Wat doen we op de boterham....? Wil eens iets anders

20-07-2010 22:18 91 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja.. dit gaat dus heel belachelijk klinken, maar ik smeer voor manlief sinds kort de boterhammetjes. Nooit gedacht dat ik nog eens zo burgelijk zou worden, maar het is een feit.. ik ben het ! Maakt verder (naar mijn idee) niks uit .... de vraag is alleen...

Wil een beetje variatie. Alleen wat?

Hij wil steenvast witte bolletjes en daar doe ik dan... ossenworst, ham, tartaar, rosbief enz enz op. Maar hoe maak je bijvoorbeeld een broodje kaas lekker? plakjes komkommer erop ofzo? En soms hoor je ook wel eens iets van een laagje van iets ipv boter wat het dan net wat frisser maakt. Geen overbodige luxe in deze hitte periode want dan is het al helemaal lastig het lekker en fris te houden.

Hoop op veel goede ideeen. Jullie worden in iedergeval alvast bedankt.
Ik heb trouwens gewoon op mijn werk kaas, tomaten enzo in de koelkast gestopt. Koop dan 's ochtends verse pistoletjes bij de AH en kan een lekker broodje maken!
quote:milo schreef op 20 juli 2010 @ 23:34:

Ik zou hem voor straf gewoon een keer bruine bolletjes geven.
quote:bosje2010 schreef op 20 juli 2010 @ 22:18:

Hij wil steenvast witte bolletjes en daar doe ik dan... ossenworst, ham, tartaar, rosbief enz enz op.

Geen overbodige luxe in deze hitte periode want dan is het al helemaal lastig het lekker en fris te houden.Loopt die tartaar niet halverwege de dag zijn broodtrommeltje uit met dit weer?
quote:loomii schreef op 20 juli 2010 @ 23:48:

[...]

Loopt die tartaar niet halverwege de dag zijn broodtrommeltje uit met dit weer?Ik vroeg net ook al tips, maar ik hoor niet hoe ze ze verpakt.
quote:nazife schreef op 20 juli 2010 @ 23:41:

Ik heb trouwens gewoon op mijn werk kaas, tomaten enzo in de koelkast gestopt. Koop dan 's ochtends verse pistoletjes bij de AH en kan een lekker broodje maken!doe ik voortaan denk ik ook wel. van geplette boterhammen met kipfilet of kaas raak ik echt niet vol. dan neem ik 5 boterhammen mee maar heb ik nog steeds erge honger!
Maakt het dan wat uit of ze geplet zijn of niet? Dat snap ik niet helemaal. Het gewicht blijft toch hetzelfde?

Overigens koop ik om die reden brood bij de natuurwinkel, dat blijft steviger omdat er minder lucht in zit.
Voor de nostalgie: een warm, gebakken eitje op/tussen het bolletje doen. Beetje zout er op, dan snel in een boterhamzakje doen en deze goed dichtknopen. Een halve dag onder in je tas laten zitten zodat ie lekker wordt geplet en als je hem dan op eet waan je je weer op schoolreis!

of doe er wat zand tussen, dan is het net alsof je op het strand zit!
Mijn hemel, wat een culinaire verwennerijen voor op een simpel werk-bammetje. Die Bambo van mij mist een hoop, lees ik al. (gelukkig maar want daardoor nog steeds een sekspick sixpack)
Is dat dan zo burgerlijk als je een beetje lief bent voor elkaar en zijn brood klaarmaakt voor het werk? Probeer eens een koude gehaktbal in plakjes, en zo af en toe een gekookt eitje erbij is misschien ook lekker?
Was daar niet ooit een topic over? Iets met lief zijn voor elkaar en brood smeren?
quote:loomii schreef op 21 juli 2010 @ 00:02:

Voor de nostalgie: een warm, gebakken eitje op/tussen het bolletje doen. Beetje zout er op, dan snel in een boterhamzakje doen en deze goed dichtknopen. Een halve dag onder in je tas laten zitten zodat ie lekker wordt geplet en als je hem dan op eet waan je je weer op schoolreis!

En inderdaad, gewoon hartstikke lief als je iets voor elkaar doet en in dit geval boterhammetjes klaar maken.

Ook lekker: Shoarma-broodjes beleggen met oude kaas en zongedroogde tomaat en wat knoflookpoeder (leuk ook voor z'n collegae) en dan in tosti-apparaat.
Milobiyu, dat lijkt mij eerder onwijs voor schut bij je collega's.

Ik zie man van TO al zitten op de bouwkeet...zn broodtrommeltje pakken..en briefje vinden: Honneponnetje,je zag er gisteren uit om op te vreten in dat roze kanten tuigje. Ik kan niet wachten tot vanavond. Je allerliefste poppedoppetje
quote:friezinnetje schreef op 20 juli 2010 @ 22:35:

[...]

TO schrijft steenvaste bolletjes ipv steevast
Ik smeer met liefde broodjes voor m'n man.

Meestal broodjes 'gezond' (mayo of smeerkaas, kaas, kipfilet of Turkse worst, komkommer, tomaat, ei en sla)

Of broodjes kipgrillworst met een gekookt eitje.

Soms maak ik wraps, met pikante stukjes kipfilet, cheddarkaas en tomaat.

Of een pistolet met stukjes lamsvlees en ui/paprika/champignons.

Of hete kipkerrie op een pistoletje en dan in een apart bakje zoetzure komkommer.

Ik doe alles gewoon in aluminiumfolie.
is pesto met kaas al genoemd?
Hmm...ik smeer ook het brood van mijn man (is handig met de planning 's ochtends met hond en kind), maar hij krijgt altijd hetzelfde: 2 bruine boterhammen met pate en 2 met boterhamworst, een appel en een peer. Misschien ga ik hem ook wel eens verrassen met wat ander beleg.
pindakaas met komkommer!!

roomboter met speculaas (speculaas pas rop doen net voor dat je gaat eten).

blaadje sla (liefst rucola) + kaas + zongedroogd tomaatje

rucola + roomkaas + plakje gerookte zalm
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
quote:loomii schreef op 21 juli 2010 @ 00:02:

Ik herken het!

En dan melk in een beker meenemen zodat het tussen de middag lekker lauw is en er zo'n schuimlaag op zit.
Ewwww!
Ja, dat was ook ieuww inderdaad. Maar in het kader van 'je waant je op schoolreisje' past die lauwe beker melk er precies bij
wij eten pedagogisch mee met de kinderen.als ik het zou mee nemen eet ik er twee maar nu we mee eten eet ik zo acht boterhammen weg.lekker vers brood dat scheelt
Mijn succesbroodjes:

- Gooi feta, zongedroogde tomaten, een teentje look, olijven en olijfolie in de blender. Héérlijk om te smeren.

- Snijd een appel in schijfjes en doe die een minuutje in de microgolf. Beleg je broodje met rucola, geitenkaas, de appel, honing en gehakte walnoten. Goddelijke lunch.Hetzelfde kan ook met camembert en peer.
quote:Kuzu schreef op 21 juli 2010 @ 10:42:

Ik smeer met liefde broodjes voor m'n man.

Meestal broodjes 'gezond' (mayo of smeerkaas, kaas, kipfilet of Turkse worst, komkommer, tomaat, ei en sla)

Of broodjes kipgrillworst met een gekookt eitje.

Soms maak ik wraps, met pikante stukjes kipfilet, cheddarkaas en tomaat.

Of een pistolet met stukjes lamsvlees en ui/paprika/champignons.

Of hete kipkerrie op een pistoletje en dan in een apart bakje zoetzure komkommer.

Home made?

Ik doe alles gewoon in aluminiumfolie.
over appel gesproken: apepelstroop met kaas is ook lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven