Vis eten voor beginners

28-06-2013 20:21 105 berichten
Hoi viskenners

Van huis uit heb ik het eten van vis niet meegekregen. Ik kan me alleen herinneren dat mijn moeder een keer zo'n kant-en-klaar bakje vis voor in de oven had en dat ik dat echt niet lekker vond.

De laatste tijd krijg ik steeds meer interesse in vis en ik zou dus wel eens een lekker stukje vis klaar willen maken. Maar waar begin je mee? Gerookte zalm vind ik erg lekker. Laatst ook een stuk gebakken gemarineerde zalm gehad en dat vond ik ook waanzinnig lekker! Ook kan ik genieten van een bakje kibbeling met saus.

Maar dat is niet 'zelf een lekker stukje vis klaarmaken'.

Voor welke vis kan ik het beste kiezen als het gaat om een beginnende vis eter? Het lijkt mij iets wat je moet leren eten?

Wat ik niet lust is haring, voor de rest heb ik nog nooit iets geproefd. Blikjes met tonijn die zwaar geuren trekken mij ook niet en door het uiterlijk kan ik me nog niet zetten tot makreel en paling.

Wie heeft tips over wat voor soort vis ik het beste zou kiezen en hoe kan ik deze het beste klaarmaken?
Ik ga morgen vis klaarmaken! Ik heb besloten dat ik van te voren nog geen vissoort uit ga kiezen maar dat ik mijn keuze laat bepalen door de visboer.
Ik heb vis gehad!

En ik vond het heul erg lekker!

Ik ben gegaan voor kabeljouwfilet met viskruiden. Ik had alleen een beetje teveel gebruikt waardoor het erg zout was maar voor de rest erg lekker en voor herhaling vatbaar!
Fijn dat je het lekker vond. Verse kabeljauw is ook heerlijk. Ik gebruik de zoutloze kruiden, als ik kruiden uit een potje gebruik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 28 juni 2013 @ 20:28:

Je kunt dan het beste beginnen met witvis, dat heeft een zachte smaak. Denk aan kabeljauw of schelvis. Lekker met wat citroen of een botersausje. Mee eens! Ook mee begonnen 2jr geleden. Lust nu bijna alle vis
Dahlia, welk merk of potje kruiden gebruik jij als ik vragen mag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven