tylose

30-01-2012 11:48 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik heb dit weekend een taart gemaakt. ik had tylose gekocht om een strik op de taart te maken die een beetje recht bleef staan.

ik had een klein bolletje marsepein gemengd met suikerfondant. hier een beetje tylose onder, mijn strik gemaakt, en uren later... nog steeds een hele slappe strik?!

nu las ik dat je van tylose ook en soort lijm kon maken door het bij water te voegen, maar hoe werkt dit dan? moet je je strik maken en dan de lijm lichtjes erover doen met een borsteltje of...?

iemand ervaring?
Altijd fondant gebruiken voor zoiets. Marsepein hard niet goed uit, ook niet met tylose. Neem een hoeveelheid fondant, kneed hier een theelepeltje tylose door heen, doe dit in een afsluitbaar bakje en laat het 24 uur inwerken. De volgende dag is je fondant al een stuk harder en zal je strik, wanneer je hem in de openlucht laten drogen, snel hard worden.
Tylose onder? Je moet het wel mengen he. Wat peach ook al zei, fondant geijsbruiken. Ik kneed altijd tylose door mijn fondant, maak dan de lusjes en laat ze aan de lucht een paar uurtjes uitharden. Lijm kun je idd maken door wat water met tylose te mengen. Met een kwastje aanbrengen.

ik zelf houd er niet van om met fondant te werken waar de tylose al langer in zit.
Ik gebruik altijd marsepein en dit gaat perfect.

Tylose erdoor mengen. Vormen en uit laten harden.

Het smaakt daarna niet meer hoor dus ik zou het niet opeten.
ik veronderstel als jullie je lusjes dan maken dat je er iets onder zet terwijl je ze laat uitharden?
Inderdaad met fondant. Lusjes kun je op z'n kant laten drogen.
Of lusjes om een stang/stok hangen, gaat ook heel goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven