Wat eet je op dit moment deel 18

23-12-2019 07:35 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het nieuwe "wat eet je op dit moment" topic.
Het 18e deel alweer wat we weer gezellig gaan volkletsen :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
ik hoop alleen maar dat ze niet moeilijk gaan doen dat zoon geen id of paspoort heeft, ik weet dat het verplicht is vanaf 14 en hij is al 15 maar we hebben het nog nooit nodig gehad en ik vind het zoveel geld voor iets wat hij niet zal gebruiken :-$
lekker chris, tonijn. heb je ook tig blikjes ingeslagen vorige maand net als heel nl? :lol: ik snap best dat je zoon geen zin heeft in schoolwerk met dit mooie weer coetje, ik kan hem geen ongelijk geven..
Alle reacties Link kopieren
ww aanvragen voor vriend is niet gelukt, gezien hij compleet werkloos word moet hij in dld arbeitslosengeld aanvragen en dat moet persoonlijk, wat hij niet wil omdat hij bang is dat hij het niet begrijpt. ik heb al gezegd dat ik wel mee wil om te vertalen onder het mom dat hij slechthorend is (wat ook echt zo is) maar dat wil hij niet. ja dat schiet niet op he, dan zul je toch moeten zien dat je ander werk krijgt deze week anders heb je wel een probleem.. als hij een deeltijdbaantje in nl kan krijgen is het ook goed, dan heeft hij nl wel recht op een aanvullende ww vanuit nl.
Alle reacties Link kopieren
thuis zitten is trouwens gek genoeg wel goed voor mijn gewicht, ik ben al 2 kilo afgevallen zonder er iets voor te doen. komt vast omdat ik nu al die gebakjes, beschuitjes, koekjes, krentebollen en bakjes fruit niet eet bij de koffie die ik normaal van mijn patienten krijg tijdens het werk :lol:
Alle reacties Link kopieren
Nee Liz ik heb altijd tonijn op voorraad 😀
Blikjes ragout ,blikjes cornedbeef, en blikjes smac,dat vind ik superhandige voorraad .en lekker op brood.
Ik kom juist aan door mijn gesnoep.

Dat zal dan nog n hoop gedoe worden met dat aanvragen voor je vriend. Tertre er mee.

Ben in mijn kleding kast aan het trekken geweest om wat setjes bij elkaar te hangen .nu het wat warmer wordt.nog niet echt zomer kleding .maar heb al wat leuks bij elkaar gezocht.
Stom eigenlijk ik kom nergens.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 06-04-2020 15:12
0.70% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Dat is toch niet gek Chris.
Ik kleed me ook iedere dag leuk aan en make-upje enzo.Ik vind soms een pyamadagje wel fijn maar vind het ook fijn om er leuk en verzorgd uit te zien.

Liz,wat een gedoe weer voor jullie! Hoop dat vriend snel iets vindt dan of dat iig iets geregeld kan worden.
En ik duim met je mee dat ze niet moeilijk doen over vriend zijn papieren.

Ik ben klaar met werken,zometeen loop ik samen met vriend even naar de supermarkt,hij blijft dan buiten wachten maar dan krijgt hij iig weer wat beweging.Middelste is werken en oudste en jongste zijn een stuk fietsen samen.

Oja,die kerkdiensten hiernaast,buren komen uit Congo,spreken alleen maar Frans en zijn streng Christen.Er worden dus hele diensten compleet met muziek,zang en gepreek gehouden,een altaar in de huiskamer.Normaal komen er dan ook veel mensen maar die zie ik nu niet.Het geeft veel overlast maar echt praten lukt niet met ze,woningbouw doet vrij weinig.
Het is best frustrerend soms maar aan de andere kant klagen ze ook nooit als ik een feestje geef,wat niet heel vaak voorkomt maar toch.
Leven en laten leven maar...

Lunch was boterham met carpaccio.
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve dames, wat is het toch prachtig weer! De kinderen en ik zitten lekker in de tuin en man is boven aan het werk. De was hangt buiten, de twee oudsten spelen in de zandbak en de jongste ligt naast mij op het kleed op de foammatten.

Ik zit aan een ijskoffie, voor het eerst zelf gemaakt. Het is nog niet naar mijn zin, er zijn nog verbeter punten. En we hebben een bak met vers fruit staan, waar we lekker van snaaien.

Liz, wat een toestand met die ww zeg. Balen dat vriend er zo tegenop ziet. Maar hij heeft het helaas wel nodig.

Coetje, wat balen zulke buren zeg! Zeker in deze tijd wanneer je veel thuis bent en ook nog eens graag van het mooie weer wilt genieten.

Chris, leuk hoor om weer setjes te maken. Het is soms heel fijn om er voor jezelf ook leuk uit te zien en te voelen. Ik heb ooit eens gehoord van een kennis, die zei; kleed je elke dag zo, alsof het je laatste dag is. Vond het wel een mooie uitspraak.

Cookie, een geslaagde dag gisteren zo te lezen.

Thee en ZZ :hello:
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Liz. Hij zal toch even door de zure appel heen moeten bijten .
Het zijn nu eenmaal geen leuke dingen.

Ik maak mij ook elke dag op.doe mijn haar. Loop wel vaak in jogging broek.de bovenkant altijd wel iets netter .
Woon boven dus mensen zien mij ook maar voor de helft .
Er komt hier ook niemand ..

Vreemd dat dat allemaal mag in n woonwijk coetje. Maar ja .hier mag ook zo veel.op de sportvelden regelmatig veel te doen. Met veel kabaal als er kermis is en de wind staat deze kant op .muziek in de binnenstad etc.maar dit jaar niks natuurlijk.
Weet amper wat ik mee maak .ook op straat .
Hoeveel mensen zij daar bij elkaar.?en duurt dat lang?

Maar ja tegenwoordig kan alles. Ik had hier naast boven n illegaal bordeel waar twee dames zaten.elke maand twee anders .tussendoor nog iemand die handelde in drugs.
Politie stadskantoor .wijkagent . iedereen gebeld .
Het antwoord was in de meeste gevallen.en wat wilt u dat wij daar aan doen.?
Wijkagent gaf helemaal geen reactie. Nou wat moet je dan.
Tot ineens snachts op n keer.de hele handel er uit ging .en ze verdwenen. 👍
Toen kreeg ik ongeveer 14 dagen later bezoek van n man of 12 .politie. brandweer .belasting. .ze wilden graag even n gesprek met ons.
Toen hadden via andere kanalen iets gehoord .en zagen ze dat wij al zo vaak gebeld hadden.
Maar toen waren ze te laat.het pand is nu opgeknapt en gaat weer in de verhuur.
Daar was ik echt niet blij mee toen .
En gelijk bij de politie staan wil je ook niet .tot dat het te erg werd,
Want er werd hier ook aangebeld .ik had toch wel wat bij kunnen verdienen. :rofl:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Belachelijk dat ze niks deden toen jullie belden Chris, dan denk je dat de wijkagent daarvoor bestaat maar mooi niet dus :roll:
Coetje jouw buren klinken ook niet echt fijn met die bongo's. :-|
Ik lees net dat de grens niet dicht gaat maar dat er vanaf vrijdag voor onbepaalde tijd wel word gecontroleerd en dat iedereen die in nl is geweest 2 weken in quarantaine moet, behalve als je pendelaar bent. :-? Ik gok zomaar dat die controle dinsdag weer word opgeheven en dat het gewoon bangmakerij is om mensen er van te weerhouden het paasweekend naar de camping of oosterik te gaan en verder niks. Daar durf ik haast wel om te wedden..
Alle reacties Link kopieren
storm in een glas water dus..
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare mensen heb je toch he :rofl:
Die kerkdiensten hiernaast zijn iedere avond van 19-21u
In het weekend in de middag en de avond.De tv of radio staat hier dus meestal best hard.
Aan mijn andere kant wonen hele lieve mensen die ik al vanaf mijn 14e ken,die horen mijn radio of tv niet want zijn al op leeftijd en wat doof.

Wij eten vanavond simpel,aardappels,snijbonen,gehaktbal,voor mezelf heb ik rode bieten.
Toe watermeloen.
Alle reacties Link kopieren
We gaan het wel weer zien Liz .
Ik vind dat ze van de Nederlandse kant .wel maatregelen kunnen nemen.dat de Duitsers niet massaal naar Nederland komen.
Lijkt mij niet goed.
Tuincentra. Centrum hier. Maar komen ze ook voor gesloten winkels en horeca.
Denk dat ze dat toch onderhand wel weten.

Oh coetje wat vaak zo.n kerkdienst .daar zou ik echt wel wat van zeggen.is n gewoon woonhuis?
Ze willen het geroep van de moskee .het gebeier van de kerkklokken ook niet hebben.dat ervaren veel mensen ook als hinder.
Daar zou ik echt voor naar de gemeente gaan. Die moet dat verhinderen in n woonwijk. Ze zijn niet snel. Tenminste hier niet. Maar dit kan toch niet.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
chris oosterik is nog gewoon open net als de grenswinkels. Ik snap dus wel dat de duitsers daar heen zouden willen gaan met pasen. zelf doen we het allebei ook natuurlijk, de grens over hoppen voor de winkels. Dat is niet anders dan wat de duitsers doen. Nl zal als je het mij vraagt net als dld en belgie de niet noodzakelijke winkels moeten dicht doen als ze geen toeloop willen hebben en besmetting willen voorkomen.
Alle reacties Link kopieren
Maar Liz je weet hoe druk met zulke dagen de binnenstad is hier. Denk dat ze dat toch wel gaan voorkomen. Kan in een keer alles te niet worden gedaan.
Waar iedereen nu zo voorzichtig over is.
Na ja.ik heb er niks over te vertellen.en mij zien ze voorlopig niet in de binnenstad..

Al waren ze vanavond voorzichtig optimistisch .maar ik ben er voor om het nog iets langer te laten zo als het nu is.
Hoe graag ik ook weer n terrasje wil pakken.

Komt toch zo als het komt.
Gegeten hebben we gebakken aardappels.met koud vlees.en sla.
Fijne avond. :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal :hello:

Ik heb vanmorgen helemaal niet gereageerd op jullie berichtjes, was nog vroeg ;-)

Het was gisteren zeker een mooie dag om het te vieren Chris, vond het vandaag ook lekker weer, maar het heeft hier nog wel hard gewaaid. Ik kleed mezelf ook elke dag aan en maak me op, vind man ook leuk. En jullie mannen vast ook wel :)

Hihi Liz, ik merk juist dat ik meer zit te snaaien als ik thuis ben. Ik zit nu wel meer boven op mijn werkkamer te werken dus dan moet ik voor iets lekkers naar beneden lopen. Ik hoop dat het nog lukt met de aanvragen voor je vriend.

Doen wij nu ook Coetje, als we boodschappen doen rijden man en ik naar de supermarkt en hij gaat naar binnen en ik blijf in de auto met krant. Of ik ga naar binnen, we wisselen af :) Lijkt me vreselijk om naast die mensen te wonen met hun kerkdiensten, elke dag twee uur lang :roll: Gelukkig aan de andere kant wel lieve buren :)

Wat een verhaal over jullie 'buren', Chris!

Vanmiddag lunch met krentenbol met kaas, een boterham met rookvlees en philadelphia en een mandarijn. We hebben gisteravond geen kaasfondue gegeten want we zaten te vol van de high tea. In plaats daarvan wat frietjes in de airfryer gegooid en vanavond kaasfondue gegeten.

Heftig trouwens, dat Boris Johnson nu op de intensive care ligt!

Slaap lekker lieverds!
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen!

Hopelijk weer lekker weer vandaag. Ik ga nu ontbijten: krentenbol met kaas en een beschuit met jam. En een sinaasappelsapje.

Fijne dag!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Mmm lekker Cookie,kaasfondue.Wat doen jullie er allemaal bij?

Ja die buren,misschien moet ik toch weer de woningbouw bellen...

Ik ben al lekker aan het werk,ontbijt was koffie en zometeen 2 crackers met kaas.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Heb geen internet hele morgen al niet.
net eventjes .heel stuk geschreven .kon het niet worden verzonden. :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Kom later wel terug als het blijvend is.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Vervelend Chris, zeker als je zo'n enorm stuk hebt geschreven. Ik had laatst een lange mail getypt op de iPad (doe ik normaal altijd achter de computer) en was bijna klaar, en toen was de iPad leeg :facepalm:

Coetje, we hebben er natuurlijk stokbrood bij en ook veel rauwkost. Komkommer die we dan in reepjes snijden en verder wortel, bloemkool en paprika.

Nu een wit bolletje met Old Amsterdam kaas en ga zo een eitje bakken. Vanmorgen vier kilometer gelopen en onderweg nog een portemonnee gevonden. Zaten ook veel pasjes in en ik voorzag gedoe met er achter komen van wie de portemonnee was, maar hij bleek van de buren aan het einde van de straat, dus ik hoefde hem niet ver weg te brengen!
Alle reacties Link kopieren
Nog even met terugwerkende kracht: Cookie gefeliciteerd met dochter haar 18e verjaardag en jullie trouwdag. Jullie hadden mooi weer voor de high tea. Hier gister ook meer wind en kouder.
En naar de rest even een zwaai :hello: Was afgelopen dagen even bezig met andere dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ik werd even onderbroken. Weet zo niet eens meer precies wat ik allemaal heb gegeten. Gister iig macaroni en ik maak meer pasta'prutje' dan pastasaus maar nu toch wat te stevig. Had van een kerstpakket een fles pastasaus, dacht dat ermee te mengen. Geen succes. Vies. Rest van de fles dus niet in porties in de vriezer maar in de vuilnis. Toen heb ik nog maar 2 maisbth gegeten + een Nutrdrink.
Zondag koolvis met gek. aard. en haricots verts. Zaterdag pakje zuurkool uit de vriezer gehaald. Verder dus niet zoveel te melden.
Vanavond eet ik weer haricits verts met piepertje en laatste portie hamlap draadjesvlees.
Alle reacties Link kopieren
Smoothie en wat rozijnen voor de kinderen en voor mij een cracker met kaas.
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb nog steeds internet.👍ben weg geweest boodschappen doen.wij konden gewoon de grens over.
Niks aan de hand.heb juist voor de heen en terug weg twee verschillende genomen. Niks mis mee.
Het was wel rustig overal.we hebben best veel broodbeleg gekocht.Het meeste in de vriezer gedaan.hoeven we daarvoor niet gelijk weer op pad.
Kaiserbrotchen en gewoon brood gekocht .kaiserbrotchen eten we zo, het gewone brood ook in de vriezer .
Aan fruit alleen bananen gekocht.dus moet nog mandarijnen en of sinaasappels halen.
Chips en chocolade gekocht.dus ik kan met de Pasen vooruit.en na de Pasen klagen dat ik zo dik word .

Het was fijn om er even uit te zijn .eerste dag dat we cabrio gereden hebben .heerlijk.
Hoop dat er nog veel mooie dagen komen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
fijn dat je je genoten hebt chris! wat heerlijk dat de kap eraf kon tijdens het rijden :-)
de controles aan de grens beginnen vrijdag pas he dus logisch dat er nu nog niks aan de hand was. ;-) zoon gaat vrijdag nog weer naar ex toe en komt dan zaterdag terug, we hebben voor de zekerheid afgesproken aan de groene grens. niet omdat ik bang ben voor problemen maar wel om te voorkomen dat we ik weet niet hoelang in de rij moeten staan, daar word zoon echt niet blij van en dat wil ik voorkomen. ex dacht dat ze daar ms betonblokken neer zouden zetten, nou als dat zo is is dat nog geen probleem. dan stappen we uit en lopen we wel langs de blokken heen zodat zoon daarna in de auto van ex kan stappen. ik verwacht echt niet al teveel problemen gezien de grenzen ondanks dat er vanaf vrijdag controles zijn nog steeds open zijn en blijven. vind jij de duitse chips lekker? die vind ik dus echt niet te pruimen, ik heb er al zoveel geprobeerd maar het is het steeds niet. geef mij maar ribbelchips van de lay's, standaard de naturel en heel soms ter afwisseling de bolognese. paprika houdt ik niet van. chocola moet je natuurlijk idd in duitsland kopen, dat spreekt voor zich ;-)
Alle reacties Link kopieren
Net een chocostick ijsje op als toetje, van de week even nieuwe halen bij AH.
Ik heb trouwens geen Netflix of iets. Zou er niet eens tijd voor hebben, kijk al veel gewone tv en heb nog heel wat opgenomen programma's staan.
Lekker Chris dat jullie er op uit konden met de kap eraf. Het was idd heerlijk weer en morgen weer zo'n stralende dag. Paasdagen dan helaas wel flink minder. En fijn dat je internet het weer doet. Wat zijn we zonder?!
O kwam hier nog wel dingen tegen die ik absoluut niet eet/niet lekker vind. Zoals kaasfondue, ragout uit blik, corned beef. Allemaal bbrrr.
Ga denk ik van de week kipragout maken. Heb ook nog een schenkeltje liggen maar ben niet zo gek op schenkelvlees dus denk dat ik daarvan bouillon trek om kerriesaus te maken.
Hoop dat alle grenswissels goed verlopen Liz!
Ging het vandaag weer wat beter Zenzeo?
Fijne avond allen :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven