Wat eet je op dit moment deel 18

23-12-2019 07:35 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom in het nieuwe "wat eet je op dit moment" topic.
Het 18e deel alweer wat we weer gezellig gaan volkletsen :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Lekker Chris, ik heb ook nog een bakje moeders snert in de vriezer.
Coetje, kerriesaus zit voor morgen in de planning maar zag net dat de bloem bijna op is dus even kijken of dat te koop is morgen. Schijnt op veel plaatsen uitverkocht te zijn en dan kan ik natuurlijk geen roux maken. Het eten smaakte me idd heel goed. Toetje was een chocostick ijsje en neem straks weer vanillevla met kersen.
Brood en vloerkadetjes besteld bij de bakker voor vrijdag. Vast minder druk dan zaterdag.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat jij goede hulp had, Thee. En je eten klinkt lekker zeg! Heb je nog in de zon kunnen zitten, jij had wel een balkon toch? Van Chris kan ik goed onthouden dat ze een cabrio hebben omdat ze geen balkon of tuin hebben. Nieuwe vertaling is leuk! Een paar boekrecensies die van het Engels naar het Nederlands moeten. Zou dolgraag vertellen van welke boeken, maar vanwege herkenbaarheid doe ik dat liever niet :-|

Ik was rond een uurtje of half zes nog even naar Albert Heijn gelopen voor boodschappen en het was druk! Had eigenlijk gehoopt dat iedereen in de tuin zou zitten :-) Veel lege schappen helaas, dus niet helemaal geslaagd. Man was vandaag de hele dag bezig met eten en vandaag heeft lekker gekookt: gehaktballen met sperziebonen en gebakken aardappeltjes. Nu zit hij helemaal verdiept in de hete pepers, hij wil iets gaan maken met Madame Jeanette :-( Vinden dochters en ik veel te heet. Zoon is dan weer wel van de hete dingen, dus als hij weer hier naartoe kan komen dan wordt het peperfeest, haha :-D

Toetje was een bakje frambozenvla met frambozen :) Nu Spa Rood en nog even opruimen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Net een witte boterham met hagelslag gegeten en nu een banaan. En een appelsapje.

Fijne dag dames 🙂
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal 🤗

Even hier laten horen dat alles goed gaat! Maar druk! Ik had verteld dat ik 4 meisjes ratjes heb en 4 jongens? Nou er is nog 1 meisje bijgekomen, ik zag haar al en kon het niet uit mijn hoofd krijgen! Het is een albino ratje met rode oogjes 😍 ze heet Tomaatje !🍅 vanwege haar oogkleur.

Merk dat er nu door de corona meer met elkaar gesproken word. Meer gesprekken met buren etc... Vind het zo zielig voor de kindjes, die gaan zich vervelen.

Verder gewoon maar doorgaan met wat nu kan.

Ik eet nu; 4 boterhammen met roomboter en bol mozzarella, beker koffie koffiemelk en beker thee. Straks een banaantje 🍌.

Fijne (werk)dag.
''Geen woorden maar daden''
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Leuk om weer wat van je te horen Hb en fijn dat het goed gaat met de ratjes!
Klinkt wel schattig..tomaatje.

Cookie,fijn dat je weer een opdracht hebt.

Ik ben alweer aan het werk,ontbijt was koffie en 2 crackers met kaas.

Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Zijn de ratten niet verkouden meer? En krijgen ze nog jongen?

Ik heb me al aan de kraan gewassen en drink nu koffie.
Gisteren kwam zoon. Hij bracht boodschappen en heeft opgeruimd.
Het plan is bed verschonen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Dat is zwaar zenzeo. bed verschonen.maar je kan het in etappes doen .tussendoor even rust nemen.

HB.Leuke naam tomaatje .zo kon je mij van de week ook noemen met mijn rooie hooikoorts ogen .nu niet meer gelukkig .

cookie alweer aan het werk.. alles oké met vriend en kinderen ook?

Hier ook voor zo ver mogelijk.
Ontbijt was kaiserbrotchen met vleesworst .en n beetje heksenkaas er over, en n plak suikerbrood .en koffie. Fijne dag :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Een cappuccino en een bokkenpootje.
Straks even langs de huisarts en een paar boodschap halen. Man werkt thuis, dus die is er voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
goedemorgen! zenzeo ik vind het zo rot voor je. heb je wel het bureau gebeld en aangegeven dat je aan deze hulp niks hebt? ik kan me zo niet voorstellen dat douchen niet bij de verzorging hoort, ik begin gewoon te geloven dat jij te maken hebt met een lui varken dat je afwimpelt onder het mom van ze weet toch niet waar ze recht op heeft en navragen op kantoor doet ze vast niet :-| had zoon gisteren je bed niet kunnen verschonen? dat is voor jou toch niet te doen joh momenteel.
hb leuk je weer te lezen, en nog een ratje erbij.. je bent er maar druk mee!
viva succes bij de ha, de reden dat je er heen moet is niks bijzonders hoop ik? ik hoop voor jou dat het niet te druk is in de winkel nu vlak voor pasen.
Alle reacties Link kopieren
Kan best zo zijn wat Liz zegt zenzeo.bellen kan altijd .
Ja je zoon het bed verschonen .heb intussen al wel de indruk van jou,dat je moeilijk iets iets kunt vragen. Snel denkt dat je iemand tot last bent.
Er zal toch ook n soort van buurtzorg of buurthulp zijn in jouw buurt. Of maak eens n praatje met de huisarts.
Zet je over het idee heen dat je iemand tot last best. Zijn genoeg mensen die met liefde iets voor je willen doen.ik denk je zoon zeker.
Denk dat ie eerder boos is als je niks zegt.
Maar kan mij wel indenken dat het moeilijk voor je is nu.❤️
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik moet eens goed op een rijtje krijgen wat voor hulp ik echt wil.
Ben er nog niet uit.
Wil ook niet afhankelijk wat op een bed liggen!
Het bed verschonen gaat wel lukken, morgen. Het onderlaken en de hoes apart, dan kan dat op de radiator drogen.
Want ik kan de trap (nog) niet op.
Zoon doet al ontzettend veel. Heeft toch ook af en toe lucht nodig.

Vanavond eet ik wraps, gevuld met sla en kaas.
Alle reacties Link kopieren
dat hoeft toch ook niet zenzeo, je moet gewoon de dingen die je zelf nog kunt zonder moeite zelf doen en voor de zware dingen en douchen kun je hulp vragen, dan blijft er echt nog genoeg over om zelf te doen. ik weet dat het moeilijk is om hulp te accepteren maar je moet je eigen genezing niet in de weg gaan zitten door teveel zelf te willen doen. daar heb je alleen jezelf mee.
Alle reacties Link kopieren
Zenzeo,als ik in de buurt woonde zou ik je iedere dag even komen helpen,met liefde en plezier.
En ik denk dat je zoon het graag doet hoor,jij bent toch zijn moeder :heart:

Ik heb gewerkt en even een kadootje bij mijn kleine vriendje afgegeven,die wordt 1 vandaag,lastig om niet even te knuffelen.Wel meteen mijn dagelijkse wandeling gehad.

Viva,niks ernstigs hoop ik.En hoop dat het rustig is bij de huisarts.

Oja,ligt het aan mij of vinden jullie de boodschappen ook duurder nu?
Ik ga nog even met een boek de zon in.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het bed verschonen ook altijd in etappes.
Eerst zorgen dat alles klaarligt .
Dan de overtrekken er af .pauze.overtrekken er weer over. Pauze. Dan onder hoeslaken er af.en n schone er op.laatste tijd vraag ik mijn man vaak om even met de onderhoud te helpen. Weer pauze,
Dan de slopen verschonen .heb n stuk of 5 kussens in en op het bed liggen. .
En opgelucht als het weer klaar is. :rofl:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag best wel wat gedaan. Ben wel erg vermoeid vandaag.denk dat het ook n beetje van de hooikoorts is. Erg moe in de oogjes.ga nu op de bank liggen.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie lief en bemoedigend!

Gisteren had ik dus voor het eerst weer eens koffie gezet voor mezelf. Dronk het wel op in bed. Maar gaf me zo'n goed gevoel! Alsof ik er weer was, ofzo.
Ik moet echt dingen doen of ik word gek!!!

Maar wat niet gaat moet ik vragen, ja.
En dat vind ik heel lastig.

Net aardbeien gegeten en ze waren heerlijk.

Thee, kon je nog bloem krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Aaahh Tomaatje, wat leuk HB! Gezellig dat je er weer even bent.

Chris, volgens mij bedoelde je Coetje vanmorgen, maar hier is alles ook goed ;-)

Was alles goed bij de huisarts, Viva?

Het was me nog niet opgevallen Coetje, dat de boodschappen duurder waren. Lief een cadeautje, mijn buurmeisjes van 3 en 5 willen ook de hele tijd knuffelen met me als ze mij zien lopen. Als hun ouders soms even weg moeten zonder kids pas ik wel eens op ze, dus dit is raar voor ze :-|

Klinkt best logisch Liz, over de thuiszorg.

Zenzeo, misschien heb je net de verkeerde getroffen wat betreft de thuiszorg. Mijn schoonmoeder had tot voor kort ook thuiszorg voor de dingen waar schoonvader haar niet bij kon helpen, maar werd eerst ook niet geholpen met douchen. Er werd door de verpleegkundige gezegd dat dat niet in het pakket zat. Mijn schoonouders (dit is niet zo aardig, maar is wel zo) zijn niet de slimste mensen en geloofden dat meteen zonder even na te lezen waar ze recht op hadden. Man en ik kwamen er pas na een maand achter en al die tijd had ze ook niet gevraagd of wij konden helpen :facepalm: Toen ben ik meteen met haar onder de douche gegaan, het gezicht erna was goud waard :-D Heb toen wel een klacht ingediend bij het kantoor van de thuiszorg en vanaf toen ging ze gewoon weer fijn onder de douche.

Fijn dat je aardbeien lekker waren en ik hoop dat je kunt genieten van je wraps. Als deze sh*t van corona er niet was, kwam ik je ook graag helpen, al was het maar met de tuin :)

Vanmorgen al om 7.15 uur de auto gepakt om naar het landgoed hier te rijden om te gaan wandelen. Ik stond net op het punt om weg te gaan en hoorde ineens: 'mam wacht, ik wil mee'. Ineens stond jongste dochter voor me, die had ik niet verwacht om die tijd :-D Samen een uur gelopen (zes kilometer) en om 8.45 uur weer thuis, want om 9.00 uur had ik een Zoom-meeting met mijn klant uit Engeland. Vond het gek dat ze al om 9.00 uur wilde, maar daar is het nog een uur eerder :-) Ik ben een vroege vogel, maar om 8.00 uur al een videoconferentie? Waren al snel klaar en toen de vertaling gaan doen; het leek veel, maar het waren veel dezelfde woorden. Boodschappen gedaan voor oude buurvrouw en thuis geluncht met twee boterhammen met Old Amsterdam kaas en een wit puntje grillworst. 's Middags in de tuin gewerkt en nu zit ik in de tuin met een glas tonic.
Alle reacties Link kopieren
Nu een bakje chips en vanavond eten we asperges met ham en ei.
Alle reacties Link kopieren
Ja cookie ik bedoelde coetje. 😅vanmorgen .
Jij had n volle dag . .

Wat n verhaal over je schoonouders. En de zorg .

Ik belde destijds altijd voor mijn ouders overal achteraan .wou niet dat ze dingen opgedrongen kregen . Wat niet klopte. En mijn broer ging altijd achter de financiële kant aan..als er iets niet klopte van dingen waar ze recht op hadden in de zorg.
Of ergens te veel voor moesten betalen ..
We hebben er gelukkig altijd zo veel mogelijk voor gedaan.
Daarom zeg ik ook tegen zenzeo Geef je zoon ook n kans .hij weet natuurlijk ook niet alles uit zich zelf .

Maar ik zal verder niet met je zeuren zenzeo. anders wordt je nog boos op mij.
Fijne avond 😷😷😷😷😷😷😷😷
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
cookie jouw schoonouders zijn dus ook al de dupe geweest van zo'n luie aap diegeen zin had om te helpen met douchen. ik weet dat het vaak gebeurd, en dat er overal rotte appels rondlopen die gewoon misbruik maken van de afhankelijkheid van de mensen :-( wat dat betreft ben ik blij om te lezen dat jij en je broer er bovenop hebben gezeten toen met je ouders chris, dat is helaas nodig.. het probleem in nl is dat er bijzonder weinig controle is vanuit de ziektekostenverzekeraars. bij ons in dld is er een overkoepelende organisatie van de ziektekostenverzekeraars, die komen 2 keer per jaar onaangekondigd binnen op kantoor, dan moet alles op tafel en worden er willekeurig 10 van onze patienten gebeld met de vraag of ze een vragenlijst over ons willen invullen (anoniem) en word er een gesprek met die mensen gevoerd over ons als ze de vragenlijst ophalen. onze patienten moeten ons dan een cijfer geven en het gemiddelde daarvan word ons toegekend en is onze reclame :-)
Alle reacties Link kopieren
Dat gaat hier wel anders Liz! Helaas,ik hoor het van steeds meer mensen.
Ook schoonmoeder heeft een waardeloze hulp,gaat eerst roken als ze komt,poetst vervolgens de badkamer half,de wc half en stofzuigt de huiskamer,in 4 uur >:-( Schoonmoeder en ik al meermalen gebeld maar er wordt eigenlijk niks mee gedaan. Slechte zaak!

Mmmmm lekker Cookie,asperges.

Wij aten gebakken aardappels,lauw warme salade met peultjes,feta en rode ui en een tartaartje,lekker buiten in de tuin.
Alle reacties Link kopieren
Ach lieve ZZ, ik begrijp heel goed dat jij je zoon niet die zorgtaken wil vragen. En mocht je huishoudelijk hulp krijgen, dan kan je zelf de controle houden, je beslist zelf of samen waar je (tijdelijk) ondersteuning bij nodig hebt. Vergeet niet dat er veel mensen zijn die hulp vragen van een schoonmaker. Dus je hoeft je echt niet te schamen of rottig over te voelen :hug:

Cookie, ik heb die toetjes gekocht vanmiddag, de vanille smaak. Ze waren lekker maar ook erg zoet. Wat ben jij goed bezig met bewegen en leuk dat jongste spontaan mee wilde. Wat een toestand met die thuishulp voor je schoonouders. Juist die kleine dingen zijn zo belangrijk voor mensen. Lekker douchen, schone kleren, schoon bed, daar heeft iedereen gewoon recht op! Is de vertaal klus nu af?

Chris, bedden verschonen vind ik ook altijd een hele klus. Hier gaan er dan drie tegelijk, oké de bedden van de kinderen zijn appeltje eitje. Maar ik ga er meestal als een tornado doorheen, dan is het maar weer klaar. Vervelend die hooikoorts zeg. Onze ouders zijn nog jong en vitaal en doen veel zelf. Maar mocht het zo ver komen, dan zal ik ze met alle liefde helpen.

Coetje, wat lief dat je even een cadeautje bracht. Ja jammer hè dat je niet even kan knuffelen met ze. Merk nog niet bewust dat de boodschappen duurder zijn. Merk wel dat nu alles contact loos moet (via pin) dat ik minder goed overzicht heb. Ja, ik kan de bankafschriften inzien, maar meestal hebben we voor de standaard boodschappen een x bedrag en dat pinnen we. Voor de losse/verse boodschappen x en dat geven we contant uit.

Thee, wat ben je lekker aan het eten! Geniet je ook een beetje van het mooie weer?

Honing, gefeliciteerd met tomaatje! Leuk dat er eentje bij gekomen is. Idd sneu voor velen, die alleen en eenzaam zijn en geen bezoek kunnen ontvangen. Ik merk het op straat ook, veel mensen die even groeten en vriendelijk lachen.

Liz, ga je zaterdag je zoon weer halen? Vanaf morgen gaan ze bij de grenzen controleren toch? Als in, als je over de grens bent geweest dat je twee week in quarantaine moet? Hoe gaat het met je vriend?

Bij de huisarts ben ik weer goed gekeurd :-D was niets ernstigs hoor, maar wel lief jullie berichtjes.

In de supermarkt was het juist erg rustig. Verbaasde mij een beetje, maar vrijdag en zaterdag zijn de winkels ook nog open, dus nog twee dagen voor Pasen.

Vanavond hebben man en ik witlof ovenschotel gegeten en de kinderen spaghetti. En dankzij Cookie een lekker toetje gehad ;-).

Nu aan de verse munt thee en heb mij in de winkel laten verleiden door chocolade eitjes.
Alle reacties Link kopieren
HB, tomaatje, dat klinkt wel superschattig. Geniet maar lekker van je ratjes!
Cookie fijn dat jongste dochter meeging. Mdm J vind ik ook veel te heet. Op naar de volgende klus.
Lidl, Jumbo en AH geen bloem. Wel bij 'de Turk' aan de overkant van de straat, wel duurder volgens mij. Dacht dat normaal een kg pak bloem zo'n 60, 70 cent was maar kan me vergissen. Nu had ik een 2 kg pak voor 2,50. Merk nu niet speciaal ten tijde van Corona dat de boodschappen duurder zijn/worden maar vanaf januari is veel fors gestegen.
Viva, ik pin normaal ook mijn boodschappengeld in 1 x. Vind het nu minder overzichtelijk.
Coetje, lekker hoor in de tuin eten. Heb eigenlijk niet in de zon gezeten, vond het te warm terwijl ik dat normaal wel lekker vind.
Chris, nog op-stap-plannen voor de komende dagen.
De bouillon van schenkel is klaar maar maak de kerriesaus morgenochtend. Ook in de ochtend even kippenbouten halen, bij dezelfde 'Turk' dus overkant van de straat.
Zenzeo, fijn dat je hebt kunnen genieten van een kopje zelfgezette koffie. Hoop dat het in etappes met je bed gelukt is.
Ik at erwtensoep vanavond, met een gebakken bth en zilveruitjes, Nog klein kopje over voor morgenmiddag. Zit nu aan de koude ranja, tropical fruit.
Alle reacties Link kopieren
Ik zal morgen even reageren, ik ga nu slapen. Voel me niet helemaal topfit, hoop niet dat het een voorbode is dat ik ziek aan het worden ben. Ik ga er niet van uit :-D
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Net een krentenbol met kaas op en nu een mandarijn. En een perensapje.

Fijne dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven