Tussengerecht

25-08-2010 13:13 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leuk!

Morgenavond komen vrienden van ons bij ons eten en als voorgerecht maak ik een paprikasoep met wat gebakken scampi's erop en als hoofdgerecht kabeljauw uit de oven met pasta en een salade ernaast.

Hebben jullie leuke ideeen voor een niet te heftig tussengerecht?
Spoom?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 25 augustus 2010 @ 13:20:

Spoom?Vind ik altijd heel erg lekker! Nu drinken we voor het eten champagne, is het dan niet dubbelop?
Een amuse met vlees bijvoorbeeld? Op zo'n amusevork of in een glaasje.
iets van bruschetta, of een zalmrolletje met kruiden kaas in een wrapje?
Het dinertje is visserig, dus misschien een hele lichtje hollandse garnalen cocktail (een borrelglaasje), met creme fraiche en bieslook?
quote:nimmie2007 schreef op 25 augustus 2010 @ 13:25:

iets van bruschetta, of een zalmrolletje met kruiden kaas in een wrapje?

Oh nee, niet het laatste. Dat is zo'n uitgekauwde verjaardagshap (sorry). De vlaflip van borrelhapjes.

Ik zou juist niét voor vis kiezen omdat de andere gerechten al vis bevatten.
De pasta niet bij je hoofdgerecht serveren maar een kleine portie als tussengerecht. Met zelfgemaakte pesto bijvoorbeeld, of met olie en knoflook.
Een mooie amuselepel opmaken met carpaccio of een kalfsvlees met tonijn gevuld. Of een mini kopje erwtensoep met reepjes paling.
Bedankt voor alle reacties! Wij eten geen vlees dus het zal in ieder geval iets 'vissigs' worden. Zij zijn grote eters vandaar dat ik nog een extra gerecht zocht.

Ik denk dat ik voor de garnalencoctail ga, tenzij ik nog iets lekkerders langs zie komen.........

Bedankt!
Na de soep een lichte salade van Hollandse garnaaltjes en avocado? Of makreel met tomaatjes?
Een kopje courgette rucolasoep met paling/garnaaltjes is ook erg lekker. Avocado idd een goeie bij garnalen cocktail/salade, maar veldsla is ook lekker en wat minder standaard. En een hele lekkere koude fles wijn!!
quote:Supersmollie schreef op 25 augustus 2010 @ 13:29:

De pasta niet bij je hoofdgerecht serveren maar een kleine portie als tussengerecht. Met zelfgemaakte pesto bijvoorbeeld, of met olie en knoflook.Heb ik ook een keer gedaan met (zwarte) inktpasta, ziet er heel leuk uit en lekker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:rodeketting schreef op 25 augustus 2010 @ 13:23:

[...]

Vind ik altijd heel erg lekker! Nu drinken we voor het eten champagne, is het dan niet dubbelop?Ja dat is een beetje dubbelop.
Nouschi, smaakt die zwarte pasta ook een beetje naar vis/zee? Dan is het wel een heel leuk idee denk ik, past bij de rest, maar ik toch even iets anders.
tonijn tartaar met sesam
Ik zou geen salade of soepje meer doen, omdat dat al bij het hoofdgerecht zit. Garnalen dus eigenlijk ook.

Zou voor een tonijntartaartje gaan of sashimi met geroosterd , gekruid witbrood en wasabi.

Of gegratineerde mosselen.

of triootje gerookte vis.
Nee, zwarte pasta smaakt gewoon als andere pasta, jammer hè.
Zalmhoorntjes. Heerlijk! En je kunt per persoon zoveel maken als je zelf wilt en je kunt het mengsel een dag van tevoren maken.

Zalmhoorntjes

Het kaasmengsel kan max. 1 dagen van tevoren worden gemaakt. Afgedekt in koelkast bewaren.

Voor 48 hoorntjes (oké veel teveel maar kun je omrekenen ):

800g gerookte zalm in plakken

300 ml room

125g roomkaas, zacht

50g geroosterde pistachenoten, fijngehakt

2 eetlepels fijngehakte verse bieslook

48 kleine blaadjes spinazie (ca. 100g)

Mix 100g zalm met de keukenmachine heel fijn. Voeg de room en de kaas toe en klop glad. Doe het mengsel in een kommetje, roer de noten en de bieslook erdoor. Zet in de koelkast om op te stijven.

Snij de rest van de plakken zalm in de breedte doormidden, leg op elke plak zalm een blaadje spinazie, leg daarop een theelepel van het kaasmengsel. Rol de zalm dan op tot een hoorntje.

Leg de hoorntjes op een schaal en dek ze af. Zet ze 2 uur in de koelkast. Serveer de hoorntjes koud.

Succes met kiezen!
happy07 wijzigde dit bericht op 25-08-2010 14:26
Reden: Oeps, typefoutje
% gewijzigd
Van dat lekkere donkere verse stokbrood met een bakje tapenade en kruidenboter?

Of koude wrap met zalmfilet, ricola sla en kruidenkaas in kleine stukjes gesneden.

Of van die lekkere koude pepertjes gevuld met kruidenkaas, met wat andere gemengde tapas hapjes?
Ik zou een amuse maken vooraf en geen tussen gerecht. Of een italiaans bijgerecht als bijv. salade di capri;

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hmmmmmmmmmmmm, of ik skip voor en hoofdgerecht en maak al jullie voorstellen na elkaar............................

Krijg behoorlijk trek van alle recepten!
Dit is een voorgerecht, maar kan je zo klein maken als je zelf wil.

Zalm sushi in een glaasje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven