Wat eet jij als ontbijt?

07-02-2017 10:51 170 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kom telkens maar op een boterham met hagelslag of pindakaas uit en daar ben ik een beetje klaar mee... andere belegsoorten of compleet andere ideeën zijn van harte welkom
Alle reacties Link kopieren
In principe nul ontbijt maar vandaag rond tien uur heb ik eerst een halve appel en vlak daarna een gerookte makreelfilet met paprika gegeten. Daarna een hele tijd niets en mijn avondeten was het eerstvolgende.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
De helft van de tijd ontbijt ik gewoon niet of hoogstens een kop koffie of brikje cecemel.



Als ik wel ontbijt: Bruin brood met hartig beleg. Of een enkele keer een boterham met kwatta-choco.
Alle reacties Link kopieren
Afwisselend Havermout, roggebrood met kaas of cruesli met vanilleyoghurt en daarbij altijd een kop koffie.

brinta vind ik echtf vreselijk,, ik zie het verschil ook niet zo tussen brinta en kots
Alle reacties Link kopieren
Het allerliefst eet ik elke morgen 2 boterhammen met maanzaad met nutella. En een grote beker chocolademelk. Maar dan ga ik die extra kilo's er niet afkrijgen.



In de praktijk eet ik de laatste tijd altijd magere yoghurt/havermout/lijnzaad/agavesiroop/ soms nog fruit erdoor. En een bekertje optimel.



Die havermout/banaan/ei pannekoekjes wil ik ook nog steeds een keer proberen. Kan ik straks in de voorjaarsvakantie wel eens uittesten.
Alle reacties Link kopieren
vandaag: franse kwark met granola, bosbessen en frambozen, 2 koppen koffie en een banaan. Gisteren skyr met muesli en een grote kop cappuccino, eergisteren gewokte spinazie met tomaat, ui en 3 eieren en een grote koffie. Heel af en toe ontbijt ik wel eens met brood, maar ik vind brood eigenlijk niet zo lekker. Ik kan vrijwel alles wegkrijgen als ontbijt, zo lang het maar niet te vet is en ik er koffie bij krijg.
quote:sandy1974 schreef op 07 februari 2017 @ 12:34:

[...]





Ik eet er 4 op de hele dag

1 als ontbijt 3 als lunch

Geen tussendoortjesDit bericht heeft geen enkele toegevoegde waarde. Enkel bedoeld om aan te geven dat jij weinig eet vermoed ik.
quote:lizenlotte schreef op 07 februari 2017 @ 17:43:

Afwisselend Havermout, roggebrood met kaas of cruesli met vanilleyoghurt en daarbij altijd een kop koffie.

brinta vind ik echtf vreselijk,, ik zie het verschil ook niet zo tussen brinta en kots Brinta





Havermout

quote:SallySpectra schreef op 07 februari 2017 @ 17:57:

[...]



Brinta

[afbeelding]



Havermout

[afbeelding]
quote:Troeteltje schreef op 07 februari 2017 @ 17:55:

[...]



Dit bericht heeft geen enkele toegevoegde waarde. Enkel bedoeld om aan te geven dat jij weinig eet vermoed ik.Vermoed ik ook.
Doordeweeks: yoghurt met muesli

weekend: afbakbroodje met gekookt ei (1dag) en yoghurt met muesli (1 dag)
Alle reacties Link kopieren
Havermout mug cake, met appel en kaneel of met rode vruchten en nutella
Alle reacties Link kopieren
Havermout met bosbessen, brood met pindakaas of hagelslag, yoghurt met muesli of granola (maar dan alleen in de zomer, daar vind ik het nu te koud voor).



Ook nog een tijd gehad dat ik van die hippe ontbijtjes maakte met quinoa in amandelmelk, of smooties met van alles erin. Een berg calorieën en na 2 uur barstte ik weer van de honger. Doe mij maar gewoon 2 boterhammen met pindakaas.
Alle reacties Link kopieren
Als ik moet werken een salade (tomaat, komkommer, ei, studentenhaver en wat er nog meer in huis is, of pasta, tonijn, zongedroogde tomaat, pesto etc.).

In het weekend melk met cruesli (of yoghurt, als de melk op is).
Alle reacties Link kopieren
quote:Troeteltje schreef op 07 februari 2017 @ 17:55:

[...]



Dit bericht heeft geen enkele toegevoegde waarde. Enkel bedoeld om aan te geven dat jij weinig eet vermoed ik.Als ik geen zin heb om salades te maken eet ik ook brood, ook 4 per dag hoor (2 's ochtends, 2 's middags). Ik vind dat niet weinig... Maar ik eet wel tussendoortjes
Vrijwel elke dag volkoren brood met 30+ kaas van de kaasboer (heerlijk!). En heel soms met appelstroop.
Alle reacties Link kopieren
Ik grijp eerst naar mijn restant champagne van de avond ervoor, de seconde dat ik mijn ogen open. Haast dan ook altijd naar beneden waar mij een uitgebreid ontbijtbuffet te wachten staat, gedecoreerd met verse kokossnippers uit één van mijn palmbomen aan het strand in paramaribo. Smoothies van vers tropisch fruit..En dan word ik wakker,



Is het koffie met een sigaret Slecht.. heel slecht
Bijna elke dag yoghurt. Met iets van noten, pitjes en fruit. Wat dat precies is wisselt af. Gisteren had ik pompoenpitten, cranberries, chia en lijnzaad. Vandaag gedroogde vruchten (in kleine stukjes gesneden) met chia, lijnzaad en amandelschaafsel.



Als geen yoghurt dan een banaan of een pakje crackertjes en een stuk fruit.
quote:Tea-lover schreef op 07 februari 2017 @ 10:53:

Vandaag heb ik rijstewafels met hummus gegeten, hummus is ook erg lekker op brood met een plak tomaat of komkommer erop Kleine toevoeging: doe daar ook eens een stukje fetakaas bij.
Alle reacties Link kopieren
Een boterham met kaas, een kop koffie en een groot glas water.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Ik begin de dag trouwens gewoon met warm water met citroen en honing. Dat ontbijt meestal pas rond 8.30h.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet tegenwoordig altijd iets van volle yoghurt/griekse yoghurt/alpro soja yoghurt met vers fruit (altijd kiwi met nog wat: blauwe besjes of druiven of stukjes appel) en muesli met gedroogd fruit erbij. Hierbij drink ik al een halve liter water en een instant cappuccino oid.



Rond 11uur eet ik nog een banaan, want dan krijg ik toch wel terug een hongertje!
Alle reacties Link kopieren
2 boterhammen met pindakaas of honing in de auto.



Geen zin om er meer tijd aan te besteden. Moet ik weer 10 minuten vroeger op...
Havermout of brinta
Alle reacties Link kopieren
Hier ook vaak een boterham met hagelslag. Tenzij ik in een hotel ben. Bij zo'n buffet blijf ik maar opscheppen, fruit, kwark etc.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Meestal gewoon een snee brood met oude kaas of pindakaas, maar dat is niet mijn favoriete ontbijt.



Liefst eet ik roerei op toast of een gekookt ei met wat tomaat, komkommer en mayonaise op een pistoletje. Ik neem alleen de tijd niet vaak om dat te maken.



En ik drink altijd koffie 's ochtends. Soms wel vier of vijf koppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven