Wat eet je op dit moment deel 18

23-12-2019 07:35 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het nieuwe "wat eet je op dit moment" topic.
Het 18e deel alweer wat we weer gezellig gaan volkletsen :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Liz,ik hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt zaterdag met zoon.

Chris,fijn dat jullie lekker met de cabrio konden!

Thee,hoe gaat het met je schouder nu,langzaam een beetje verbetering?

Vandaag weer wat boodschappen gedaan en stukje gewandeld.
Kinderen aten spaghetti met kip en een salade,vriend en ik gebakken ui,tomaat,ei op geroosterd brood.

Nu een citroenwater.
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk Chris, met het dak open! Zal morgen even uitgebreid op jullie reageren, moet nu nog even wat werk afronden en dan slapen 😴
Alle reacties Link kopieren
Lekker dat je nog even hebt kunnen wandelen Coetje en Cookie hoop dat je werk nog even voorspoedig verloopt op dit tijdstip.
Uurtje geleden nog een maisbth met vlokken op en net een kom vanillevla met kersen op sap. Nu zo bedtijd.
Alle reacties Link kopieren
Een glas water en ondertussen aan het voeden.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen,

Ga nu ontbijten: boterham met Nutella en een beschuitje met kaas. En een perensapje.

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor Thee, ik was al bijna klaar aan het begin van de avond maar ik ging koken en televisie kijken en toen dacht ik: shit, het was nog niet klaar :-D En het was maar een halfuurtje werk.

Goed geslapen Viva?

Ben benieuwd hoe het met HB en Zenzeo is.

Hoop voor Liz op een goede overdracht zaterdag. Wat heb jij meestal voor merk chocolade?

Vandaag waarschijnlijk weer boodschappen doen. Gisteravond hadden we pasta met zalm, spinazie en tomaatjes. Danio Vanille toe.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik hoop dat alles goed gaat met Hb en Zenzeo.

Ik ben alweer aan het werk vanaf 7u.
Straks ga ik even mijn kleding uitzoeken,wat ik niet meer draag komen ze vanmiddag halen voor een minimagroep uit de buurt.

Ontbijt was koffie en een cracker kaas.

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen. cookie dat klinkt lekker zeg jouw pasta met zalm, spinazie en tomaatjes! in de winkel koop ik lindt chocola, die ballen zijn goddelijk en heb ik altijd wel in huis. maar moet zeggen dat ik laatst mychoco via internet heb gekocht, dat is eerlijke chocola en die repen zijn zo lekker dik! vriend is helemaal geen chocola liefhebber maar sinds ik die wekelijks van een patient van mij kreeg en hij een stukje heeft geproefd vraagt hij regelmatig of ik nog zo'n reep over heb :lol: inmiddels waren die wat ik gekregen had op dus ik heb zelf maar wat besteld om hem te plezieren (en mezelf en zoon natuurlijk ook een beetje ;-) )
coetje zoals altijd al weer bijtijds hard aan het werk, werkze maar niet vergeten ook van het mooie weer te genieten he. dat laatste geldt voor allemaal trouwens. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Oh die ballen van Lindt, heerlijk, ik neem ze gewoon mee vandaag van AH, hihi :-D
De merken die ik vaak heb zijn Tony's Chocolonely, Milka en Ritter Sport. Was trouwens helemaal vergeten te vertellen dat ik afgelopen zondag ook nog een chocolade hart had gekregen van man :heart:

Net vijf kilometer gelopen, ik vond het nog ietwat frisjes maar de zon scheen wel lekker door de bomen heen :) Nu een Nespresso.

Werk ze Coetje!
Alle reacties Link kopieren
Goodmorning!

Ik vind die ballen zo groot in je mond. Wel goede chocola.

Net was de thuiszorg hier. Daar heb ik dus helemaal niks aan; ze vullen een bakje met (meestal) warm water en zetten dat voor m'n bed. Ik was me er mee en dan gooien ze het bakje weer leeg in de gootsteen en vertrekken weer.
Intussen is het hier steeds meer een troep, en m'n bed is gewoon vies. Er was wat gevallen en dat wordt niet even opgepakt enz. enz.
Om heel depri van te worden!
Ik probeer vandaag zelf weer wat te doen.
Eerst vuil verzamelen. Willen ze ook niet ff voor me in de kliko gooien.
Dan opruimen en afwassen.
Net koffie gemaakt. Heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
ik snap je frustratie zenzeo maar de dingen die jij noemt behoren tot de huishoudelijke hulp, dat moet je in nl apart aanvragen bij de wmo. ik begreep dat dat in nl wel nog gewoon doorgaat in tegenstelling tot hier in dld. mocht ik dat fout hebben dan behoren (hier in dld tenminste) alleen het bed verschonen, een borstel door de plee en de vuilnis wegbrengen nu tijdelijk tot de taken van de verzorgende. lullig maar helaas waar.. de rest zal dan moeten wachten tot de huishoudelijke hulp weer komt. ik wil dan ook niet weten wat ik straks ga aantreffen als ik ooit nog weer aan het werk mag :-?
wat ik wel gek vind is dat ze je niet helpen met wassen, of heb je zelf aangegeven dat je dat niet wilt? en hoe zit het met douchen?
Alle reacties Link kopieren
oh en die ballen moet je ook niet in 1 keer in je mond stoppen, dat moet in 2 happen en dan laten smelten in je mond ;-)
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.jij zit niet in n fijne situatie zenzeo..toch denk ik dat je H.H. hulp aan moet vragen.
En ik zou toch verwachten dat ze je twee x per week douchen .of is dat al te veel gevraagd momenteel.weet dat de zorg niet meer alles doet en kan. en mag.
Kan ook zo zijn dat je het toevallig niet zo best getroffen hebt .

Chocobollen van Lindt zijn inderdaad goddelijk.
Heb nog n hele doos bonbons staan.is van mijn man .heeft ie gekregen toen ie jarig was.maar hij kan overal zo lang mee .
Heb zelf n lekker blok in huis, weet zo de naam niet .en die jij opnoemt. mychoco ken ik niet Liz,

Ontbijt wS koffie. kaiserbrotchen Even opgepiept met vlees worst .en brie.
Plak suikerbrood.
Fijne dag. :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Je hebt gelijk, hoor, Liz. Maar zo heb ik dus niks aan die thuiszorg.

Douchen doen ze ook al niet, nee.
Alle reacties Link kopieren
hoe douchen doen ze niet?? wat is dat voor kolder. wie moet dat dan doen, daar heb je toch juist thuiszorg voor! hier in dld helpt de verzorgende wel met douchen, en haren föhnen enzo. hoevaak dat hangt van jouw zorgvraag af, maar iig 2 keer per week. daar begint het mee. maar wij hebben ook genoeg patienten die elke dag gedouched worden. nou ja, ik ben ook niet voor niks hier gebleven na mijn scheiding natuurlijk, ik wil wel dat zoon straks goed verzorgd word en voor nu is het fijn dat ik zelf maandelijks een leuk bedrag krijg om te compenseren dat ik niet fulltime kan werken.
Alle reacties Link kopieren
Gebakken ei op brood en een beker karnemelk.

Kom later nog even terug om bij te lezen.
Alle reacties Link kopieren
chris jouw man was toch al weer een tijdje terug jarig of niet? dat hij zo lang met die bonbons kan doen. (en dat jij ze nog niet hebt opgegeten ondertussen, haha. als vriend een doos bonbons had en ze zelf niet zou eten had ik allang gezegd dan eet ik ze wel voor je op ;-)
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk Zenzeo!Maar daar heb jij niks aan want jij moet het er maar mee doen.
Komt het door corona dat dit nu zo geregeld is? Kan zoon je helpen met douchen? Ik hielp mijn schoonvader,dan hield hij zijn onderboek aan en waste zelf zijn zaakje terwijl ik mij dan omdraaide.
Vind het echt enorm rot voor je!

Ik vind witte callebaut zo lekker! Is Belgisch volgens mij.

Ik heb tot 11u gewerkt,daarna even mijn kledingkast uitgezocht,ik zit nu te wachten op de vrouw die het komt ophalen.Fijn dat de kleding een 2e ronde krijgt en naar mensen gaat die het goed kunnen gebruiken.

Zometeen ga ik een uitsmijter eten en dan met boek de zon in.
Alle reacties Link kopieren
Hè, douchen niet? Nou ja zeg. Komt je zoon binnenkort nog langs? Oh sorry, ik zie dat Coetje dat al geschreven heeft. Ik hielp mijn schoonmoeder ook met douchen na haar val en revalidatie, toen ze weer thuis bij schoonvader kwam te wonen. Schoonvader was namelijk bang dat hij zijn evenwicht zou verliezen tijdens het wassen en schoonmoeder wilde niet dat mijn man het deed.

Dat je man zo lang doet met die chocolade, Chris! Of hebben jullie te veel andere lekkere dingen in huis :-D

Witte callebaut, ook heerlijk.

Vanmorgen lekker gewerkt en ik zag net dat ik weer een verzoek voor een vertaling heb, dus die mail ga ik even lezen :) Net een tosti ham/kaas op.
Alle reacties Link kopieren
Fijn cookie dat jij aan het werk blijft .

Ik vind het erg vervelend voor je zenzeo.is er ook geen schoondochter in beeld .die iets kan of wil doen.?
Ja ik weet wel dat jij snel denkt dat je lastig bent.maar het is wel n moeten nu.
En zussen heb je ook niet?
Als de hulp Of je zoon . jou in de badkamer helpt.en jij dan je zelf kunt douchen.en zij weer helpen met aankleden?
Ja ik opper maar wat.ken de situatie bij jou niet . Kun je nog alleen lopen met n rollator ?
Voel echt met je mee❤️

Ben vanmorgen druk geweest met de zomer kleding van mij man .alle polo shirtjes te voorschijn gehaald en strijkijzer er over heen gehaald .
Ben nog niet klaar .maar even gestopt.man man wat heeft die man veel polo’s .
Niet te filmen . Allemaal merk P&S..en zelf de oudste mogen nog niet in de zak .
Heb nu n zak klaar gezet.die mag hij zelf uit zoeken .anders zet ik m beneden neer.

En zo.n doos chocolade die moet ik m voor de neus zetten .en dan neemt ie zo af en toe eentje.
Nee die doos is van hem.en ik neem er als hij open is wel een of twee uit. Maar ik heb genoeg voor mij zelf aan chocola .
Bij mij leeft dat niet zo lang . Hij kon wel n kind van mijn moeder zijn . Die was ook zo .matig met alles .
De soep staat op.dus neem ik zo.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 08-04-2020 19:23
0.32% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Zenzeo wat een toestand. Toen ik net met de schouder zat vond de thuiszorg het ook geen probleem mijn bed even op te schudden en zo en een appeltje te schillen. Denk ook dat je hh hulp moet aanvragen, lijkt me toch dat je daar wel voor in aanmerking komt, kun je je eigen energie aan leukere dingen besteden. Knuffel voor jou :hug:

En cookie, is het wat die nieuwe vertaalklus?

coetje, genoten met boek in de zon?

Ik lees jullie chocoladeverhalen en bedenk me dat ik net de chocolade vergeten ben met boodschappen doen. Had witte bonbon bloc willen halen.
Ik heb gisteravond laat nog een 2e kom vanillevla met kersen op sap op. En vannacht nog een banaan. Vandaag tot nu toe 'gewoon' maisbth met vlokken en een vanille/choco cakeje/muffin, heb een zak vol gekregen en ze zijn heerlijk.
Vanavond eet ik tartaar (al heeft het sticker Duitse biefstuk) met rosti met ui en spekjes erdoor en doperwten. Toetje weet ik nog niet maar heb wel nieuwe chocostick ijsjes gehaald.
Ik ga even de zon in, tot later!
Alle reacties Link kopieren
ZZ, wat belachelijk hoe zij met jou om gaan. Misschien wat hh hulp betreft oké, maar ze helpen jou niet eens met de persoonlijke verzorging. Dan kunnen ze ondertussen best even iets anders aanpakken. :hug:

Cookie, na het voeden wel weer lekker geslapen. Dochter is de laatste paar nachten wat onrustiger en komt in de nacht vaker. Nu ik thuis ben doe ik de nachtvoeding weer (kolfde ook wel af, zodat man eruit kon voor haar).

Chris, zou man ze ook echt missen als jij ze weggooid? Ik doe dat hier ook regelmatig en maar zelden dat hij ze echt mist.

Coetje, lig je al lekker in de zon met een boek en zijn de kleren opgehaald?

Liz, WMO kan je hier idd wel krijgen, maar uit werkervaring, weet ik dat het lang duurt voordat het geregeld is. Dus op dit moment heeft ZZ er denk ik weinig aan. Maar misschien wel een goede tip om aan te vragen. Oh moesten die chocolade bollen in twee happen ;-)

Thee, misschien lukt het je morgen nog om een lekkere chocolade te halen. Fijn dat jij die hulp wel kreeg toen met je schouder. Had jij daarnaast ook WMO? Lekker van de zon genoten?

Vanmorgen even alleen naar mijn ouders geweest en in de tuin op gepaste afstand even staan praten. Zij beginnen het wel lastig te vinden geen bezoek. Normaal gesproken zien wij elkaar minimaal wel drie keer in de week.

De kinderen spelen de hele dag al lekker in de tuin. Maar beginnen nu wat moe te worden. Dus ik zet ze zo met wat drinken en wat rauwkost voor de tv.

Vanavond eten we een maaltijd salade, met stokbrood en kruidenboter.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al weer n zak vol Viva. die zet ik beneden neer.staat ie niemand in de weg.
Nee hij weet niet wat ie heeft.dus hij mist ze ook niet .zo heel af en toe gaat hem n lichtje branden .en zegt ie b.v ik heb toch ook nog n rooie polo dat en dat merk.ja hoor zeg ik dan ik zal hem voor je opzoeken..

Gegeten hebben we .erwtensoeo uit de vriezer en n restje spaghetti
Lekker slapen voor straks 😴😴😴😴
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ja de spullen zijn opgehaald en ik heb nog lekker in de zon gelegen.
Wij aten thaise rode curry met rijst en een pittige salade.

Nu een citroenwater.

Thee,wat heb je lekker gegeten allemaal. Heb je nog kerriesaus gemaakt?

Viva,ik hoor het van meer mensen,het mag nu wel weer afgelopen zijn maar zo werkt het helaas niet.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vind het ook helemaal niks meer die Corona toestanden.maar denk topchef dat we er nog lang niet van af zijn
In geen geval dit jaar geen festivals meer denk ik..
Ouders willen kinderen en kleinkinderen zien.zo sneu.
En je kunt wel steeds denken .na ja het is niet anders.maar denk dat er toch n hoop mensen verdrietig zijn .zo sneu.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven