Vegetarische mini snacks SMERIG

21-02-2020 21:24 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zat net de voice of Holland te kijken en bedacht mij dat ik nog vegetarische mini snacks van beckers voor de airfryer in de diepvries had liggen.

Ik had wel zin in een lekker hapje dus de airfryer aangezet.

Maar bah bah wat is dat ronduit vies!
De bamiballen en de bitterballen vond ik nog eetbaar maar niet echt lekker.

De minifrikandelletjesven de kipnuggets heb ik rechtstreeks in de vuilnisbak gekieperd. Wat een deceptie.

Ik weet het smaken verschillen en ik ben geen vegetariër.

Maar als ik wel vegetariër zou zijn dan ging ik wel op zoek naar lekkere hapjes die niet op vleessnacks moeten lijken.
Alle reacties Link kopieren
Kan je gek vinden maar ik ben grootgebracht met het idee dat voedsel niet weggegooid moet worden. Het moet intens vies zijn, zodanig dat ik het niet kan doorslikken zonder te kokhalzen wil ik het weggooien. Bovendien zó snel heb ik geen vervanging. Dus ik zou het altijd aanpassen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Vond ik best schokkend die advertentie van Unox, dacht ik, waarbij een kind een rookworst weggooit waar toch een dier zijn leven voor verloren heeft. Ik ben grootgebracht met respect voor voedsel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-02-2020 22:56
Kan je gek vinden maar ik ben grootgebracht met het idee dat voedsel niet weggegooid moet worden. Het moet intens vies zijn, zodanig dat ik het niet kan doorslikken zonder te kokhalzen wil ik het weggooien. Bovendien zó snel heb ik geen vervanging. Dus ik zou het altijd aanpassen.
Ja aanpassen is 1 ding gewoon altijd dezelfde pindasaus erover heen gieten vind ik niet aanpassen. Getver je maakt het er alleen maar viezer op.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de vegetarische bitterballen van Mora/De Vegetarische Slager heel lekker, zelfs mijn man vond dat, terwijl hij normaal toch niet echt te porren is voor dat soort dingen. Verder neem ik meestal minikaassouffleetjes (gewoon die van Mora) en groenteloempiaatjes als ik vegetarisch wil snacken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Of het echt vegetarisch is weet ik niet maar ze waren wel vleesloos (en niet meer te krijgen) De happas van mora. Aubergine paprika, mosterd prei en tomaat mozarella. Lekkkerrrr.
Waarom ze daar mee gestopt zijn weet ik niet, wat mij betreft domme zet.
Ze hadden 4 soorten en de minst lekkere, champignon broccoli, word nu als groente bitterbal verkocht.
Odense* schreef:
21-02-2020 21:49
Heb je de Beyond Meat burger wel eens geproefd?
O die zijn zo lekker, krijg spontaan trek :)
Ohh ik moet die groente bitterballen echt eens testen maar ben die nog nergens tegen gekomen. Vind de groente kroketten van van dobben erg lekker maar die kunnen niet in de airfryer (staat er niet op en nog niet getest of dat toch kan).

Vind die mini hapjes van Beckers wel lekker of de rijst paprika trio's van Veggie chef. Jumbo heeft een heel assortiment vega(n) mini hapjes.
tu1nhek schreef:
21-02-2020 21:54
.
Ja, die gelatine snap ik ook niet.
Maar al zat dat er niet in, er zit ook nog stremsel in.
Jammer, jammer.
Dit heb ik nooit helemaal begrepen. Ik eet niet vegetarisch. Maar als ik het er dan met andere over heb dat ik kaas zo zou missen zeggen ze “maar kaas is gewoon vega hoor”. En dan denk ik, huh??
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goor. Qua frituur/airfryer snacks vind ik sowieso eigenlijk alleen kaasstengels lekker, met chilisaus.

En ik had laatst ergens bieterballen, ook goed bij een speciaalbiertje.
Alle reacties Link kopieren
Voor de airfryer weet ik het niet, maar de bitterballen van de vegetarische slager vind ik heerlijk en smaken (ook volgens de vleeseters die ik ken) als echte bitterballen. De kipnuggets daarvan vind ik ook lekker. Ze hebben nu ook net vega frikandellen, maar die heb ik nog niet geproefd.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
22-02-2020 02:00
Dit heb ik nooit helemaal begrepen. Ik eet niet vegetarisch. Maar als ik het er dan met andere over heb dat ik kaas zo zou missen zeggen ze “maar kaas is gewoon vega hoor”. En dan denk ik, huh??
Er is genoeg vegetarische kaas te koop. Van die zakjes geraspte kaas van Appie zijn bijvoorbeeld gewoon vegetarisch. Vegan(istische) kaas is moeilijker te krijgen en tot nu toe heb ik er nog geen ontdekt die te eten was, helaas.
Maar goed, we hebben het nu over snacks en ik weet niet of er ook kaassouffle’s zijn die echt vegetarisch zijn. De vegetariërs die ik ken eten geen vlees en vis en pluizen geen verpakkingen uit of er ergens iets dierlijks in zit.
YellowLemon schreef:
22-02-2020 02:00
Dit heb ik nooit helemaal begrepen. Ik eet niet vegetarisch. Maar als ik het er dan met andere over heb dat ik kaas zo zou missen zeggen ze “maar kaas is gewoon vega hoor”. En dan denk ik, huh??
Het is volgens mij nog maar kort dat vega's zo extreem zijn ook kaas in de ban te doen.
Als niet vega haal je juist extra kaas als bezoek aangeeft geen vlees/vis te eten. Voor mij valt dat onder vegan.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
22-02-2020 07:26
Het is volgens mij nog maar kort dat vega's zo extreem zijn ook kaas in de ban te doen.
Als niet vega haal je juist extra kaas als bezoek aangeeft geen vlees/vis te eten. Voor mij valt dat onder vegan.
Kaas is het enige dierlijke product dat ik nog eet/drink en ik let er wel degelijk op dat het vegetarisch is, dwz geen dierlijk stremsel bevat dat afkomstig is van geslachte dieren. Veganisten eten en drinken helemaal geen dierlijke producten, bij vegetariërs ligt de nadruk op het feit dat er geen dieren voor gedood worden. Die eten dan van die vegan kaas, maar dat smaakt niet naar kaas en vind ik niet te vreten. Maar iedereen doet dit weer anders en ik denk dat de meeste vegetariërs echt niet moeilijk doen als jij gewone kaas gebruikt in een gerecht.
strings-attached schreef:
22-02-2020 00:04
Of het echt vegetarisch is weet ik niet maar ze waren wel vleesloos (en niet meer te krijgen) De happas van mora. Aubergine paprika, mosterd prei en tomaat mozarella. Lekkkerrrr.
Waarom ze daar mee gestopt zijn weet ik niet, wat mij betreft domme zet.
Ze hadden 4 soorten en de minst lekkere, champignon broccoli, word nu als groente bitterbal verkocht.
>
Jaaaa! Dit vraag ik me ook al tijden af. Volgens mij waren de champignon broccoli ook de enige die echt vegetarisch waren helaas (misschien ook paprika/aubergine?). Ik vond prei-mosterd lekkerst!
pamelacourson schreef:
22-02-2020 07:07
Maar goed, we hebben het nu over snacks en ik weet niet of er ook kaassouffle’s zijn die echt vegetarisch zijn.
.
Jazeker, bijvoorbeeld kaassouflés van Mora, AH oven (mini) kaassouflé, Kwekkeboom oven kaashapjes.

Hier ook nog nooit echt lekkere vegankaas gevonden en het is meestal ook erg ongezond met ongeveer 0 meerwaarde aan voedingsstoffen. Maar goed, snacks eten we ook niet voor onze gezondheid, dus offtopic ;-D
Alle reacties Link kopieren
Waarom koop je eigenlijk die vieze vega zooi als je geen vegetarier bent?
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
21-02-2020 22:56
Kan je gek vinden maar ik ben grootgebracht met het idee dat voedsel niet weggegooid moet worden. Het moet intens vies zijn, zodanig dat ik het niet kan doorslikken zonder te kokhalzen wil ik het weggooien. Bovendien zó snel heb ik geen vervanging. Dus ik zou het altijd aanpassen.
Ik eet echt niks tegen mijn zin in. Als ik iets niet zo lekker vind dan gooi ik het weg. Laatst was ik alleen thuis met het eten en ik had kant en klare boerenkoolstamppot gekocht van de Jumbo. Na 1 hap heb ik alles weg gegooid en heb de frietpan aan gezet.
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
22-02-2020 11:26
Waarom koop je eigenlijk die vieze vega zooi als je geen vegetarier bent?
Ik eet niet vegetarisch, maar ik beperk vlees eten wel zo veel mogelijk. Dus als ik vleesvrij kan snacken, graag :)
Alle reacties Link kopieren
vrijenblij20220 schreef:
22-02-2020 11:26
Waarom koop je eigenlijk die vieze vega zooi als je geen vegetarier bent?
Omdat het een keer in de aanbieding was. Omdat ik nieuwsgierig was hoe het smaakte.

Omdat ik dan wel geen vegetariër ben. Daarvoor vind ik vlees veel te lekker. Masr ik ben ook niet iemand die altijd vlees wil eten. Als een vegetarisch gerecht lekker is dan eet ik dat ook wel eens. Vlees is geen must.
Een bitterbal/kroket vind ik ook vallen onder vlees minderen, want er zit maar 'n heel klein beetje vlees in bitterballen i.t.t. een frikandel bijv.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand een tip voor goede vegetarische frikadellen?
Ik vind de vega mora kroketten erg lekker
Do you want to be right? Or happy?
pamelacourson schreef:
22-02-2020 07:07
Er is genoeg vegetarische kaas te koop. Van die zakjes geraspte kaas van Appie zijn bijvoorbeeld gewoon vegetarisch. Vegan(istische) kaas is moeilijker te krijgen en tot nu toe heb ik er nog geen ontdekt die te eten was, helaas.
Maar goed, we hebben het nu over snacks en ik weet niet of er ook kaassouffle’s zijn die echt vegetarisch zijn. De vegetariërs die ik ken eten geen vlees en vis en pluizen geen verpakkingen uit of er ergens iets dierlijks in zit.
Idd kaas met vegetarisch stremsel is gewoon in de supermarkt te koop. AH heeft ook veganistische kaas. De plakjes voor op brood vind ik niet lekker, maar de strooikaas is voor ovenschotels en pasta prima (vind ik dan).
Er zijn ook snacks te koop of bijv. sommige pizza's van Dr. Oetker met vegetarische kaas. Kwestie van etiketten lezen. En een kwestie van smaak. Die snacks uit de OP vind ik ook niks. Vegetarische ovenkroketten van Beckers vind ik wel lekker.
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
22-02-2020 13:52
Heeft iemand een tip voor goede vegetarische frikadellen?
Ik vind de vega mora kroketten erg lekker
De vegetarische slager heeft sinds deze week frikandellen in samenwerking met Mora (of andersom ;) ). Ik heb ze nog niet geproefd, maar ze schijnen lekker te zijn.
Ik vind die snacks juist heel lekker, alleen de bitterballen wat minder. Maar ik gooi ze dan wel weer gewoon in de frituur (ook al staat op de verpakking dat het niet kan, ik vind 't prima gaan).
Ik vind ovensnacks uberhaupt niet zo lekker, die korst is te dik t.o.v. frituursnacks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven