.
Ik kom nog wel eens bij een supermarkt in de regio en daar heb ik tot nu toe altijd vooral heel veel tapas gekregen, ik vind dat superleuk, maar ik ga er sterk vanuit als ik daar een pakket haal de dag voor een verjaardag ik ineens vijf zakken hutspotgroente ga krijgen.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
zondag 22 september 2024 19:50
Voor mij is het een combinatie van diverse factoren. Ik doe (deed, ik haal de laatste tijd niet zo vaak meer een pakket op) voornamelijk mee om verspilling te voorkomen. Daarnaast vind ik het leuk als bij een bepaalde winkel (bijvoorbeeld de banketbakker) een net wat luxer of lekkerder product in het pakket zit. Het hoeft van mij niet alleen maar luxe te zijn, ik ben met veel dingen blij. Normaal haal ik een pakket op bij een winkel waar ik vaker boodschappen haal, soms is het leuk om een winkel te leren kennen d.m.v. een TGTG-pakket als ik daar nog niet eerder ben geweest.Kuzu schreef: ↑22-09-2024 19:14Ik gooi hem even omhoog.
In this mad house we must all survive
zondag 22 september 2024 19:55
Op vakantie haal ik ook nog wel eens iets op. Broodjes als ik op een vakantiepark zit, bijvoorbeeld. Ik merk wel dat de drempelwaarde voor me lager ligt als ik ergens ver van huis ben, maar die schaamte zit compleet bij mij.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
maandag 23 september 2024 07:31
Ik moest lachen om die hutspotgroente Nana.
Die kans is inderdaad vrij groot. Of voor 15 euro sla ofzo.
Bij mijn vorige werkgever moesten we op de euro berekenen hoeveel er in een pakket mocht. Zo gebeurde het een keer dat mensen 3 eetlepels bami kregen en 4 grote loempia's. Wel passend in het kader van de verspilling maar nou ook niet heel praktisch.
Mijn collega vond dat zo genant dat ze er stiekem een wat ruimere maaltijd van heeft gemaakt.
Die kans is inderdaad vrij groot. Of voor 15 euro sla ofzo.
Bij mijn vorige werkgever moesten we op de euro berekenen hoeveel er in een pakket mocht. Zo gebeurde het een keer dat mensen 3 eetlepels bami kregen en 4 grote loempia's. Wel passend in het kader van de verspilling maar nou ook niet heel praktisch.
Mijn collega vond dat zo genant dat ze er stiekem een wat ruimere maaltijd van heeft gemaakt.
maandag 23 september 2024 09:17
Lidl heeft zijn eigen verspilmeniettassen, je moet alleen wel gelijk bij opening van de winkel 's ochtends voor de deur staan. Het zijn echt goeie pakketten voor 3.-.Droogbloem schreef: ↑22-09-2024 19:24Ligt aan de winkel/aanbieder. Eerder haalde ik vaak de groente/fruit pakketten van de lidl, naast de pakketten kocht ik ook gewoon bij de lidl. Helaas zijn ze gestopt met TGTG, maar ik kom daar nog steeds.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in