Vegetarisch kookboek
woensdag 15 december 2010 om 12:46
Ik ben op zoek naar een goed vegetarisch kookboek.
Ik wil graag minder vlees en vis eten, maar ik vind het zelf lastig om gerechten te bedenken waarbij vlees of vis gewoon weg niet nodig zijn. Daarom wil ik graag een goed vegetarisch kookboek met gerechten die gewoonweg lekker zijn zonder vlees of vis waarin ik inpsiratie op kan doen. Ik heb in de boekhandel gekeken, maar ik vind het behoorlijk lastig. Heeft iemand een goed idee voor mij?
Ik wil graag minder vlees en vis eten, maar ik vind het zelf lastig om gerechten te bedenken waarbij vlees of vis gewoon weg niet nodig zijn. Daarom wil ik graag een goed vegetarisch kookboek met gerechten die gewoonweg lekker zijn zonder vlees of vis waarin ik inpsiratie op kan doen. Ik heb in de boekhandel gekeken, maar ik vind het behoorlijk lastig. Heeft iemand een goed idee voor mij?
woensdag 15 december 2010 om 12:58
woensdag 15 december 2010 om 12:59
Onderstaande zijn mijn favorieten. Ze zijn nieuw niet meer te krijgen geloof ik, in elk geval heb ik er best lang naar gezocht. Ik kende ze uit de bieb, waar ze ineens ook niet meer lagen. Maar bij de slegte heb ik ze allebei tegelijk kunnen kopen!
het grote vegetarisch kookboek
onder redactie van Valerie Ferguson
ISBN 90-5920-039-X
uitgeverij: TextCase
De vegetarische keuken
onder redactie van Linda Fraser
ISBN 90-6248-991-5
uitgeverij: TexyCase
het grote vegetarisch kookboek
onder redactie van Valerie Ferguson
ISBN 90-5920-039-X
uitgeverij: TextCase
De vegetarische keuken
onder redactie van Linda Fraser
ISBN 90-6248-991-5
uitgeverij: TexyCase
woensdag 15 december 2010 om 13:03
woensdag 15 december 2010 om 13:06
Vliegensvlug vegetarisch van Nadine Abensur. Ik heb veel vegetarische kookboeken en dit is mijn absolute favoriet. Alles staat in 30 minuten op tafel, het is allemaal heerlijk en niet ingewikkeld. Ik zie dat je het bij Bol 2e hands kunt krijgen, dat is misschien een aanrader?
De Dunne vegetarier vind ik ook een aanrader, ook simpel en snel, goed om ideeen uit op te doen.
De Dunne vegetarier vind ik ook een aanrader, ook simpel en snel, goed om ideeen uit op te doen.
woensdag 15 december 2010 om 14:36
woensdag 15 december 2010 om 17:11
quote:Elynn schreef op 15 december 2010 @ 16:36:
[afbeelding]Jaaa, die ging ik ook noemen! Die is fantastisch. Ik vergeet vaak dat het een vegetarisch kookboek is omdat de gerechten zo 'compleet' zijn. Je moet voor World Food Café (waar ook nog een deel 2 van is) wel een beetje van koken houden, want de ingrediëntenlijsten zijn soms aardig lang en ingewikkeld.
[afbeelding]Jaaa, die ging ik ook noemen! Die is fantastisch. Ik vergeet vaak dat het een vegetarisch kookboek is omdat de gerechten zo 'compleet' zijn. Je moet voor World Food Café (waar ook nog een deel 2 van is) wel een beetje van koken houden, want de ingrediëntenlijsten zijn soms aardig lang en ingewikkeld.
zaterdag 18 december 2010 om 22:08
quote:meave schreef op 15 december 2010 @ 14:06:
De Dunne Vegetariër is ook hier favoriet momenteel. Evenals de Kleine Vegetariër (is gericht op gezinnen met jonge kinderen). De Dikke Vegetariër staat op mijn verlanglijstje. Maar 50 euro vind ik best veel...Heej toevallig dat ik dit tegenkom. Ik stond vanmiddag met De Dunne Vegetariër in mijn handen. Kook je er veel uit? Lekkere recepten?
De Dunne Vegetariër is ook hier favoriet momenteel. Evenals de Kleine Vegetariër (is gericht op gezinnen met jonge kinderen). De Dikke Vegetariër staat op mijn verlanglijstje. Maar 50 euro vind ik best veel...Heej toevallig dat ik dit tegenkom. Ik stond vanmiddag met De Dunne Vegetariër in mijn handen. Kook je er veel uit? Lekkere recepten?
maandag 20 december 2010 om 22:45
quote:biebelien schreef op 15 december 2010 @ 14:36:
[afbeelding]
deze!!!
staan erg lekkere dingen inDa's inderdaad een leuke. Ik ben het alleen vaak niet eens met de opgegeven aantallen personen voor wie het recept zou zijn. Dan staat er '6 personen', kijk je naar de hoeveelheden die erin gaan en dan concludeer je al snel 'eerder genoeg voor 2'.
[afbeelding]
deze!!!
staan erg lekkere dingen inDa's inderdaad een leuke. Ik ben het alleen vaak niet eens met de opgegeven aantallen personen voor wie het recept zou zijn. Dan staat er '6 personen', kijk je naar de hoeveelheden die erin gaan en dan concludeer je al snel 'eerder genoeg voor 2'.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.