vraagje pompoensoep

25-02-2012 14:15 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil vanavond pompoensoep maken. Mijn recept gaat uit van verse pompoen, maar ik heb stukjes diepvriespompoen gehaald. Nu twijfel ik hoe veel van die stukjes ik in mijn soep moet gooien. Weet iemand hoe veel vruchtvlees je ongeveer overhoudt van een pompoen van een kilo, dus zonder schil en pitten?
Ik eb altijd soep gemaakt van verse pompoen,een pompoen van een kilo zonder schil en pitjes,houd je denk ik 6 à 7 ons over.....

Is pompoen uit de vriezer niet veel wateriger?

Liefs B
Ik maak het altijd op gevoel, water toevoegen, als hij te dik is kan altijd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou alles in de pan doen en dan aanvullen met water tot je denkt dat je genoeg hebt of dik genoeg vind.
Pompoen doe ik gewoon met schil hoor!
Ok, we maken er wel wat van. Dank je wel allemaal voor jullie reacties.
quote:blondiej schreef op 25 februari 2012 @ 14:19:

Is pompoen uit de vriezer niet veel wateriger?

Liefs B't is voor soep.
Ik maak het ook altijd op gevoel. Extra boullion of water toevoegen als het te dik is.
Ik gooi altijd een heel pak diepvriespompoen in de pan en dan water erbij tot het iig goed onderstaat.
Is de diepvries versie al in blokjes? Dan haal ik voortaan die. Snij me nl een rot beroerte altijd.
quote:missy_acy schreef op 25 februari 2012 @ 15:54:

Is de diepvries versie al in blokjes? Dan haal ik voortaan die. Snij me nl een rot beroerte altijd.Dat hoeft helemaal niet! Doormidden hakken, pitten eruit, afspoelen en in twee helften aan de kook brengen. Perfect!
Lionlily, dat is ook een goeie!
quote:missy_acy schreef op 25 februari 2012 @ 15:54:

Is de diepvries versie al in blokjes? Dan haal ik voortaan die. Snij me nl een rot beroerte altijd.Ik ben na eer keer snijden overgestapt op de diepvriesversie. Idd al in blokjes. Opzetten met bouillon en lekker veel kruiden. Super makkelijk.
wat er lekker door is, is een bakje roomkaas. Jummie
Ik heb ook wel eens met diepvries pompoensoep gewerkt en je houd ongeveer 7 ons over is mijn ervaring.

Leuk dat je pompoensoep maakt. Ik heb vandaag net een recept hiervoor op mijn blog geplaatst (www.things-and-more.blogspot.com). Voor als je nog inspiratie nodig hebt!

succes!
waar kopen jullie die diepvriesvariant?klinkt heel makkelijk namelijk! bouillon en room doe ik altijd op gevoel,maar ljjkt me niet lastig. wat heel lekker is trouwen:een lepel currypasta meebakken in het begin,wordt het iets minder flauw van zonder dat het te overheersend is!
Ik haal het bij de Appie.
De mijne heb ik ook bij AH gehaald. De soep was prima gelukt. Wil iemand nog een kopje? Ik heb nog genoeg in de vriezer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven