Voedingswaarden salade

12-07-2010 19:19 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Heel veel calorien, die croutons zuigen al de dressing op en dat is olie, eet maar gewoon een boterham met pindakaas.
quote:toetyfroety schreef op 12 juli 2010 @ 19:29:

Heel veel calorien, die croutons zuigen al de dressing op en dat is olie, eet maar gewoon een boterham met pindakaas.Ja, want pinda's, daar zit helemaal niets in
Dat zijn ze toch eigenlijk min of meer verplicht om erop te zetten?
Volgens mij staat het er wel op. Staat het niet op de onderkant?.
Toetyfroety, je klets uit je nek! Zo te horen heb je nog nooit zo'n salade van dichtbij bekeken.

Staat er niet iets op de website van de AH?
Ik heb een caesar salade van de Lidl (maaltijdsalade) en daar zit het volgende in;

Nettogewicht 450 gr

Bevat per 450 gr

-715 kcal

-3,2 gr suikers

-49,3 gr vetten

-7,5 gr verz vetzuren

-4,8 gr zout
Dit zijn salades zonder pasta/aardappels leeuw. Gewoon sla met croutons en dressing. Soms nog wat kaas of iets anders.

Daar zit dus veel minder calorieën in....
quote:leeuw68 schreef op 12 juli 2010 @ 19:53:

Ik heb een caesar salade van de Lidl (maaltijdsalade) en daar zit het volgende in;

Nettogewicht 450 gr

Bevat per 450 gr

-715 kcal

-3,2 gr suikers

-49,3 gr vetten

-7,5 gr verz vetzuren

-4,8 gr zoutWow dat vind ik veel!
quote:lichtpuntjes schreef op 12 juli 2010 @ 20:09:

[...]

Wow dat vind ik veel!Nou ja het het is een maaltijdsalade dus als je m inderdaad als volledige hoofdmaaltijd gebruikt dan kan het. Ik maak zo'n salade wel altijd zelf m.n. de dressing is vaak erg vet en zoet als je m kant en klaar koopt (en ik vind het smaakje vaak chemisch)
...
Volgens mij is het niet heel slecht, Marbles.

Zeker als je bijvoorbeeld niet het hele zakje saus overheen doet.
715?! In een beetje salade?!

Dat kan ik me bijna niet voorstellen, in wat sla/komkommer/tomaten zitten amper kcal.

Die hoge energiewaarde moet dan van de dressing, kaas en evt. noten ofzo komen.
Ik wil niet zo'n welles nietus iets beginnen, maar ik ben er vrij zeker van dat op de ah salades altijd de calorieen staan. Volgens mij onderop het etiket (dat zit om de opening heen gewikkeld). Meestal zijn ze rond de 600 calorieen. Komt door de kaas/pasta/vette vlees stukjes en saus die erin zitten. Ook een salade kan veel calorieen hebben als je er maar wat inpropt!
Dat zijn andere salades Yavanna. Je hebt maaltijd salades en salade compleet ofzo. Dan heb je sla, met croutons en dressing. Dus zonder pasta en kip of geitenkaas of zalm ofzo. Dat zijn namelijk maaltijd salades.

Het gaat om zo'n salade.

En dus niet om een maaltijdsalade zoals deze.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Ja, daar lijkt het wel op Dana!
quote:sartan schreef op 12 juli 2010 @ 20:24:

[...]

Nou ja het het is een maaltijdsalade dus als je m inderdaad als volledige hoofdmaaltijd gebruikt dan kan het. Ik maak zo'n salade wel altijd zelf m.n. de dressing is vaak erg vet en zoet als je m kant en klaar koopt (en ik vind het smaakje vaak chemisch)Ja klopt, maar dan eet ik me toch liever iets wat veel meer vult. Ik kan me bijna niet voorstellen dat er zoveel in een salade zit. Verborgen calorieen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven