Wat doe jij als je mensen uitnodigt voor een etentje?

11-10-2010 09:34 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.a.v het topic over merkproducten voor je gasten, schoot me iets anders te binnen.



Wij (ik en mn vriend) hebben al meerdere malen meegemaakt dat als we bij vrienden thuis worden uitgenodigd voor een etentje ze vaak niet koken maar opeens uit eten willen. nou ja geen probleem, maar we mogen wel zelf betalen! Ik vind dat onbeschoft, wij rekenen daar helemaal niet op namelijk en ik verwacht als mensne mij uitnodigen voor eten dat ik dan niet vervolgens 50 euro in eenrestaurant uit hoef te geven. Want ze kiezen ook nooit de goedkoopste tenten uit en roepen dan altijd: zullen we lekker het 3-gangen verrassingsmenu nemen???



Ander voorbeeld: toen we laatst bij andere vrienden kwamen om te eten werden we daar al om 16:00 uitgenodigd. Maar er is de hele middag verder geen hapje of knabbeltje meer op tafel gekomen. Pas om 19:30 gingen we eten.

Ik weet niet of wij daar nou zo moeilijk in zijn ,maar ik ben van huis uit al gewend dat mn moeder altijd toastjes, hapjes, chipjes e.d. op tafel zette als er visite kwam!

Ik vond het echt een beetje gek dat we daar gewoon niks kregen terwijl ik op een gegeven moment echt honger had!



Nog een voorbeeld: was laatst bij een vriendin uitgenodigd. Kom ik daar: is er niks in huis! Maar dan ook echt niks. Ik kon een glas water krijgen of een glas melk, that's it. ze zei dat ze geen tijd meer had om boodschappen te doen na het werk.

Ik zou dat soort dingen dus nooit laten gebeuren, dan doe ik dus boodschappen in mn lunchpauze of al de dag ervoor of weet hoe ik het oplos. Sowieso heb ik eigenlijk altijd wel iets te drinken in huis.



Na al deze ervaringen ben ik t met mijn eigen gastvrijheid ook wat relaxter gaan nemen. Want wij hebben dus juist altijd van alles: hapjes bij de borrel, iets lekkers bij de koffie......en dan nog liep ik me altijd zorgen te maken of we wel genoeg hadden of de goede dingen. Maar ik geloof dat wij onze gasten nu wel al bovengemiddeld verzorgen dus ik maak me er minder druk om



wat vinden jullie normaal??
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 20 november 2010 @ 17:17:

[...]



'



Voor de goede orde; het zijn vrIEnden. Je schrijft 3 keer vrindenMoet je daar nou die ellenlange post voor plakken? Sommige mensen zeggen vrinden.
Alle reacties Link kopieren
Wat betreft het eten bij mensen, wij zijn toen we studeerden uitgenodigd door oudere mensen om bij hen te komen eten. Mijn vriend liep stage bij dat bedrijf en die man was zijn leidinggevende.



Wij gingen daarheen en toen werden we ook geacht om uiteten te gaan wat we zelf moesten betalen natuurlijk.



Hélemaal geen geld hadden we daar toen voor en weetje...het stomme is dat we zo overdonderd waren dat we dus ook maar mee zijn gegaan maar achteraf wou ik dat ik had geweigerd.
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 11 oktober 2010 @ 09:48:

[...]



Denk dat je dat niet direct zo negatief moet opvatten. Ben zelf ook heel erg gewend geraakt om juist uit eten te gaan met vrienden, dus als ik 'n nieuwe kennis op bezoek krijg denk ik dat ik hem/haar er 'n plezier mee doe om naar 'n restaurant te gaan, ipv hem/haar aan mijn dubieuze kookkunst bloot te stellen. Als je zelf niet van 't uit eten bent, kun je dat dus ook op 'n normale manier aangeven ipv gelijk van slechte bedoelingen uit te gaan.Het gaat erom als je TO goed leest dat ze dan zelf moeten betalen als ze onverwacht gaan uiteten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven