Vanavond paardenbiefstuk

22-02-2012 14:52 48 berichten
Ik wil wel eens weten wie er nog meer paardenvlees eet, ik vind het heerlijk en heb voor vandaag dus paardenbiefstuk op het menu staan.

Er gaan gebakken aardappels en wat groenten erbij en een lekkere champignonsaus mag natuurlijk niet ontbreken!

Wij gaan smullen vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Schampignonsaus. Jummie
Ik heb het nog nooit gegeten eerlijk gezegd. Wel frikandellen en paardenrookvlees voor op de boterham.

Ik zou zeggen: smul ze!
Lekker!!!
Ik heb het nooit gegeten. Schampionsaus ook niet, trouwens.
Alle dieren waar ik ooit van heb gehouden eet ik niet. Huisdieren ook niet. ( Ik heb een paard gehad ) Misschien krom, maar ik krijg geen stukje paard, konijn, hond, kat enz naar binnen.

Ben sowieso niet de allergrootste vleeseter.

Maar eet smakelijk
Ik heb dat weleens gehad. Smaakte goed! 👍
Nou, smakelijk eten dan maar.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:chyou schreef op 22 februari 2012 @ 14:53:

Schampignonsaus. JummieDe tikfout is hersteld
Wij hebben paarden, dus laat ik dat maar niet doen. Ondanks dat ik doodsbang ben voor die dieren.
quote:lovelycomplex schreef op 22 februari 2012 @ 14:58:

Alle dieren waar ik ooit van heb gehouden eet ik niet. Huisdieren ook niet. ( Ik heb een paard gehad ) Misschien krom, maar ik krijg geen stukje paard, konijn, hond, kat enz naar binnen.

Ben sowieso niet de allergrootste vleeseter.

Maar eet smakelijk

Dat speelt alleen als je weet wat je eet..

Zo wilden mn zusjes vroeger geen konijn eten, dus zei mn vader dat het kip was. Ze vonden het heerlijk.

Mn vader was dan alleen zo'n trol dat ie achteraf natuurlijk wel zei dat het stiekum konijn was. Foutje.. ik denk niet dat ze het hem ooit vergeven hebben.
Volgens mij wil je iemand op de kast hebben
quote:julius schreef op 22 februari 2012 @ 15:14:

[...]Dat speelt alleen als je weet wat je eet..

Zo wilden mn zusjes vroeger geen konijn eten, dus zei mn vader dat het kip was. Ze vonden het heerlijk.

Mn vader was dan alleen zo'n trol dat ie achteraf natuurlijk wel zei dat het stiekum konijn was. Foutje.. ik denk niet dat ze het hem ooit vergeven hebben.Zo zou ik denk ik ook zijn ja,laten eten en achteraf zeggen wat het echt is ..
quote:zusenzoo schreef op 22 februari 2012 @ 15:19:

Volgens mij wil je iemand op de kast hebben

Welnee,waarom zou ik dat willen?

Wij eten alles wat verkrijgbaar is in de supermarkt of slagerij,paardenvlees is daar 1 van de dingen van.
Paardenvlees is lekker, maar idd ik wil er niet bij nadenken dat het paard is. Maar dat heb ik bv ook bij lamsvlees, kalfsvlees etc.

MIjn vriend vindt het ook heerlijk maar heeft ooit eens nadat hij paardenvlees had gegeten, die nacht gedroomd dat een boos en bezeten paard achter hem aan zat. Waarschijnlijk voelde hij zich toch schuldiger dan hij dacht.
quote:zusenzoo schreef op 22 februari 2012 @ 15:19:

Volgens mij wil je iemand op de kast hebben Ik dacht hetzelfde:-)
quote:BarbaraAnn schreef op 22 februari 2012 @ 14:53:

Ik heb het nog nooit gegeten eerlijk gezegd. Wel frikandellen en paardenrookvlees voor op de boterham.

Ik zou zeggen: smul ze!

Ik dacht dat het een fabeltje was dat frikandellen gemaakt worden van paardenvlees?

(zou me trouwens weinig kunnen schelen, ik vind het ene beest niet zieliger dan het andere)
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Broedkippetje schreef op 22 februari 2012 @ 15:27:

[...]

Ik dacht dat het een fabeltje was dat frikandellen gemaakt worden van paardenvlees?

(zou me trouwens weinig kunnen schelen, ik vind het ene beest niet zieliger dan het andere)Dat is ook een fabel. Frikadellen is gewoon restvlees van (meestal) veel koe en wat varken.
Ik eet bewust geen paard. Ook geen frikandellen met paard erin dus, of rookvlees met paard.

Maar voor jou: eet smakelijk!

Oh ja, niet alleen geen paard trouwens. Ook geen lam, kalf, kuiken, konijn en ander (groot) wild, struisvogel, enz.

Best weinig dus eigenlijk.
quote:julius schreef op 22 februari 2012 @ 15:14:

[...]

Dat speelt alleen als je weet wat je eet..

Mn vader was dan alleen zo'n trol dat ie achteraf natuurlijk wel zei dat het stiekum konijn was. Foutje.. ik denk niet dat ze het hem ooit vergeven hebben.

Ik heb precies hetzelfde gehad haha.

Mijn vader was mijn vleesgedrag zat. En ik heb dus ook konijn gegeten. En dat bleek ik lekker te vinden.

Maar nadat mijn vader vertelde dat het konijn was, ben ik direct vegetariër geworden op mijn 8ste. Heb een ontzettend lang gehuild omdat ik zo'n lief konijntje als mijn Brommel had opgegeten.

Tot mijn 19de geen vlees gegeten.

En toen had ik zoiets, ik stel me aan, ik vind vlees lekker, maar ik wil sommige dieren nou eenmaal niet eten. Dat is mijn recht, en wat de rest van de mensen eten is hun recht.

Het is alleen jammer dat ik zie dat sommige je er echt op afkeuren.

Mijn broer is 2 jaar geleden keihard gedumpt omdat zijn ex woest was geworden toen ze in het buitenland waren, en hij hond had gegeten en het lekker vond.

Dat soort dingen vind ik dan te ver gaan.
Ik heb ook wel eens een paardenbiefstukje gegeten maar ik vind het toch niet zo lekker als een biefstukje van de Koe.
Frikandellen met paardenvlees.. het schijnt voor te komen maar ik ben ze nog niet tegen gekomen..

Ook niet in de goedkopere versies van de verschillende supermarkten.
quote:sugarmiss schreef op 22 februari 2012 @ 15:45:

Ik heb ook wel eens een paardenbiefstukje gegeten maar ik vind het toch niet zo lekker als een biefstukje van de Koe.Misschien niet genoeg kruiden gebruikt? paardenvlees smaakt nu eenmaal wat sterker dus vraagt het ook om wat meer kruiden om de smaak goed uit te laten komen.
Ik ben eigenlijk best wel kannibalistisch ingesteld, eet vooral mezelf , varken en koe oja en kip, maar ik ben dan ook een chick .

Volgens mijn man is paardenvlees heel lekker mals, ik heb het nog nooit gehad.
Wij aten vroeger ook altijd paardenbiefstuk. Maar wij aten ook bloedworst en kippenlevertjes. Volgens mij ook wel eens konijn, of haas, slakken enzo. Van mij hoeft het niet zo en ik zou het nu niet meer eten, vanwege het idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven