vraagje

19-11-2010 15:15 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar dagen geleden een pak kipschnitzels die goed zijn tot 23-11-10 in de vriezer gelegd, nu heb ik ze er gisteravond uitgehaald maar ben ik toch niet van plan ze vanavond te eten.

Kan ik ze nu nog in de koelkast bewaren tot 23-11-10?
Ik zou het niet meer doen maar ik ben een zeikerd met eten. Volgens de houdbaarheidsdatum kan het echter wel
Ja hoor, kan makkelijk. Je gaat ze toch niet rauw eten? En de datum is ook nog goed.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
ja hoor.
Tutje, alleen met eten???
Je kunt ze anders toch ook even bakken en dan opnieuw invriezen?
quote:Paque_ schreef op 19 november 2010 @ 15:28:

Tutje, alleen met eten??? * schopt Paak hard*
Gatver fussie!

Tot de 23e kan je die schnitzels gewoon nog eten hoor!
Ik zou even kijken op de onderkant, vaak staat op voorgegaarde kipproducten dat ze sowiezo niet geschikt zijn om in te vriezen omdat ze dat al geweest zijn.
Als ik vlees bij de C1000 koop, ligt dat soms nog half bevroren in de vakken. Eer ik thuis ben is het ontdooid, maar dan gooi ik het wel in de vriezer, terwijl je vlees eigenlijk ook niet nogmaals mag invriezen. Waarom zou dat met kip niet kunnen?
Ik krijg er een punthoofd van!
Volgens mij zijn die kipproducten allemaal al gegaard en daarna ingevroren, staat er ook meestal op, dit product is voorbereid en niet geschikt om in te vriezen. Ze hoeven alleen nog verwarmd te worden, die van de AH dan.

Ik vries ze eigenlijk nooit in, leg ze in de koelkast ook al wil ik ze een paar dagen later pas eten, ze zijn toch lang houdbaar.
Je kan gerust dingen die uit de vriezer komen nog een keer invriezen...

Is echt een verkoop praatje/fabeltje dat de fabrikanten in het leven hebben geroepen,zodat we nog meer weggooien.

Heb jaren gewerkt met voedingsmiddelen,en bij ons werden dingen soms wel 3 keer ingevroren,proef je niets van !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven