Verse pasta, wat erbij?

04-07-2011 14:33 25 berichten
Ben op de experimentele tour

Heb verse gevulde pasta gehaald met eekhoorntjesbrood en truffel. Maar wat eet ik daarbij? Wat voor sausje etc? Tipstipstips!
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt al lekker! Om de smaak van de pasta goed te laten uitkomen, zou ik de saus simpel houden: wat paddestoelen bakken, met een (bos)uitje en wat room. Licht kruiden met zout, peper en tijm. Salade erbij om de maaltijd compleet te maken. Eet smakelijk!

(En waar heb je de gevulde pasta vandaan? Mijn simpele super verkoopt dat soort dingen niet).
anoniem_122180 wijzigde dit bericht op 04-07-2011 14:38
Reden: typo
% gewijzigd
oeh, klinkt lekker! Waar haal je inderdaad die pasta?
Buffelmozzarella er op het laatst overheen 'scheuren'. Lekker zachte smaak.
Iets met room
quote:Star schreef op 04 juli 2011 @ 14:42:

Iets met room en klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mmmmm die pasta alleen klinkt al lekker!

Mijn tip:

funghi porcini (van die gedroogde weet je wel) met wat salie en knoflook, parmezaan, beetje olijfolie.

Als je graag vlees wilt kun je nog spekjes oid erdoorheendoen.
Room, tuinkruiden wat knoflook en verse parmezaan erover.

Of, wat kleine smaakvolle tomaatjes licht bakken in olijfolie, over de pasta scheppen (met de olijfolie) en wat verse baslilicum en wat peper eroverheen. Kan nog wat parmezaan overheen voor de pit, of als je van zachter houdt mozarella. Je pasta heeft zachte volle warme smaken, daar tegenover is wat pittigs (van de parmezaan) en het licht zurige van de tomaat erg lekker.
quote:bibaatje schreef op 04 juli 2011 @ 14:44:

Mmmmm die pasta alleen klinkt al lekker!

Mijn tip:

funghi porcini (van die gedroogde weet je wel) met wat salie en knoflook, parmezaan, beetje olijfolie.

Als je graag vlees wilt kun je nog spekjes oid erdoorheendoen.

Pancetta om het in de Italiaanse sferen te houden.

Vind dit ook een goeie toevoeging bibaa!
Oeh klinkt goed allemaal! Ik heb de pasta bij de Lidl vandaan! 2,- voor een bakje (2pers) Ze hebben nu 3 soorten maar volgens mij is het een tijdelijk product.. Ik ga nu naar de AH voor de rest.. Nu al trek haha!
quote:_avril_ schreef op 04 juli 2011 @ 14:47:

[...]

Pancetta om het in de Italiaanse sferen te houden.

Je hebt helemaal gelijk, ben niet zo heel erg thuis in italiaans koken. Doe ook maar wat haha..
Verse parmazaanse kaas. Of een Italiaanse salade zou ik lekker vinden. Maar niets te veel want die pasta lijkt mij an sich al geweldig lekker.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De pasta even kort koken, na het koken afgieten, klontje roomboter erover laten smelten en ger. parmezaan en pijnboompitjes erover.

Salade erbij van Rucola, cherrytomaatjes, pijnboompitjes, ger. parmezaan en een dressing van olie, een goede aceto balsamico en zout en peper.

Eet smakelijk!
Geraspte citroen, citroensap, room, versgemalen peper en parmezaan. Eventueel een geklutst eitje om de boel te binden.
Hoe laat is het klaar? Kan ik daar even rekening mee houden, tot vanavond
quote:yette schreef op 04 juli 2011 @ 15:22:

Geraspte citroen, citroensap, room, versgemalen peper en parmezaan. Eventueel een geklutst eitje om de boel te binden.Hele ei of alleen de dooier?
Ik forum op mijn foon, dus kan niets plakken hier, maar als je even Googlet op Citoenpasta van Nigella Lawson, kom je het recept tegen.
Ik ga m maken met droge witte wijn ipv citroensap, creme fraiche, champignons, bosuitjes en een salade van rucola en tomaatjes met balsamicoazijn. Ik laat weten hoe t smaakte!
Klinkt goed!
hier ook de gevulde pasta,maar dan met spinazie en ricotta.

ik maak een salade erbij van tomaat,komkommer,bosui.wat olijfolie erover en klaar is klara.
Ik wil ook!!!

Maaaarrr ik kan vanavond aanschuiven bij mijn ouders Ook niet vervelend!
Als het echt hele lekker gevulde pasta op zichzelf is hoeft er niet veel saus bij. Doen ze in Italie ook niet.

Gewoon beetje truffelolie, of andere lekkere olie, met misschien miniem scheutje room. Maar ik zou niet iets met teveel room nemen, dat maakt het meteen zo zwaar en overtreft misschien de smaak van de pasta.
ik heb er idd gewoon wat olijfolie en verse parmazaanse kaas over gedaan.smaakte heeeeerlijk.de kwaliteit doet niet onder dan die van de AH.

heb nog een portie voor de vriezer en ga vd week gelijk nog wat inslaan.
Nou het was heerlijk! Maar mn roomsausje was iets te "lobbig" Volgende x minder lang laten inbinden want de smaak was supergoed! Goede pasta ook, ga morgen gelijk nog meer halen. Geloof dat ze ook met tomaten/mozzerella vulling hadden en een soort met gegrilde groenten. Hmm!
Ik heb zaterdag een pastamachine voor mijn verjaardag gehad. Het lijkt mij een lekkere vulling, denk dat ik het ook wil maken. En dan maak ik er een bolognesesaus bij. Ik vind bij pasta een tomatensaus het lekkerste, en anders een soort kaassaus.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven