Vegetarisch kookboek

15-12-2010 12:46 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een goed vegetarisch kookboek.

Ik wil graag minder vlees en vis eten, maar ik vind het zelf lastig om gerechten te bedenken waarbij vlees of vis gewoon weg niet nodig zijn. Daarom wil ik graag een goed vegetarisch kookboek met gerechten die gewoonweg lekker zijn zonder vlees of vis waarin ik inpsiratie op kan doen. Ik heb in de boekhandel gekeken, maar ik vind het behoorlijk lastig. Heeft iemand een goed idee voor mij?
Ik hoor veel goede verhalen over De Dikke Vegetariër, maar ik heb 'm zelf niet. Ik kook veel uit Mijn keuken van de zon. Mooi boek, leuke recepten per seizoen en goed te doen allemaal.
Mega Vega van Sam Stern vind ik erg leuk. Soort van Jamie Oliver, maar dan vegetarisch.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb verschillende vegetarische kookboeken. o.a. deze

klik

Staan een boel "rare gerechten" in, beetje 'tè macrobiotsch achtig maar ook een aantal lekkere.

Ik zou zelf gewoon ff naar de bieb gaan en daar wat kookboeken meenemen. Kopietjes maken van leuke gerechten of het fijnste boek zelf kopen.
Onderstaande zijn mijn favorieten. Ze zijn nieuw niet meer te krijgen geloof ik, in elk geval heb ik er best lang naar gezocht. Ik kende ze uit de bieb, waar ze ineens ook niet meer lagen. Maar bij de slegte heb ik ze allebei tegelijk kunnen kopen!

het grote vegetarisch kookboek

onder redactie van Valerie Ferguson

ISBN 90-5920-039-X

uitgeverij: TextCase

De vegetarische keuken

onder redactie van Linda Fraser

ISBN 90-6248-991-5

uitgeverij: TexyCase
Op internet zijn ook heeeeeeel veeeeeeel recepten te vinden!
Ik heb zelf niet veel vegetarische kookboeken, maar kook wel graag uit "Jamie's Italie" van Jamie Oliver, daar staan best wat vegetarische recepten in!

Ook gebruik ik vaak de Allerhande van de AH, ook veel Vega, heb wel het idee dat het de laatste tijd wat minder is....
Vliegensvlug vegetarisch van Nadine Abensur. Ik heb veel vegetarische kookboeken en dit is mijn absolute favoriet. Alles staat in 30 minuten op tafel, het is allemaal heerlijk en niet ingewikkeld. Ik zie dat je het bij Bol 2e hands kunt krijgen, dat is misschien een aanrader?

De Dunne vegetarier vind ik ook een aanrader, ook simpel en snel, goed om ideeen uit op te doen.
De Dunne Vegetariër is ook hier favoriet momenteel. Evenals de Kleine Vegetariër (is gericht op gezinnen met jonge kinderen). De Dikke Vegetariër staat op mijn verlanglijstje. Maar 50 euro vind ik best veel...
quote:Ruza schreef op 15 december 2010 @ 13:02:

Op internet zijn ook heeeeeeel veeeeeeel recepten te vinden!

Weet ik, maar ik wil graag lekker door een boek kunnen bladeren....

maar als je een goede site weet, graag!
bedankt allemaal, ik ga eens even kijken wat ik er van vind!

deze!!!

staan erg lekkere dingen in
http://www.kurma.net/recipes/index.html

(zijn kookboeken zijn ook heel leuk!)
De dunne vegetarier en Vliegensvlug vegetarisch gebruik ik vaak.
Geweldig boek. Niet alle recepten zijn vegetarisch, de meeste wel.

vanstockum.nl/boeken/eten-en-drinken-algemeen/kookboeken-naslagwerken/nl/vegetarisch-koken-verrukkelijk-%26-gezond-644357/

Deze is ook heel leuk! Lekker dik ook.
Ik houd blijkbaar van kookboeken met iets van café.
quote:Elynn schreef op 15 december 2010 @ 16:36:

[afbeelding]Jaaa, die ging ik ook noemen! Die is fantastisch. Ik vergeet vaak dat het een vegetarisch kookboek is omdat de gerechten zo 'compleet' zijn. Je moet voor World Food Café (waar ook nog een deel 2 van is) wel een beetje van koken houden, want de ingrediëntenlijsten zijn soms aardig lang en ingewikkeld.
Vorige ging niet zo goed. Ik bedoel dus deze:

quote:meave schreef op 15 december 2010 @ 14:06:

De Dunne Vegetariër is ook hier favoriet momenteel. Evenals de Kleine Vegetariër (is gericht op gezinnen met jonge kinderen). De Dikke Vegetariër staat op mijn verlanglijstje. Maar 50 euro vind ik best veel...Heej toevallig dat ik dit tegenkom. Ik stond vanmiddag met De Dunne Vegetariër in mijn handen. Kook je er veel uit? Lekkere recepten?
quote:biebelien schreef op 15 december 2010 @ 14:36:

[afbeelding]

deze!!!

staan erg lekkere dingen inDa's inderdaad een leuke. Ik ben het alleen vaak niet eens met de opgegeven aantallen personen voor wie het recept zou zijn. Dan staat er '6 personen', kijk je naar de hoeveelheden die erin gaan en dan concludeer je al snel 'eerder genoeg voor 2'.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven