Wachten/geduld

26-04-2024 12:49 84 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoeveel geduld heb jij in een restaurant?
Je bent op vakantie in Europa en gaat uiteten in een plaatselijk restaurant.
Niet gereserveerd en er waren maar een paar tafeltjes bezet.
Geen personeel te bespeuren. Na een half uur wachten aan de deur komt er eindelijk iemand
je een tafel wijzen en krijg je de kaart.
Daarna is er nog gast aan een tafeltje naast ons gekomen. Haar bestelling wordt opgenomen. Ze krijgt eten en drinken. Wij nog steeds niks, zelfs nog niets besteld. Wij hadden al vaak teken gedaan maar serveerster kwam niet en was daarna weer "verdwenen"
Mijn reisgezel vond dat ik mij veel te druk maakte en was kwaad op mij. Ik zou na 10 minuten binnen aan de deur wachten al weggegaan zijn.
Hoelang wacht jij?
Alle reacties Link kopieren Quote
Goudglitter schreef:
26-04-2024 17:29
Als er na 5 minuten wachten niemand bij de deur is verschenen en bijna alle tafeltjes nog vrij zijn dan zou ik denken dat het de bedoeling is dat je zelf doorloopt om.zelf een tafeltje uit te kiezen.
Zou dan na een kwartiertje niemand naar ons toegekomen zijn terwijl ze overduidelijk niets anders te doen hebben dan zou ik weer vertrekken . Zeker aks iemand fie later is gekomen wel geholpen wordt.

Waren jullie wel in gepaste kleding naar het restaurant gekomen?
Het was iets lokaal. Reiscompagnon en ik zijn beiden altijd vrij klassiek/basic gekleed. Ik heb niet eens sneakers.
Wij waren wel de enige toeristen binnen had ik de indruk.
Alle reacties Link kopieren Quote
prutsemie schreef:
26-04-2024 18:05
Was echt raar, die babbelden onderling aten en dronken gewoon verder alsof wij daar niet stonden.
We hebben daar letterlijk gestaan, staan wachten. Gelukkig geen pijnlijke voeten. Wel dorst en honger!
Nou ja dat zal wel meevallen he. Als het zo erg was geweest dat jullie daar bijkans uitgedroogd en met hongeroedeem bij die deur stonden waren jullie vast wel even naar de mac gegaan.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
prutsemie schreef:
26-04-2024 18:05
Was echt raar, die babbelden onderling aten en dronken gewoon verder alsof wij daar niet stonden.
We hebben daar letterlijk gestaan, staan wachten. Gelukkig geen pijnlijke voeten. Wel dorst en honger!
Jullie hebben 30 minuten naast elkaar gestaan te wachten?
Wat deden jullie om de aandacht te trekken van het personeel?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
26-04-2024 18:10
Nou ja dat zal wel meevallen he. Als het zo erg was geweest dat jullie daar bijkans uitgedroogd en met hongeroedeem bij die deur stonden waren jullie vast wel even naar de mac gegaan.
Oooh, als ik dat aan mijn reisgenoot had voorgesteld om naar de Mac te gaan, dan leefde ik niet meer :sarcastic:
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ze je al vergeten bij de deur, doen ze dat ook in de keuken/aan je tafel, denk ik dan al. Ofwel: spullen pakken en gaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
prutsemie schreef:
26-04-2024 18:16
Oooh, als ik dat aan mijn reisgenoot had voorgesteld om naar de Mac te gaan, dan leefde ik niet meer :sarcastic:
Volgende keer dan maar met iemand anders op vakantie lijkt me.
Ik ben juist dol op onrecht, hoe meer onrecht hoe meer vreugd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
26-04-2024 18:16
Jullie hebben 30 minuten naast elkaar gestaan te wachten?
Wat deden jullie om de aandacht te trekken van het personeel?
Welk personeel? :A:
Een half uur geen personeel gezien. Toen we weggingen was de serveerster ook weer al 10 minuten verdwenen!
Ik ben wel in dat half uur achter de bar gaan kijken of er daar iemand verstopt zat :rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
Het hangt inderdaad erg af van de context. Als ik (of het gezelschap waar ik mee ben) geen haast heeft, dan is een trage bediening een stuk minder storend dan wanneer je bijvoorbeeld nog concerttickets hebt voor dezelfde avond.

Al mijn slechte restaurantervaringen op het gebied van bediening waren in toeristisch Frankrijk. Net alsof de klanten op populaire plekken toch wel komen en ze gewoon stoppen met nog hun best doen. Dieptepunt was jaren terug, toen we met een vriendengroepje al ergens zaten waar ze kennelijk een reservering vergeten waren, vervolgens een bordje ‘gereserveerd’ op onze tafel plaatsten en ons gingen wegkijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
prutsemie schreef:
26-04-2024 18:16
Oooh, als ik dat aan mijn reisgenoot had voorgesteld om naar de Mac te gaan, dan leefde ik niet meer :sarcastic:
Hangry?
Alle reacties Link kopieren Quote
Is je reisgenoot verder wel een gezellig mens?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat was er trouwens zo speciaal aan het restaurant dat je reisgenoot enkel en alleen daar wou eten?

En daar desnoods een halve dag voor wou wachten?

(Als ik al een half uur moet wachten op een tafel en vervolgens ook nog eens een half uur op een kaart of op het bestellen van een aperitief kan ik wel uittekenen hoe lang het duurt voor ik voorgerecht en hoofdgerecht heb. Tegen dat ik uitgegeten ben zijn we 3 uur verder én dan moet de rekening nog komen.)
wissewis wijzigde dit bericht op 26-04-2024 18:28
50.99% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
prutsemie schreef:
26-04-2024 18:19
Welk personeel? :A:
Een half uur geen personeel gezien. Toen we weggingen was de serveerster ook weer al 10 minuten verdwenen!
Ik ben wel in dat half uur achter de bar gaan kijken of er daar iemand verstopt zat :rofl:
En niemand werd in dat half uur bediend aan de tafels?
Ik kan me hier zo slecht een voorstelling van maken....
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
26-04-2024 18:27
En niemand werd in dat half uur bediend aan de tafels?
Ik kan me hier zo slecht een voorstelling van maken....
Misschien waren ze gewoon een woonkamer binnengelopen. Schijnt in toeristische dorpjes rondom Amsterdam wel eens voor te komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
26-04-2024 18:27
En niemand werd in dat half uur bediend aan de tafels?
Ik kan me hier zo slecht een voorstelling van maken....
Bwah ... Ook wel eens meegemaakt in een klein Frans restootje.
De kok was tegelijk ook klantenronselaar op straat, ober én afwasser.

Hij trok ons nog net niet bij ons haar naar binnen.

Alleen had hij toen ineens - na wat geronsel voor zijn deur - 4 tafels waar hij voor moest koken, bedienen en afwassen en dat was duidelijk too much at the same time :-).

Een tafel was dus verre van een probleem. Bestellen liep nog redelijk vlot (als je erbij nam dat hij de helft van zijn menu-kaart niet in huis had), maar alles daarna ging in slow-tempo.

Het enige voordeel was zijn half-open keuken. Je zag hem dus bezig. Maar aan bediening kwam hij nauwelijks toe.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
26-04-2024 18:27
En niemand werd in dat half uur bediend aan de tafels?
Ik kan me hier zo slecht een voorstelling van maken....
Het was 19.00, die toko was waarschijnlijk nog niet eens open. Was vast het personeel dat ze te eten en daarom geen bediening zichtbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Upon entering an Austrian, German or Swiss dining establishment do not wait to be seated. It could be a long wait. Diners are expected to find their own table. Sometimes a foodserver may deign to suggest a table, but they’re usually too busy ignoring the people who are already seated.
😂


https://www.german-way.com/travel-and-t ... n-germany/
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
26-04-2024 18:47
Het was 19.00, die toko was waarschijnlijk nog niet eens open. Was vast het personeel dat ze te eten en daarom geen bediening zichtbaar.
Een restaurant wat om 19.00 nog niet open is? Dat ken ik eigenlijk niet
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
26-04-2024 20:21
Een restaurant wat om 19.00 nog niet open is? Dat ken ik eigenlijk niet
In heel zuidelijk Europa zo ongeveer.
Maar goed, het bleek om Nederland te gaan maar dat kon niet vermeld ofzo vanwege herkenbaarheid :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed om het culturele verschil te benaderen. Wij trapten altijd in de val dat we op vakantie in Frankrijk om 18.00 wilden gaan eten. Zeker toen we hele kleine kinderen hadden, die na een lange reisdag om 20.00 in hun bed moesten liggen. Blij dat mijn kinderen inmiddels zo groot zijn dat ze niet meer om 19.00 uur in Gremlins veranderen als ze geen eten gehad hebben.
kipzonderkop wijzigde dit bericht op 26-04-2024 21:31
33.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
26-04-2024 20:23
In heel zuidelijk Europa zo ongeveer.
Maar goed, het bleek om Nederland te gaan maar dat kon niet vermeld ofzo vanwege herkenbaarheid :facepalm:
Zuid Europa wel, maar dit ging inderdaad over Nederland las ik en daar is 19.00 geen gekke tijd toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
In Frankrijk en Spanje gaan ze vaak pas om 19:00 open.

Kennen wij hier niet echt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sowieso heb ik weinig geduld als ik niet zie waar ik op wacht. Helemaal niemand in het hele pand te zien bij de tandarts bijvoorbeeld, en toch een half uur moeten wachten tot je aan de beurt bent. Of iets willen afrekenen in een winkel waar nauwelijks iemand aanwezig is en dan minutenlang bij de kassa wachten tot er iemand de moeite neemt om daar even naartoe te lopen. Als ik zie dat ik moet wachten omdat men gewoon simpelweg druk bezig is; geen probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
apiejapie schreef:
26-04-2024 20:50
Zuid Europa wel, maar dit ging inderdaad over Nederland las ik en daar is 19.00 geen gekke tijd toch?
Niet in Nederland maar oostelijker.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
26-04-2024 21:27
In Frankrijk en Spanje gaan ze vaak pas om 19:00 open.

Kennen wij hier niet echt.
Op veel plekken zelfs pas om 20.00u, of later.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
26-04-2024 18:27
En niemand werd in dat half uur bediend aan de tafels?
Ik kan me hier zo slecht een voorstelling van maken....
Inderdaad, ik had het ook nog nooit meegemaakt! Was erg bizar!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven