verse lasagne!! was echt lekker

25-03-2010 19:27 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
lekker recept voor verse Lasagne!

Boodschappenlijstje:

- 600gr bloem

- 6 eieren

- 1 ui fijngehakt

- 3 tenen knoflook fijngehakt

- 350 gr rundergehakt

- 500 gr zeer rijpe cherrytomaatje, gehalveerd

- 1 pak gezeefde tomaten

- 1 blik tomatenblokjes

- 1 blikje tomatenpuree

- een bosje basilicum, de blaadjes en de steeltjes apart gehakt.

- 1 kippen bouillonblokje, opgelost in 100 ml water

- flinke snuf oregano

- potje crème fraiche

- 1 bol mozzarella

- geraspte oudse kaas

- Parmezaanse kaas

eerst, maak de pasta:

600gr bloem

6 eieren

meng dit in een keuken machine, of, als workout, met de handen. Het deeg moet een glad deeg worden, en als dat zover is, maak er een bal van en wikkel die in huishoudfolie. Leg het in de koelkast en laat anderhalf uur rusten.

dan maak de saus. men neme;

- 1 ui fijngehakt

- 3 tenen knoflook fijngehakt

- 350 gr rundergehakt

- 500 gr zeer rijpe cherrytomaatje, gehalveerd

- 1 pak gezeefde tomaten

- 1 blik tomatenblokjes

- 1 blikje tomatenpuree

- een bosje basilicum, de blaadjes en de steeltjes apart gehakt.

- 1 kippen bouillonblokje, opgelost in 100 ml water

- flinke snuf oregano

bak het gehakt met de ui en de knoflook gaar, en laat het uitlekken in een vergiet. Zet de pan terug op het vuur, en bak hierin de de cherrytomaatjes een paar minuutjes aan. voeg de gezeefde tomaten, de tomaten in blik en de tomaten puree hieraan toe, en de basilicum steeltjes. Laat t ff pruttelen, en voeg dan het gehaktmengsel weer toe aan de tomatensaus. Voeg het bouillonblokje-mengsel met de oregano en de basilicum aan de saus toe. Laat nu nog voor 10 minuten pruttelen, en maak dan de saus glad met een staafmixer of in de keukenmachine. Laat de gladde saus nog minimaal 30 minuten zachtjes pruttelen.

Rol de pasta uit tot dunne lappen en stapel in een ovenschaal om en om de saus en een lap pasta. doe halverwege een flinke handvol reraspte goudse kaas op het laagje saus. Begin en eindig met een laagje saus, en smeer op de bovenste laag een potje crème fraiche. Snij 1 bol mozzarella in dunne plakjes, en leg op de crème fraiche. Strooi nog een beetje goudse kaas en parmasan op de bovenkant, en bak op 175graden circa 35 minuten af.

smakelijk!!!
Wat een werk... ziet er heerlijk uit
knap gedaan en echt lekker he als je alles zelf maakt??

ik ben dr ook zo 1.
Als ik van het weekend veeel tijd heb ga ik hem maken.

Recept ziet er fantastisch uit.
Ooooh heerlijk maar wat een werk
Sooo.. respect! Ik doe het je niet na. Kan me voorstellen dat het lekker was, zo klinkt het ook !!
Dankjewel!!! T was heerlijk maar ik had de pasta niet dun genoeg uitgerolt. Daardoor werd t wel wat zwaar, maar de smaak was perfect!

De tip om tomatenblokjes uit blik met gezeefde tomaten en tomatenpuree te gebruiken in 1 saus kreeg ik van een vriend van mij, echt een goeie tip! Let wel op want het kan dan makkelijk te zuur worden, een klein beetje poedersuiker lost dit op.
Superleuk om een keer op zondag te maken!! Uitgeprint en gaat bij de "nog te maken recepten"
Waar is de bechamelsaus in dit gerecht? Toch niet vervangen door creme fraiche he?

Ik heb één keer zelf pasta gemaakt, maar proefde niet het verschil met de verse pasta's van de appie. Daar doe ik dus niet meer al die moeite voor. Als je dat in gedachte houdt, klap je deze lasagne zo in elkaar, en kun je het ook op een werkdag eten. Het is trouwens uitstekend in te vriezen, het dikt alleen ietsjes in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven