Vreemde eetcombi's

16-08-2008 16:59 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Misschien is hier al eens een topic over geweest, sorry dan.

Ik zag bij een andere topic een combinatie dat ik dacht, hoe kom je er op!!

Zelf ben ik stapelgek op uitgebakken dobbelsteentjes spek door de vanillevla.

Bruine bonen met spekjes en stroop.

MMMMM het water loopt in m'n mond!

Wat is jouw vreemde combi? Misschien doe ik wat ideen op!
Alle reacties Link kopieren
Gekookte rijst, beetje boter, kaneel erop, bruine suiker erbij...doorroeren en 2 hard gekookte eieren erbij,..

EET SMAKELIJK!

Iedereen kijkt me altijd heeeel gek aan als ik het eet maar het is zo lekker!
Alle reacties Link kopieren
Spaanse crackers met houmous, dat is echt zo ontzettend lekker. Anijs en kikkererwten gaan gewoon heel goed samen!
Alle reacties Link kopieren
Boterham met pindakaas en schijfjes komkommer!
Zoute haring met slagroom!
rijst met knoflooksaus en bami (zonder al die groente enzo) met beetje mayo, ketchup en geraspte kaas!
Alle reacties Link kopieren
rijstwafel met cashewnotenpasta en banaan
Alle reacties Link kopieren
Sorry maar ik word een beetje misselijk van jullie eetgewoontes X-D
Alle reacties Link kopieren
Haha Citroentekkel, ik dacht hetzelfde. Gadver.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Pannekoek met Marmite

Kaaspannekoek met bramenjam

Boterham met banaan in plakjes

(en ik word inderdaad niet goed van boven beschreven combinaties, maar krijg honger van m'n eigen suggesties... stom hè?)
Alle reacties Link kopieren
Springlover schreef op 16 augustus 2008 @ 17:03:

Gekookte rijst, beetje boter, kaneel erop, bruine suiker erbij...doorroeren en 2 hard gekookte eieren erbij,..

EET SMAKELIJK!

Iedereen kijkt me altijd heeeel gek aan als ik het eet maar het is zo lekker!




Das niet gek, das hooguit oud. Wat ze vroeger 'armeluisvoer' noemden. Of in onze streek; minus de eieren en plus gebakken vis. (visserij gemeenschap, dus vis was voor de meesten gratis) Staat bij ouders nog regelmatig op tafel, door randstedelingen wil er nog wel eens raar gekeken worden, maar tot nu toe (afkloppen) nog niemand gehad die het vervolgens niet lustte excl. ondergetekende. ;-]



Hetzelfde geldt voor de genoemde bruine bonen (of eigen capucijners in dit huishouden) met de stroop en spekjes. Pleuren we hier enkel ook nog augurkjes doorheen.



Zo waren we thuis onze tijd vooruit met de pastasalades We aten nogal graag het restantje van een pastamaaltijd een dag later koud met wat erin gegooid. Altijd voor gek verklaard geweest in de jaren 80/90 en nu is het helemaal in. X-D
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
JoJootje schreef op 16 augustus 2008 @ 17:22:

rijstwafel met cashewnotenpasta en banaan




Hmm klinkt niet verkeerd JoJootje, maarre cashewnotenpasta?

(Ben n.l. gek op cashewnoten)

Nooit gezien! Te koop bij Appie?
Alle reacties Link kopieren
Omelet met poedersuiker
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Bloemkool met ketchup

Andijvie met pindasaus

bruine bonen met piccalily
Alle reacties Link kopieren
Twee van mijn oma:



Aardappels, bruine bonen, daarop nest rauwe fijngesneden andijvie en een flinke scheut azijn erop. Prakken maar!



Jonge velderwtjes (of capucijners) met rauwe appel en knapperig gebakken ontbijtspek.



En inderdaad boterham met banaan of appel-kaneel-suiker! Helemaal niet zo heel vreemd toch? Gewoon lekker!
Alle reacties Link kopieren
Kaaspannekoek met poedersuiker of schenkstroop.



Krootjes met mayonaise.



Doperwtjes met mayonais.



beschuit overgoten door yoghurt.



Verse witte boterham met tomatenketjup.



Komkommer schijfjes dopen in mosterd en dan tomatenkethup.



Verse witte boterham besmeren met roomboter dan pure hagelslag dan weer boter en dan bestrooien met grof zeezout.



Eetsmakkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Boterham met oude kaas en aardbeienjam.
Alle reacties Link kopieren
(water)meloen met kaas, vind het gruwelijk, maar de Syriers vinden 't heerlijk.



Smeerbare yoghurt (te koop by arabieren onder de naam lebban) met olijven en verse perterselie op een broodje.



Zout in je yoghurt i.p.v. suiker.
Alle reacties Link kopieren
ontbijtkoek, op 1 plakje pasta, op andere pindakaas en die op elkaar doen...heeerlijk :-d Al eet ik dat niet vaak ivm lijnen...hhah



Kipfilet op rijstwafel of boterham en daar wat pesto over (weet niet of die heel gek is?)
Alle reacties Link kopieren
ik heb (gelukkig?) niet van die rare gewoontes, mijn ex had ook die van die spek met stroop...gruwel, of oude kaas met stroop...dubbel gruwel! Bij mij moet iets of hartig of zoet zijn maar zeker geen combi van beiden...brrrr. Ook de combi pate met bosbessen heb ik wel eens gehoord....
Alle reacties Link kopieren
ik ken wel pindakaas met pasta of hagelslag of met banaan, maar dat is dan zoet bij zoet, ik heb ook wel eens gehoord van pindakaas met sambal...schijnt in utrecht en omstreken erg gewild te zijn...
Als wij boontjes of spruitjes eten kijkt man mij raar aan en ik hem.



Ik eet namelijk boontjes met mayo en hij eet ze het liefst met pindasaus.



Spruitjes eet hij ook het liefst met een dikke laag pindasaus en ik eet ze met een flinke scheut azijn!



Die capucijners eten wij hier ook met mayo, uitgebakken spekjes, augurkjes en rauwe ui. mmmh!
Alle reacties Link kopieren
Mijn broer heeft wel vreemde eetgewoontes hij eet haring met uitjes en daarover appelstroop. En leverpastei met hagelslag. |-(
elleinspe schreef op 16 augustus 2008 @ 17:39:

[...]





Hmm klinkt niet verkeerd JoJootje, maarre cashewnotenpasta?

(Ben n.l. gek op cashewnoten)

Nooit gezien! Te koop bij Appie?
Je hebt dit bij Bij Super de Boer, maar ook vast wel bij AH. Staat gewoon bij de pindakazen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn krootjes?
Cum non tum age

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven