Verse pasta, wat erbij?
maandag 4 juli 2011 om 14:38
Dat klinkt al lekker! Om de smaak van de pasta goed te laten uitkomen, zou ik de saus simpel houden: wat paddestoelen bakken, met een (bos)uitje en wat room. Licht kruiden met zout, peper en tijm. Salade erbij om de maaltijd compleet te maken. Eet smakelijk!
(En waar heb je de gevulde pasta vandaan? Mijn simpele super verkoopt dat soort dingen niet).
(En waar heb je de gevulde pasta vandaan? Mijn simpele super verkoopt dat soort dingen niet).
anoniem_122180 wijzigde dit bericht op 04-07-2011 14:38
Reden: typo
Reden: typo
% gewijzigd
maandag 4 juli 2011 om 14:46
Room, tuinkruiden wat knoflook en verse parmezaan erover.
Of, wat kleine smaakvolle tomaatjes licht bakken in olijfolie, over de pasta scheppen (met de olijfolie) en wat verse baslilicum en wat peper eroverheen. Kan nog wat parmezaan overheen voor de pit, of als je van zachter houdt mozarella. Je pasta heeft zachte volle warme smaken, daar tegenover is wat pittigs (van de parmezaan) en het licht zurige van de tomaat erg lekker.
Of, wat kleine smaakvolle tomaatjes licht bakken in olijfolie, over de pasta scheppen (met de olijfolie) en wat verse baslilicum en wat peper eroverheen. Kan nog wat parmezaan overheen voor de pit, of als je van zachter houdt mozarella. Je pasta heeft zachte volle warme smaken, daar tegenover is wat pittigs (van de parmezaan) en het licht zurige van de tomaat erg lekker.
maandag 4 juli 2011 om 14:47
quote:bibaatje schreef op 04 juli 2011 @ 14:44:
Mmmmm die pasta alleen klinkt al lekker!
Mijn tip:
funghi porcini (van die gedroogde weet je wel) met wat salie en knoflook, parmezaan, beetje olijfolie.
Als je graag vlees wilt kun je nog spekjes oid erdoorheendoen.
Pancetta om het in de Italiaanse sferen te houden.
Vind dit ook een goeie toevoeging bibaa!
Mmmmm die pasta alleen klinkt al lekker!
Mijn tip:
funghi porcini (van die gedroogde weet je wel) met wat salie en knoflook, parmezaan, beetje olijfolie.
Als je graag vlees wilt kun je nog spekjes oid erdoorheendoen.
Pancetta om het in de Italiaanse sferen te houden.
Vind dit ook een goeie toevoeging bibaa!
maandag 4 juli 2011 om 15:18
maandag 4 juli 2011 om 17:43
Als het echt hele lekker gevulde pasta op zichzelf is hoeft er niet veel saus bij. Doen ze in Italie ook niet.
Gewoon beetje truffelolie, of andere lekkere olie, met misschien miniem scheutje room. Maar ik zou niet iets met teveel room nemen, dat maakt het meteen zo zwaar en overtreft misschien de smaak van de pasta.
Gewoon beetje truffelolie, of andere lekkere olie, met misschien miniem scheutje room. Maar ik zou niet iets met teveel room nemen, dat maakt het meteen zo zwaar en overtreft misschien de smaak van de pasta.
dinsdag 5 juli 2011 om 00:09
dinsdag 5 juli 2011 om 09:21
Ik heb zaterdag een pastamachine voor mijn verjaardag gehad. Het lijkt mij een lekkere vulling, denk dat ik het ook wil maken. En dan maak ik er een bolognesesaus bij. Ik vind bij pasta een tomatensaus het lekkerste, en anders een soort kaassaus.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven