Wat eet je op dit moment deel 20

14-01-2021 15:08 2999 berichten
Alle reacties Link kopieren
In dit topic praten we al een lange tijd over wat we eten en drinken. Het gaat hier niet alleen over eten en drinken, dat valt soms in het niet naast het geklets :proud:

Hier komen we vandaan: eten/wat-eet-je-op-dit-moment-deel-19/l ... ges/464251

Iedereen is van harte welkom om mee te komen schrijven :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Coetje, wat een rotnieuws weer. Hoop dat oudste haar vriendin kan steunen :hug:

Jullie bedankt voor de felicitaties :lips:

Heb je gistermiddag gemaild, Viva.

Wat een zeikwijf, Liz! Gelukkig had je daarna een beter gesprek.

Vanmorgen alleen koffie gedronken, net een banaan en zo (weer) een croissant met jam. Geknoei, maar wel lekker :yum:
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen .smeer jij de jam er tussen of er op of onder cookie .doorsnijden van n croissant vind ik nl zo.n gedoe. 😅gaan we hier maar even n verhandeling houden hoe je de croissant het best kunt eten ..
Vanmorgen de brie opgemaakt op n klein stukje na.dat eet ik vanmiddag op n cracker.
Ook nog n snee brood met pindakaas en koffie.

Heb tegenwoordig hele dagen de t.v aan .vanmorgen weer geluisterd naar de voor en tegenstanders van de avond klok .
Een iemand was het met mij eens over de een persoon op visite. Ik ken meerdere vrouwen die alleen zijn .die mogen dus wel bij ons komen .maar wij niet met z.n tweeën bij haar.
Ach ja ik ben aardig braaf en ben veel thuis .maar of ik daar vrolijk van word ? Nee dus .
Vannacht n erg harde wind ,is ook te zien aan de afgebroken takken op straat .
Fijne dag :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Coetje, het houdt ook niet op bij jullie 😥 wat verdrietig en moeilijk allemaal. Ook al wist je dat het eraan zat te komen. Sterkte met alles :hug: . Voor morgen alles rond voor het afscheid?

Cookie, dank voor je mail. Ik reageer later even terug.

Chris, ik begin er niet meer aan om mijn croissant te snijden, dan blijft er niets meer van over 😂. Jam (of chocolade pasta voor de kinderen) smeer ik aan de onderkant, want die is plat, anders rolt alles er met dezelfde gang weer af. Maar kaas leg ik er bovenop. Als we ze zelf maken doe ik er soms kaas of vlokken in, zodat het lekker mee smelt.

Hier al weer een drukke ochtend gehad met oudste en school. Man maakt nu tosti voor de lunch. Meisjes drinken er yogi bij en man en ik karnemelk.

Al dat nieuws maakt mij onrustig moet ik eerlijk zeggen. Er moeten gewoon knopen doorgehakt worden. Ik begrijp deels ook wel de mensen rechten, dat daar regels en protocollen voor zijn. Maar dit virus en de varianten ervan, grijpen zo snel om zich heen.....
Alle reacties Link kopieren
chrisjoh schreef:
21-01-2021 11:01
😅gaan we hier maar even n verhandeling houden hoe je de croissant het best kunt eten ..

Ik doe mee 😂


Ach ja ik ben aardig braaf en ben veel thuis .maar of ik daar vrolijk van word ? Nee dus .

We moeten elkaar hier maar gezellig bezig houden en kletsen.

Vannacht n erg harde wind ,is ook te zien aan de afgebroken takken op straat . Lijkt wel herfst inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Cookie nog gefeliciteerd met je man

Coetje wat een naar nieuws weer bah bah, je krijgt wel erg veel op je bordje.

Chris hier waaide het ook hard, hele boom lag op de straat.

Ben net klaar met werken, dochter is met oma meegegaan. Zo even checken of dat goed gaat met opa, die is wezen dialyseren en meestal beroerd ervan.

Ik eet ook een croissant met kaas en een glas jus
Alle reacties Link kopieren
Haha de croissant zijn hier wel favoriet!

Lieve, hoe is het met 'opa' vandaag?

De kinderen zitten voor de tv en drinken een glaasje ranja en eten wat chips. Ik ga zo koken: aardappelen, sperziebonen en een kipsaté.

Volgens mij zijn ze in de 2e kamer nog steeds bezig met debatteren 🤷‍♀️.
Alle reacties Link kopieren
Ach coetje onderweg naar de winkel schiet mij jouw berichtje te binnen .
Denk ga ik zo gelijk doen als ik thuis ben .er gaan tegenwoordig geen weken meer voorbij of er gebeurt iets in jullie omgeving .
Wat vreselijk naar allemaal. Iets met de wet van Murphy’s.
Het houd niet op .sterkte er mee. ❤️

Naar steeds Lieveke dat dyaliseren .zijn ze zo lang mee bezig en dan nog n dag om bij te komen.
Ik weet het van iemand die hier in de straat woonde dat zij altijd zo op moest letten met de hoeveel heid vocht en voedsel
Is dat nog steeds zo dat ie alles afgepast moet eten en drinken .lijkt mij loodzwaar.

Ja Viva laten we eens beginnen met n superscherp mes .dat is de eerste vereiste om de croissant door te snijden 😅
Dan moet ik n heel groot mes pakken .ben bang dat ik daarna geen 10 vingers meer heb .😅
Onze tafelmessen zijn niet zo super .en als dat netjes gebeurt is beleg en boter .
Ik hoorde laatst op t.v van n warme bakker dat hij n croissantje met slagroom het lekkerst vond .dat ging voor hem boven alles ook boven n gebakje . Ik heb het een keer geprobeerd .en het is inderdaad super lekker .maar dat doe ik natuurlijk niet steeds .maar misschien morgen ochtend nog een keer om het af te leren .😇
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Coetje wat een naar bericht weer, ook al weet je dat iemand langer ziek is en dat het overlijden er aan zit te komen dan nog schrik je als het echt zo ver is. Sterkte voor de betrokkenen, hopelijk kunnen jullie vriendin van dochter opvangen en ondersteunen in haar verdriet. :hug:

Lieve dialyseren is een heftig iets, hopelijk voelde je vader zich goed vanmiddag?
Alle reacties Link kopieren
Lief van jullie allemaal! Wij kennen die mensen ook al bijna 20 jaar,meiden hebben samen op de creche vriendschap gesloten en dat is altijd zo gebleven.
Vanochtend met oudste langs geweest,die is daar gebleven.
We halen haar straks op om nog even bij tante te gaan kijken.

Van werken is vandaag niet veel gekomen,gelukkig heb ik een lieve baas en is dat geen probleem.
Heb wel een pan tomatensoep gemaakt en een pan gehaktballen.

Tussen de middag ook een croissant gegeten,ik heb goede messen,open snjjden gaat best goed,ik had er kaas tussen en nog even in de oven gelegd.

Chris,bij onze bakker hebben ze in het aardbeienseizoen een croissant met banketbakkersroom en verse aardbeien :-P)
Alle reacties Link kopieren
Oeh lekker coetje een croissant met banketbakkersoom en aardbeien, iets vergelikkbaars verkopen ze hier ook bij de bakkers. (Erdbeerplunder)
Dat ga ik morgen maar weer eens halen denk ik! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt wel erg lekker croissant met room en aardbeien.

Met opa ging het wel gelukkig, ze hadden niet zoveel vocht onttrokken. Mag hij nu uitrusten ;-) .

Dochter bleef bij opa en oma rauwe andijviestamp eten. Wij hebben maar soep met een broodje op
Alle reacties Link kopieren
Fijn Lieveke dat het naar omstandigheden goed gaat met je vader.

Verheug mij nu al op n croissantje met slagroom morgenochtend .aardbeien heb ik helaas niet in huis. Ze zijn wel te koop maar denk niet dat ze echt lekker zijn .
Liz ook al trek in Eerdbeerplunder. ken het niet maar zal ik vast nog wel eens ergens tegenkomen.

Wij hebben n broodje gegeten met ragout ..nog m mandarijn en n restje rijstepap
Fijne avond .hoop dat iedereen goed kan slapen vannacht 😴😴😴😴
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Ik snijd mijn croissant meestal in een paar stukken en doe er dan jam op. Deed ik voor de kinderen altijd en vind het zelf ook wel makkelijk :rofl:

Ik baal er enorm van, dat die avondklok er nu toch komt. Ook al is het dan vanaf negen uur.

Super fijn Coetje, jouw baas :heart:

Als ik op Ameland ben: een chocoladeroomcroissant van bakkerij van Esch :love:

Ik drink spa rood. Slaap lekker (alvast)!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, een kop thee en een beschuit met kaas.

Coetje, veel sterkte vandaag, ik denk aan jullie. :hug:

Tot later allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen

Coetje heel veel sterkte vandaag.

Ontbijt halve krentenbol met basterdsuiker, volkoren boterham met milka chocopasta en een kom koffie
Alle reacties Link kopieren
Coetje veel sterkte vandaag :hug:
Alle reacties Link kopieren
Chris, ja daar gaat het al mis .... een super scherp mes. Ik kan daar ook niet zo goed mee overweg. Dus laten we dat maar niet doen haha. Ik heb daar nog nooit van gehoord, croissant met slagroom. Maar aan de reacties te lezen een aanrader dus. Heb je het vanmorgen nog genomen?

Lieve, wat fijn dat het na omstandigheden goed ging met je vader.

Coetje, al 20 jaar, ja dan heb je al veel meegemaakt met elkaar. Leuk dat de kinderen zo lang al een vriendschap hebben.

Cookie, wat maakt dat je zo baalt van de avond klok? Handig hoe je soms dingen ontdekt door kinderen te hebben.

Ik was al weer vroeg wakker vandaag. Inmiddels heb ik nog twee boterhammen met kaas op en een kop koffie. Oudste is met mijn zusje bezig voor school. Gelukkig hoeft ze niet zoveel meer te doen. Het zou vandaag een mooie dag worden. Hier schijnt de zon, dat doet al zoveel goed. Bedden zijn afgehaald en de hangen te luchten uit het raam. De tweede was zit al in de wasmachine, een in de droger en 1 ga ik nu ophangen.

Vanmiddag gaan we naar een belevenissen paf, hier in de buurt. Lekker er even uit met z'n allen.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Viva eventjes met z,n allen er op uit . En ja ik heb n croissantje met slagroom gegeten vanmorgen 😂
Plus n broodje lever .en koffie .
Was best veel toch ook nog n mandarijn er achteraan.
Trok vanmorgen n bloes uit de kast.was bang dat ie mij te strak zou zitten .maar opgelucht dus hij past nog prima.n lichtgroen vest er over .daar zit n klein naadje los moet ik even vast steken straks . Omdat ik elke dag zo.n beetje hetzelfde aan die momenteel vandaag maar eens iets netter in de kleren .al ben ik gewoon in huis aan het werk .

coetje veel sterkte vandaag :hug:

Fijne dag . :bye:
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Omdat man nu niet naar een vriend kan 's avonds en de dochters niet naar een vriendin. En andersom geldt dat natuurlijk ook zo, er kan hier niemand komen, dus dochters moeten of 'vroeg' naar huis of blijven slapen. Zelf kan ik niet even een rondje gaan lopen in de avond (ja, ik kan dat ook overdag). Ik vind het vooral vervelend voor man en jongste dochter. Ze zijn allebei extravert en hebben het na zo'n dag achter een scherm echt nodig. Man is er ook echt boos om en zegt dat hij gewoon meetings over gaat slaan om in die tijd naar zijn ouders of een vriend te gaan. En wat ik daar dan weer grappig aan vind: het maakt niet uit of hij hier om 14.00 uur wegrijdt of om 21.00 uur, qua besmetting.

Sorry voor deze ego-post. Die avondklok komt er, dus ik hoop dat het ook echt werkt en de scholen daardoor eerder open kunnen.

Vanmorgen een mandarijn en een boterham met pindakaas. Nu een krentenbol. Koffie erbij.

Lieve Coetje, veel sterkte vandaag :hug:
Alle reacties Link kopieren
Ik persoonlijk heb er geen last van cookie .maar kan mij het heel goed voorstellen bij anderen .vroeger gingen wij ook vaak savonds nog even weg, en in de zomer als het langer licht is.denk ik niet dat n avondklok te handhaven is .al zitten we nu even in nu even periode van testen . Hoelang gaat dit duren ?
Een persoon op bezoek vind ik ook zo raar. Mijn alleenstaande schoonzusje en andere alleenstaande vriendinnen mogen hier nog wel komen .maar samen met mijn man mag ik niet meer bij hun zitten . Zelfde aantal personen dan .
Vooral voor alleenstaande vind ik dit erg ingrijpend .

Wanneer gaan die andere mondkapjes in in Duitsland Liz?of is dat per deelstaat verschillend ?
Je mag dan met n stoffen masker niet meer de winkels of andere gebouwen in.
I
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Dat is duitslandwijd Chris, en ik kan er niet echt een datum voor vinden dus ben bang dat dat direct is ingegaan. Ik zie ook iedereen sinds die regel bekend is gemaakt alleen nog maar met die ffp2 dingen lopen dus doe het zelf ook maar braaf, wil ook geen boete riskeren..
Cookie ik snap dat best hoor dat de avondklok vervelend is als je normaal s avonds ergens heen gaat, daar is ook niks egoïstisch aan. Het word pas egoïstisch als je er niks op uit doet wat mij betreft, niet als je er van baalt maar je er wel aan houdt.
Alle reacties Link kopieren
Chris, ja we hebben net geluncht en gaan zo op pad. Anders wordt het hem niet meer met de jongste. Hmm ik denk dat ik ook maar eens slagroom ga kopen 🤔😊. Dat was een leuke meevaller met je blouse! Groot gelijk dat je even weer wat anders aan trekt. Geeft vaak al weer een heel ander gevoel. De logica van het aantal bezoekers begrijp ik ook niet. Nu heb ik een druk gezin en familie en vrienden in de buurt. Maar als je alleen bent lijkt het mij heel eenzaam.

Cookie, ik vind het geen ego post hoor. Iedereen heeft zijn eigen leven met bijbehorende meningen. Dus vrij om daar iets van te vinden en uit te spreken.

Zojuist wat stoms meegemaakt. Ik had boodschappen gedaan en ik rij in de wijk. Komt er een rouwstoet van links en de bijrijder van de auto, doet zijn raam open en gebaard (vraagt) of ik even wil wachten. Natuurlijk geen enkel probleem, had ik zelf ook al bedacht. Komt er een auto aangescheurd achter mij, die reed echt geen 30, dus die moest boven op de rem en kwam met piepende banden tot stilstand. Ik zag in mijn achteruitkijkspiegel al dat hij geïrriteerd werd. Vervolgens begon hij te toeteren en met zijn lampen te knipperen. Ik negeer hem en vervolgens wil hij mij voorbij rijden. Maar dat lukte niet en knalde hij alsnog achterop. Toen werd die helemaal boos. Hij is er vandoor gegaan, maar ik heb een getuige (die stond achter hem) en die had een dascam 👍. Gelukkig alleen een beetje lakschade. Maar ik wist even niet wat mijn gebeurde.

Nou wij gaan naar het belevenissen pad.
Alle reacties Link kopieren
lizenlotte schreef:
22-01-2021 13:00
Dat is duitslandwijd Chris, en ik kan er niet echt een datum voor vinden dus ben bang dat dat direct is ingegaan. Ik zie ook iedereen sinds die regel bekend is gemaakt alleen nog maar met die ffp2 dingen lopen dus doe het zelf ook maar braaf, wil ook geen boete riskeren..
Cookie ik snap dat best hoor dat de avondklok vervelend is als je normaal s avonds ergens heen gaat, daar is ook niks egoïstisch aan. Het word pas egoïstisch als je er niks op uit doet wat mij betreft, niet als je er van baalt maar je er wel aan houdt.
Waarom mogen er geen stoffen mondkapjes meer gedragen worden? Dat mondkapjes überhaupt niet werken is al lang bekend. En medische mondkapjes mogen we als burgers eigenlijk niet gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Dat we die medische mondkapjes eerst niet mochten gebruiken was alleen omdat er niet voldoende op voorraad waren, die wat er waren moesten daarom voor het zorgpersoneel beschikbaar blijven. Nu hebben we hier in duitsland wel voldoende medische maskers op voorraad en zijn ze voor iedereen verplicht geworden omdat van deze mondkapjes wel bewezen is dat ze werken.
Alle reacties Link kopieren
Wat een asociaal persoon zeg viva die gek achter jou o_o ik snap dat je geschrokken bent, gelukkig heb je alleen lakschade en een getuige met dashcam dus de afwikkeling van de schade zal wel geregeld worden.
Echt niet normaal dat er mensen zijn die zo weinig respect hebben voor een overleden medemens :twisted:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven